Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Seat Ateca – z systemem 4 Drive dla bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy

Meganews

Seat Ateca to przebojowy SUV, który zadebiutował w 2016 roku. Jak zwykle w przypadku Seata, firma połączyła niemiecką technologię ze świetnie zaprojektowanym nadwoziem. Nie zabrakło także doskonałego wyposażenia na pokładzie.

 

Samochody typu SUV są obecnie prawdziwym przebojem na terenie Europy. W 2015 roku znalazły one 3 mln 200 tys. nabywców. Dlaczego Europejczycy tak pokochali pojazdy typu SUV? Bo idealnie łączą one w sobie funkcje auta rodzinnego i sportowo użytkowego. Do tego świetnie się je prowadzi na drodze każdej jakości. Zapewniają także wyższy poziom bezpieczeństwa.

Czy warto wybrać SUV z napędem na cztery koła?

Wiele SUV i crossoverów, sprzedawanych na terenie Europy, oferowanych jest tylko w wersji z napędem na jedną oś. Przykładem może być Renault Captur, który jest wielkim przebojem rynkowym, ale jego producent w ogóle nie oferuje wersji z napędem na cztery koła. Dla wielu klientów taki napęd wydaje się niepotrzebny.

Tymczasem SEAT oferuje swój model Ateca z opcjonalnym napędem na cztery koła 4 Drive. Auto w tej wersji posiada pod maską benzynowy, turbodoładowany silnik TSI o pojemności 1.4 l i mocy 150 KM. Jednostka napędowa może współpracować z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów albo z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną DSG, która słynie z niezwykle szybkiej i precyzyjnej zmiany biegów. Zadowoleni będą także klienci poszukujący aut z silnikami Diesla. Seat Ateca z napędem 4 Drive może mieć pod maską dwulitrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny TDI o mocy 150 KM. Układ 4 Drive wykorzystuje sprzęgło piątej generacji Haldex. System standardowo przekazuje napęd na przednią oś. W razie potrzeby (w przypadku wykrycia poślizgu przez czujniki) system automatycznie załącza napęd na tylne koła.

Dlaczego warto wybrać SUV z napędem na cztery koła?

Na początek trzeba rozwiać obawy dotyczące kosztów utrzymania. Z racji tego, że układ załącza się tylko w razie potrzeby, tylko minimalnie zwiększa on spalanie. Jedynie auta z napędem na cztery koła są nieco droższe. Jednakże warto dopłacić. Dlaczego?

Napęd na cztery koła jest szczególnie ceniony podczas jazdy poza miastem. Wtedy zwiększa on przyczepność kół podczas jazdy po piasku albo po drogach szutrowych. Doskonale przydaje się w czasie jazdy po błocie, które często robi się po silnych opadach deszczu na drogach szutrowych. Napęd na obie osie zwiększa także dzielność auta w czasie jazdy po mokrym asfalcie. Jeśli SUV jest wykorzystywany do rekreacyjnej jazdy pod miastem, to napęd na obie osie z pewnością zwiększy przyjemność z jazdy.

Napęd na cztery koła świetnie sprawuje się zwłaszcza zimą, zwłaszcza na oblodzonych drogach. Oblodzenia bardzo często występują w polskim klimacie, nawet w czasie bardzo łagodnych zim. Łatwo wówczas wpaść w poślizg, który może doprowadzić do wypadku. Ale auta z napędem na obie osie radzą sobie znacznie lepiej na oblodzonych drogach.

Seat Ateca z napędem na cztery koła 4Drive czeka na klientów w autoryzowanym salonie Seat Promoto w Katowicach.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Mieszkaniec Blockley w angielskim hrabstwie Gloucestershire sprawił sobie na setne urodziny nie lada prezent – superluksusową limuzynę Lexus LS 600h L. Ze względu na tak wyjątkową okazję, brytyjski oddział przygotował drobną niespodziankę, by szczególnie uhonorować swego stałego klienta.

Komentarzy: 0 skomentuj »