Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Range Rover Hybrid Long Wheelbase – debiut w Chinach

Meganews

Chińczycy nie znają umiaru. Nawet tak duże auto, jak najnowszy Range Rover jest dla nich za krótkie.


Z tego względu brytyjska firma przedstawiła na salonie w Pekinie model Range Rover Hybrid Long Wheelbase, który przy całkowitej długości nadwozia wynoszącej 5,2 metra oferuje aż o 186 mm więcej miejsca na nogi dla osób podróżujących z tyłu. Zamożni klienci z Chin mogą również zamówić pakiet ekskluzywnych foteli w tylnym rzędzie, których oparcia można pochylać w zakresie do 17 stopni.

 

Samochód będzie oferowany w wersji hybrydowej, łączącej wysokoprężną jednostkę SDV6 o pojemności 3 litrów z silnikiem elektrycznym i 8-biegową przekładnią automatyczną firmy ZF. Łączna moc zestawu wynosi 340 KM przy 4000 obr./min., a maksymalny moment obrotowy 700 Nm jest uzyskiwany w zakresie od 1500 do 3000 obr./min. Mimo sporej masy własnej Range Rover Hybrid Long Wheelbase przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy i rozpędza się maksymalnie do blisko 220 km/h.

 

Zaletą napędu hybrydowego jest też jego wydajność paliwowa. Średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 6,4 litra na 100 kilometrów, przy czym ten ekskluzywny SUV może przejechać około 1,5 kilometra korzystając wyłącznie z zasilania elektrycznego. Kierowca musi jedynie pamiętać, aby nie przekraczać wówczas prędkości 30 km/h.

 

Pierwsze dostawy modelu Range Rover Hybrid Long Wheelbase do klientów na rynku chińskim rozpoczną się pod koniec tego roku.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Choć płyn hamulcowy jest jedną z najważniejszych cieczy wykorzystywanych przez nasze samochody, w większości przypadków nie poświęcamy mu zbyt wiele uwagi. Dobrze jest, jeśli pamiętamy, że należy go regularnie wymieniać i że najpopularniejszym jego rodzajem jest obecnie DOT-4. Czy jednak oznaczenie to mówi nam cokolwiek? I czym różni się DOT-4 od popularnego niegdyś płynu DOT-3?

Komentarzy: 0 skomentuj »

Efektywność systemu hamowania większości kierowców kojarzy się z parametrami takimi, jak żywotność komponentów układu, ich odporność na wysoką temperaturę pracy czy długość drogi hamowania. O wiele rzadziej w tym kontekście mówi się jednak o modulacji siły hamowania. Jak jednak pokazuje praktyka, by uzyskać pożądaną skuteczność funkcjonowania klocków hamulców seryjnych, często wystarczy jedynie poprawić ich informatywność.

Komentarzy: 0 skomentuj »