Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Udoskonalony Touareg i sportowy Golf R 400 w Pekinie

Meganews

Olimpijska hala sportowa w Pekinie stanowiła tło dla wieczoru koncernu Volkswagen, który przebiegał pod hasłem „Night of The Stars”. Głównym punktem programu była prezentacja udoskonalonego Touarega i sportowego Golfa R 400.


Nową generację Touarega można rozpoznać po dynamicznej stylistyce przodu i tyłu nadwozia oraz nowych kolorach i obręczach kół. SUV Volkswagena, należący do klasy wyższej, standardowo wyposażony jest w hamulec multikolizyjny, który podczas wypadku zapobiega kolejnym zderzeniom. Wersja V6 TDI posiada reflektory biksenonowe oraz funkcję „żeglowania”, polegającą na odłączeniu silnika TDI od 8-biegowej przekładni automatycznej i wykorzystywaniu energii kinetycznej, co obniża zużycie paliwa. We wnętrzu elegancję podkreślają nowe aplikacje dekoracyjne, kolory skóry, nowe oświetlenie i elementy obsługowe.

Nowy Touareg będzie dostępny w Niemczech od jesieni, w wersji TDI i hybrydowej [1] (TSI i silnik elektryczny).

W Pekinie debiutuje także Golf R 400. Ten dysponujący mocą 400 KM studyjny samochód sportowy jest dziełem Volkswagen R GmbH, firmy specjalizującej się w tworzeniu samochodów sportowych marki Volkswagen.

Golf R 400 jest napędzany silnikiem 2.0 TSI wywodzącym się ze sportów motorowych, a dokładniej z serii WRC. Z taką jednostką napędową koncepcyjne auto może pochwalić się osiągami na poziomie wyczynowych samochodów sportowych: od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy, prędkość maksymalna 280 km/h.

Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm i jest dostępny między 2400 a 6000 obr./min. Automatyczna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG, z możliwością alternatywnej obsługi dźwignią zmiany biegów lub przyciskami na kierownicy, przenosi siłę na układ stałego napędu na wszystkie koła 4MOTION.

Nadwozie Golfa R 400 zostało poddane znacznym modyfikacjom, między innymi poszerzone zostały błotniki, które stanowią nowoczesną interpretację legendarnego Rallye Golf G60. Zmiany wprowadzono także w przedniej części nadwozia i zderzaków.

Wiele części wykonanych jest z karbonu o specyficznej strukturze i stanowi wyraźne nawiązanie do samochodów wyścigowych. We wnętrzu wyjątkowy charakter Golfa R400 podkreślają fotele kubełkowe pokryte Alcantarą i skórą Carbon.

[1] Touareg Hybrid: zużycie paliwa, l/100 km: 8,7 (w cyklu miejskim) / 7,9 (w cyklu pozamiejskim) / 8,2 (w cyklu mieszanym); emisja CO2 w g/km (w cyklu mieszanym): 193; klasa efektywności B ***

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

W jakiej kondycji jest polska motoryzacja i czy w ogóle jeszcze istnieje? Wbrew dosyć powszechnym, pesymistycznym opiniom – ma się całkiem nieźle. O inwestycjach, poczynionych w ostatnich latach można napisać książkę. Prężnie działają fabryki samochodów Fiata, Opla i Volkswagena. Za dwa lata ruszy produkcja silników w nowej fabryce Mercedesa. Rok wcześniej w fabryce Toyoty w […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Wiele osób mieszkających w dużym mieście nie decyduje się na posiadanie samochodu. Wygodna  komunikacja miejska umożliwia przemieszczanie się po centrum bez większego problemu, a do tego omija nas męczące stanie w korkach oraz wszystkie wydatki związane z posiadaniem własnego auta. Jednak od czasu do czasu, samochód jest niezastąpionym środkiem transportu. Wyjazd służbowy, wakacje czy przeprowadzka […]

Komentarzy: 0 skomentuj »