Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Peugeot 308 SW – polska premiera

Meganews

Na polskim rynku debiutuje Peugeot 308 SW. Podobnie jak w przypadku hatchbacka, również kombi to całkowicie nowy samochód, zachowujący ze swojego poprzednika jedynie nazwę.

 

Najtańszy Peugeot 308 SW będzie kosztował 69 700 zł. Nie ma już wersji kombi w tym segmencie gamy modelowej, jest tylko SW. Auto oferuje, sporo przestrzeni, najnowsze rozwiązania wspomagające kierowcę i świetne silniki.

Noblesse oblige – szlachectwo zobowiązuje. Tegoroczny tytuł Car of the Year stanowi dla marki Peugeot nie tylko zobowiązanie, ale przede wszystkim szansę pokazania tego, co najlepsze w jej gamie i przebicia się do nowych klientów ponad silną ofertę konkurencji.

Zespół stylistów z Peugeot stworzył duże, dynamiczne auto o nisko wyprofilowanej, rasowej, sportowej sylwetce (długość – 4,58 m; wysokość – 1,47 m). Zwiększone wymiary nadwozia pozwalają spełnić oczekiwania klientów przywiązanych do najważniejszych cech modeli kombi, czyli pojemności, przestronności, dużych możliwości aranżacji wnętrza i praktyczności.

 

Przy objętości 610 dm3 według normy VDA-210, bagażnik nowego Peugeot 308 SW plasuje się w czołówce tego segmentu aut. Dzięki regularnym kształtom jest praktyczny i pojemny. Zmiana konfiguracji bagażnika jest bardzo prosta (składanie poszczególnych części kanapy odbywa się jednym ruchem od strony bagażnika) i praktyczna (idealnie płaska podłoga). Jakość wykończenia jest godna aut z wyższego segmentu.

 

Podobnie jak hatchback, również nowy Peugeot 308 SW został zbudowany na nowej, modułowej platformie EMP2, dzięki której możliwe było zmniejszenie masy auta i zwiększenie jego zalet dynamicznych. W rezultacie nowy Peugeot 308 SW jest teraz o 140 kg lżejszy od swojego poprzednika.

 

Benzynowe i wysokoprężne silniki Euro 6, dostępne już w momencie wprowadzenia na rynek, zapewniają temu modelowi znakomite osiągi, a wersja BlueHDi, emitująca zaledwie 85 g CO2/km, ustanowiła nowy standard w tym segmencie.

Zdecydowanie największe wrażenie zrobił na nas, kulturą pracy i dynamiką, trzycylindrowy turbodoładowany benzynowy silnik PureTech o pojemności zaledwie 1.2 l. To rozwijany przez francuskich inżynierów projekt downsizingu, którego celem było uzyskanie oszczędnych, lekkich jednostek linii EB, zdolnych do pracy z samochodami, które na pozór wymagają znacznie większych silników. Zakresy mocy i momentu obrotowego, generowanego przez ten silnik absolutnie wystarczają, aby 308 SW nie ustępował dynamiką modelom, napędzanym prawie dwulitrowymi silnikami starszych generacji. Zwróciliśmy uwagę na sportowy dźwięk i łatwość z jaką auto rozwija obroty po otwarciu przepustnicy. Lekki silnik odciążył kierowaną oś, co wpłynęło pozytywnie na właściwości jezdne tej wersji. Producent zapewnia, że dzięki tej oszczędnej jednostce zasięg samochodu wzrósł do 1000 km. Wierzymy też na słowo, że maksymalny moment obrotowy dostępny w 95% w zakresie najczęściej używanych obrotów 1700-3000, pozwolił skrócić do 12,8 sek. czas przyspieszania na piątym biegu od 80 do 120 km/h. Nie mierzyliśmy, ale elastyczność i spontaniczność podczas wyprzedzania jest imponująca. Ci, którzy cenili za to diesle, powinni spróbować – byliby zaskoczeni.
Wewnątrz kabiny, miejsce kierowcy zaprojektowano według koncepcji Peugeot i-Cockpit, która zapewnia wszystkim podróżującym wyjątkowe wrażenia z jazdy. Deska rozdzielcza wyróżnia się czystością formy i innowacyjnymi rozwiązaniami. Wysoka jakość nowego Peugeot 308 SW jest widoczna w starannym dopracowaniu każdego detalu.

 

 

„Samochód Roku 2014” w wersji kombi jest już oferowany w polskich salonach sprzedaży firmy Peugeot. Wraz z nim debiutują nowe, doładowane silniki benzynowe 1.2 PureTech oraz diesel 2.0 BlueHDi.

 

308 SW jest droższy od odmiany 5-drzwiowej o 4 000 zł. Cennik otwiera model z silnikiem 1,2 PureTech 110 KM i manualną przekładnią pięciobiegową za 69 700 zł (wersja wyposażenia Access). Jednostka 1,2 PureTech występuje również w odmianie o mocy 130 KM, a w hatchbacku oferowany jest też wariant 82-konny.

 

Najtańszy diesel 1,6 HDi o mocy 92 KM (Access) został wyceniony na 74 700 zł. Nowy diesel 2,0 BlueHDi 150 KM występuje wyłącznie w najbogatszej specyfikacji Allure i kosztuje 102 200 zł.

 

Pełen cennik modelu 308 hatchback i SW dla zalogowanych użytkowników serwisu mototarget.pl: http://www.mototarget.pl/news,peugeot_308_sw___ceny_w_polsce,18078.html

 

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Skąd pochodzi prąd, zasilający silniki samochodu z napędem elektrycznym? Najprostsza odpowiedź brzmi – z akumulatora. W ogromnej większości przypadków jest to prawda, aczkolwiek zazwyczaj niecała. Układy zasilania i napędu aut z silnikami elektrycznymi są zwykle bardziej skomplikowane, ale dzięki temu bardziej funkcjonalne.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Od dłuższego czasu długoterminowy i krótkoterminowy wynajem samochodów bije rekordy popularności – zarówno w Europie Zachodniej, jak i w Stanach Zjednoczonych. Wzrost zainteresowania wynajmem można zaobserwować również w Polsce. Rozwijająca się oferta wypożyczalni aut to nie tylko atrakcyjna okazja dla osób chcących wynająć samochód krótkoterminowo, ale także dla klientów poszukujących pojazdu na własność.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Praktycznie i bezpiecznie? A może dla odmiany po prostu supermodnie? Okazuje się, że najlepiej wiedzą – jak szykownie wyglądać na skuterze – Włosi. Wystarczy spojrzeć na kultową już scenę z 1953 roku z filmu „Rzymskie wakacje”. Gregory Peck i Audrey Hepburn to jedna z najpiękniejszych filmowych par. On w garniturze i pod krawatem, a ona […]

Komentarzy: 0 skomentuj »