Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Yaris GRMN – nowy hot hatch Toyoty w Genewie

Meganews

Nowy Yaris GRMN to więcej niż hot hatch – to rasowy model wyczynowy, który bezpośrednio korzysta z osiągnięć technologicznych Toyoty wypracowanych w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Samochód napędzany turbodoładowanym silnikiem 1.8 dysponuje ponad 210 KM mocy, zapewniając świetne przyspieszenie i ogromną radość z jazdy. Model debiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie 2017.


Twórcy Yarisa GRMN inspirowali się Yarisem WRC, odnoszącym sukcesy w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Toyota wróciła w tym roku do tej prestiżowej serii po 17 latach przerwy. Rajdy WRC nieustannie stawiają przez zespołem Toyoty ogromne wyzwania, przyspieszając rozwój nowych technologii oraz zdobycie unikalnych umiejętności przez kierowców, mechaników, inżynierów i managerów. Ich doświadczenie z tras rajdowych na całym świecie przekłada się na projektowanie coraz lepszych samochodów seryjnych.

Sportowe korzenie Yarisa GRMN przejawiają się w bardzo mocnym silniku, świetnych osiągach, a także w sportowej stylizacji nadwozia i projekcie wnętrza skoncentrowanym na kierowcy. Kolorystyka karoserii nawiązuje do oryginalnych zdobień Yarisa WRC.

Samochody w wersjach GRMN były do tej pory z sukcesem sprzedawane w Japonii. Yaris GRMN to pierwszy taki model dostępny w Europie. Toyota powierzyła jego budowę swojemu europejskiemu zespołowi, który odpowiadał za silnik i projekt wnętrza. Podwozie oraz układ hamulcowy skonstruowali japońscy inżynierowie Toyoty. Samochód będzie produkowany w fabryce Toyota Motor Manufacturing France w Valenciennes. Premierę rynkową zaplanowano na początek 2018 roku.

Turbodoładowany silnik

Yaris GRMN jest wyjątkowy na europejskim rynku hot hatchów ze względu na silnik z turbosprężarką. Dynamiczna jednostka 1.8 dostarcza ponad 210 KM mocy, napędzając przednią oś za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów. Auto ma najlepsze osiągi w swojej klasie pod względem przyspieszania od 0 do 100 km/h oraz od 80 do 120 km/h na 4. biegu.

Podwozie i zawieszenie

Yaris GRMN ma wzmocnione podwozie z dodatkowymi usztywnieniami, w tym z dodatkową belką pomiędzy kolumnami przedniego zawieszenia. Zawieszenie było tuningowane na słynnym torze Nürburgring Nordschleife podczas wyścigów i testów zespołu Toyota GAZOO Racing. Mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu zapewnia lepszą przyczepność i pewniejsze prowadzenie. Przednia belka stabilizująca ma zwiększoną średnicę, a krótsze sprężyny pozwalają lepiej trzymać się podłoża. Współpracują z nimi dedykowane amortyzatory opracowane wspólnie z Sachs. Samochód jest także wyposażony w bardzo wydajne sportowe hamulce z dużymi wentylowanymi tarczami i 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu.

Sportowy design

Sportowe możliwości Yarisa GRMN znajdują odzwierciedlenie w jego wyglądzie. Samochód jest dostępny tylko w wersji 3-drzwiowej, z czarnym spojlerem na klapie bagażnika. Porusza się na 17-calowych wieloramiennych kołach BBS z lekkich stopów. Yaris GRMN ma specjalnie zaprojektowane zderzaki z przodu i z tyłu, tylny dyfuzor i umieszczoną centralnie sportową rurę wydechową.

Sportowe fotele, opracowane specjalnie do tego modelu przez Toyota Boshoku, zapewniają najlepsze podparcie w swojej klasie. Mała kierownica znana z coupe GT86 jest pokryta skórą. Zaznaczono na niej poziomą linię, która ułatwia ustawienie kół na wprost. Samochód otrzymał także sportowe aluminiowe pedały i przeprojektowane zegary.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Toyota i Lexus zostali partnerami technologicznymi Plenerów Film Spring Open 2017. Obie marki udostępniły organizatorom samochody do transportu gości warsztatów. W ubiegłych latach gwiazdami wydarzenia byli m.in. Natalie Portman, Juliette Binoche, twórca efektów specjalnych Neil Corbould, scenograf Allan Starski i producentki filmowe Mia Bayes oraz Ewa Puszczyńska.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Nie chcemy tutaj generalizować, ale z własnego doświadczenia wiemy, że nie każdy mechanik okazuje się równie uczciwy i rzetelny. Zdarzają się różne przypadki niedokończonych napraw albo jednoczesnego popsucia innych elementów, dlatego przestrzegamy Was i uświadamiamy w jaki sposób należy serwisować wał napędowy.

Komentarzy: 0 skomentuj »