Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Porsche Cayenne GTS – bye-bye V8!

Meganews

Porsche Cayenne GTS 2015 to kolejna ofiara „mody” na downsizing. Pod maską najnowszego modelu nie znajdziemy już wolnossącego silnika V8, a jednostkę V6. Na szczęście jej osiągi nie pozostawiają wiele do życzenia.


3,6-litrowy silnik V6 biturbo stanowi rozwinięcie jednostki zastosowanej w Cayenne S. W porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa i lepszymi parametrami: jego moc wzrosła o 20 KM, do 440 KM, a maksymalny moment obrotowy o 85 Nm, do 600 Nm. Równocześnie zapotrzebowanie na benzynę spadło o 0,9 l/100 km.

Cayenne GTS przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 5,2 s, a z pakietem Sport Chrono w 5,1 s., co jest wynikiem lepszym o odpowiednio 0,5 i 0,6 sekundy względem poprzedniego modelu. Nowe Porsche osiąga prędkość maksymalną równą 262 km/h. Standardowo model ten dysponuje sportowym układem wydechowym, zapewniającym przeszywające brzmienie.

Odpowiednią dynamikę zapewnia również system tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). W standardowej wersji samochód ma prześwit niższy o 24 mm, a z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym – o 20 mm. Lista seryjnego wyposażenia obejmuje również hamulce z Cayenne Turbo z tarczami o średnicy 390 mm z przodu i 358 mm z tyłu oraz polakierowanymi na czerwono zaciskami.

Kolejne cechy rozpoznawcze nowego Cayenne GTS to stylizowany na wersję Turbo przedni pas z masywnymi wlotami powietrza oraz pakiet Sport Design z wyraźniej zaakcentowanymi osłonami progów i nadkoli. Te ostatnie, podobnie jak spojler dachowy oraz dolna część tylnego zderzaka, utrzymane są w kolorze nadwozia. Kontrastują z nimi czarne dodatki: emblematy, 20-calowe obręcze o wzorze RS Design, rury wydechowe oraz wkłady przednich lamp biksenonowych i LED-owych tylnych świateł z przyciemnianymi kloszami.

Sportowy charakter ma swoją kontynuację w kabinie Cayenne GTS, standardowo wyposażonej w elektrycznie regulowane w 8 kierunkach sportowe fotele pokryte skórą i Alcantarą i oznaczone napisami „GTS”. Alcantara jest tu zresztą dominującym materiałem wykończeniowym. Na życzenie model występuje z pakietem wnętrza GTS w kolorze karminowej czerwieni lub rodowanego srebra, obejmującym tarczę obrotomierza, dekoracyjne przeszycia, zdobienia zagłówków i pasy bezpieczeństwa w kontrastowym kolorze.

Cayenne GTS będzie świętować swoją premierę podczas salonu samochodowego w Los Angeles 19 listopada br.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Nie chcemy tutaj generalizować, ale z własnego doświadczenia wiemy, że nie każdy mechanik okazuje się równie uczciwy i rzetelny. Zdarzają się różne przypadki niedokończonych napraw albo jednoczesnego popsucia innych elementów, dlatego przestrzegamy Was i uświadamiamy w jaki sposób należy serwisować wał napędowy.

Komentarzy: 0 skomentuj »