Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Używane auto na firmę – Toyota Avensis pracownikiem idealnym?

Meganews

Niemal każda firma potrzebuje aut lub przynajmniej jednego auta do zastosowań służbowych. Kupując samochód na firmę jednoosobową, zazwyczaj staje się on pojazdem nie tylko służbowym, ale również do zastosowań prywatnych. Jakie jest więc auto idealne dla jednoosobowej firmy?

 

Kiedy samochód ma być naszym pracownikiem, chcemy na nim polegać. To wymaga solidności i niezawodności, ponieważ kiedy auto przedsiębiorcy zawodzi, zazwyczaj zawodzi również on sam – nie tylko żonę czy teściową, ale również kontrahentów. Podczas wyboru nie warto kierować się opiniami z niepewnych źródeł, rekomendacjami znajomych znajomych, którzy akurat sprzedają swoje auto. Do sprawdzania solidności samochodów służą profesjonalne raporty, dostępne za darmo i dla każdego: najistotniejsze z nich to Dekra oraz TÜV.

Wytrzymałość auta powinna iść w parze z jego ładownością – prowadzenie biznesu niemal zawsze wiąże się z koniecznością przewiezienia tego czy owego, nawet jeśli nie są to hurtowe ilości kwiatów albo kraty antywłamaniowe. Auta kompaktowe sprawdzą się raczej w stricte papierkowych firmach, jak np. biuro rachunkowe, chociaż i tego rodzaju działalność generuje potrzeby transportowe, jak chociażby sporadyczne przewiezienie klientów z miejsca na miejsce. Przestronny sedan lub kombi dadzą nam ponadto dużo więcej wygody, niezwykle cennej w szybkim, przedsiębiorczym trybie życia. Głębszemu oddechowi w podróży służy również wyposażenie i idący za nim komfort.

Przywoływana w tytule artykułu Toyota Avensis łączy wszystkie trzy powyższe cechy: niezawodność, przestronność i komfort podróżowania. Jako pewne auto segmentu D, posiada wystarczającą ilość miejsca, by zupełnie komfortowo przewieźć pięć dorosłych osób lub przeprowadzić niewielkie biuro z miejsca na miejsce. Jednocześnie komfortem podróżowania zdecydowanie bliżej Toyocie do limuzyn z wyższego segmentu niż do samochodów transportowych. Dobre spasowanie materiałów wnętrza, świetna amortyzacja nierówności na polskich drogach oraz bogate wyposażenie bardzo dobrze znoszą próbę czasu – model Avensis w tegorocznym raporcie TÜV uzyskał najwyższe pozycje niezawodności we wszystkich kategoriach wiekowych. Oznacza to, że niezależnie od tego, na iloletni model i którą generację się zdecydujemy, będzie to decyzja trafiona. Cena zakupu wyższa od konkurencji średnio o 10-15% zwróci się z nawiązką w trakcie użytkowania i podczas odsprzedaży.

Jak wiadomo, przy całej złożoności cech samochodu związanych z jego użytecznością, nie można zapomnieć o aspekcie finansowym. Koniec końców, auto jest dla firmy kosztem, i to niemałym. Tutaj powraca temat niezawodności, szczególnie gdy mówimy o wyborze auta z rynku wtórnego, którego naprawy i serwis będziemy pokrywać ze środków firmy. Niezawodność Toyoty Avensis zaoszczędzi nam nie tylko włosów na głowie, ale i środków na koncie. Trudno o mniej problematyczną markę.

Obok kwestii serwisowych, drugim oczywistym kosztem generowanym przez auto są wizyty na stacjach paliw. Wysokość kwot na fakturach, które na nich otrzymamy, zależna jest od wyboru silnika. W przypadku Avensisa, wybór ten jest szeroki. Jeśli mówimy o generacji I, najbardziej optymalną opcją będzie doskonale znany, benzynowy motor 1.8 o mocy 110 KM. To jeden z tych silników, których awarii może nie doczekać nasze pokolenie. Jednocześnie, mimo nie najmniejszej pojemności, pali tyle, ile popularne auta kompaktowe. Z tą samą mocą znajdziemy również jednostkę o pojemności 1.6. Do modeli po liftingu w 2000 r. wprowadzono także jednostki ze zmiennymi fazami rozrządu, oznaczone VVT-i: 1.8-litrową (129 KM) oraz 2-litrową (150 KM). W drugiej generacji modelu (2003-2008) pozytywnie zaskoczyły 147-konny 2.0 VVT-i oraz, najmocniejszy ze wszystkich, 2.4 VVT-i i jego 163 konie mechaniczne.

Jeśli biznes wymaga częstych podróży w trasie, zdecydowanie warto zastanowić się nad dieslem. Tutaj w palecie generacji I znajdziemy wolnossącego dwulitrowca o mocy 90 KM, uważanego za niezniszczalny, oraz motor turbodoładowany o tej samej pojemności, ale już w technologii D-4D, o mocy 110 KM. Jednostek D-4D należy szukać w Avensisach, które zjechały z linii produkcyjnych po pierwszym października 1999. W drugiej generacji auta motory diesla zyskały na liczebności i mocy, ukazując się pod postaciami D-4D jako 2.0 – 116 KM oraz 2.2 – 150 KM, a także jako 2.2 D-CAT 177 KM. W 2006 roku bazowa jednostka dwulitrowa zyskała kolejnych dziesięć koni mechanicznych, spalanie natomiast nie wzrosło specjalnie – wszystkie auta z oznaczeniem D-4D mieszą się w zakresie 6,4 a 6,8 litra oleju napędowego na sto kilometrów.

Trzecia generacja modelu przyniosła wiele unowocześnień, tak wizualnych, jak technologicznych – na przykład multimedialny system Toyota Touch, dostępny od liftingu. Paleta silników zawiera natomiast trzy motory benzynowe:1.6 132 KM, 1.8 147 KM i 2.0 152 KM, oraz cztery turbodiesle: 2.0 124 KM, 2.0 126 KM, 2.2 150 KM i 2.2 177 KM. Tutaj, podobnie jak na początku istnienia modelu, najbardziej optymalnym wyborem okazał się ponownie silnik 1.8, napędzany benzyną.

Dobra renoma modelu na rynku aut używanych jest wynikiem ciągłej dbałości o jakość. Dowodem tego może być fakt, że mimo niezniszczalności motorów generacji pierwszej i drugiej, ostatnie, trzecie wcielenie modelu cieszy się jeszcze lepszymi wynikami. W rankingu TUV 2015 Avensis III zajął pierwsze miejsce w swoim segmencie, wśród aut 4-5 letnich,  jednocześnie plasując się na 3. miejscu wśród wszystkich badanych modeli.

Patrząc na twarde dane, Avensis jest jednym z najbardziej uzasadnionych ekonomicznie wyborów, kiedy szukamy używanego auta dla firmy jednoosobowej. Samochód dodatkowo zapewni nam spokój ducha i możliwość skupienia się na interesach, a przy okazji bezproblemową, komfortową wakacyjną podróż z całą rodziną, gdy zechcemy odpocząć.

Podsumowanie modelu:
Toyota Avensis I: od 1998 (2800-9200 PLN) do 2002 (5500-13000 PLN);
ok. 400 aut w serwisie otomoto.pl*

Toyota Avensis II: 2003 (10000-24000 PLN) do 2008 (21000-30500 PLN);
ok. 1000 aut w serwisie otomoto.pl*

Toyota Avensis III: przed liftingiem od 2009 do 2011 (28000-68000 PLN) ; po liftingu od lutego 2012 (39000+ PLN);
podaż ok. 400 aut w serwisie otomoto.pl*

*Stan na 19 czerwca 2015

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

W jakiej kondycji jest polska motoryzacja i czy w ogóle jeszcze istnieje? Wbrew dosyć powszechnym, pesymistycznym opiniom – ma się całkiem nieźle. O inwestycjach, poczynionych w ostatnich latach można napisać książkę. Prężnie działają fabryki samochodów Fiata, Opla i Volkswagena. Za dwa lata ruszy produkcja silników w nowej fabryce Mercedesa. Rok wcześniej w fabryce Toyoty w […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Wiele osób mieszkających w dużym mieście nie decyduje się na posiadanie samochodu. Wygodna  komunikacja miejska umożliwia przemieszczanie się po centrum bez większego problemu, a do tego omija nas męczące stanie w korkach oraz wszystkie wydatki związane z posiadaniem własnego auta. Jednak od czasu do czasu, samochód jest niezastąpionym środkiem transportu. Wyjazd służbowy, wakacje czy przeprowadzka […]

Komentarzy: 0 skomentuj »