Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Stelvio – pierwszy SUV Alfy Romeo

Meganews

Podczas salonu w Los Angeles, Alfa Romeo zaprezentowała swojego pierwszego SUV-a – model Stelvio.
Nazwa SUV-a nawiązuje do przełęczy Stelvio, będącej najwyższą górską przejezdną przełęczą we Włoszech (druga w Europie). W ten sposób włoscy projektanci chcieli zwrócić uwagę na fakt, iż samochód gwarantuje porywające wrażenia z jazdy, które powinny zaskoczyć nawet najbardziej doświadczonego i wymagającego kierowcę.

Źródłem porywających doświadczeń za kierownicą ma być gama mocnych silników. W topowej wersji Stelvio Quadrifoglio zastosowano turbodoładowany silnik benzynowy 2.9 V6 o mocy aż 510 KM, połączony z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów. Pośród innych jednostek napędowych znajdzie się też silnik 2.0 turbo benzyna o mocy 280 KM, który również został zestawiony z ośmiostopniową skrzynią automatyczną.

Ponadto, model Stelvio Quadrifoglio oferuje nowy selektor Alfa DNA Pro, który modyfikuje dynamiczne zachowanie samochodu w oparciu o wybory dokonywane przez kierowcę: Dynamic, Natural, Advanced Efficient (tryb Eko) i Race.

Nowy SUV wyposażony jest w napęd 4×4 z technologią Q4, obejmujący aktywną skrzynkę rozdzielczą i przedni mechanizm różnicowy. W normalnych warunkach, Stelvio Quadrifoglio zachowuje się, jak pojazd z napędem na tył: 100% momentu obrotowego wędruje na oś tylną. Po osiągnięciu granicznej wartości przyczepności kół, system w rzeczywistym czasie przekazuje 60% momentu napędowego na oś z przodu.

Nowy układ zawieszenia obejmuje dwuwahaczowe zawieszenie z pół-wirtualną osią napędową przy przedniej osi oraz rozwiązanie wielowahaczowe typu Multilink przy osi tylnej. Za amortyzację odpowiadają elementy sterowane elektronicznie, które na bieżąco dostosowują się do warunków jazdy i pozwalają wybrać styl jazdy ukierunkowany na osiągi lub na komfort. W Stelvio Quadrifoglio występuje też układ hamulcowy z aluminiowymi elementami i tarczami węglowo-ceramicznymi.

Ponadto, SUV Alfa Romeo oferuje liczne elementy wyposażenia opracowane we współpracy z Magneti Marelli – od oświetlenia, po układ napędowy, od zawieszeń przez układy wydechowe, aż po nowy system multimedialny Uconnect 3D Nav 8,8″.

Zaprojektowany w Centrum Inżynierii i Stylu Alfy Romeo w Modenie, model Stelvio będzie produkowany w fabryce w Cassino na linii produkcyjnej dedykowanej wyłącznie nowym modelom Alfa Romeo.

Zapisz

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

W jakiej kondycji jest polska motoryzacja i czy w ogóle jeszcze istnieje? Wbrew dosyć powszechnym, pesymistycznym opiniom – ma się całkiem nieźle. O inwestycjach, poczynionych w ostatnich latach można napisać książkę. Prężnie działają fabryki samochodów Fiata, Opla i Volkswagena. Za dwa lata ruszy produkcja silników w nowej fabryce Mercedesa. Rok wcześniej w fabryce Toyoty w […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Wiele osób mieszkających w dużym mieście nie decyduje się na posiadanie samochodu. Wygodna  komunikacja miejska umożliwia przemieszczanie się po centrum bez większego problemu, a do tego omija nas męczące stanie w korkach oraz wszystkie wydatki związane z posiadaniem własnego auta. Jednak od czasu do czasu, samochód jest niezastąpionym środkiem transportu. Wyjazd służbowy, wakacje czy przeprowadzka […]

Komentarzy: 0 skomentuj »