Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Nowy Volkswagen Passat Alltrack: wielozadaniowiec

Meganews

Passat Alltrack nowej generacji, z napędem na cztery koła, świętuje światową premierę podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie.


Ten Volkswagen to prawdziwy wielozadaniowiec: przez ośnieżone przełęcze dowiezie pasażerów do alpejskich tras narciarskich, wjedzie na piaszczystą plażę ciągnąc za sobą przyczepę z łodzią, a swojego właściciela architekta zabierze na robocze spotkanie na plac budowy. To samochód na dalekie podróże, służbowa limuzyna, wszechstronny pojazd rodzinny i przestronny SUV w jednym – auto, które sprosta każdemu wyzwaniu.

 

Zderzaki i osłony podwozia dostosowane do jazdy z daleka od utwardzonych dróg, duże kąty natarcia, zejścia i rampowy, poszerzone progi z zabezpieczeniami od spodu oraz solidne osłony kół sprawiają, że nadwozie Alltracka jest wytrzymałe, a jednocześnie ma wyraźny swoisty styl. Budzącemu respekt wyglądowi odpowiadają niezawodne nowoczesne rozwiązania techniczne – dzięki zwiększonemu o 27,5 mm prześwitowi, specjalnemu trybowi jazdy „Offroad” z systemami asystującymi dostosowanymi do potrzeb jazdy terenowej, a także dzięki zmodyfikowanemu zawieszeniu i napędowi na cztery koła 4MOTION Passat Alltrack okazuje się niezawodny także w pozornie nieprzejezdnym terenie.

 

W Passacie Alltrack drugiej generacji  można wybierać spośród pięciu nowych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa: dwóch benzynowych z turbodoładowaniem (TSI) oraz trzech turbodiesli (TDI). Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Silniki TSI osiągają moc 110 kW/150 KM oraz 162 kW/220 KM. W wypadku jednostek TDI, odznaczających się wysokim momentem obrotowym, dolna granica mocy także wynosi 110 kW/150 KM, a pozostałe dwa silniki osiągają moc 140 kW/190 KM i 176 kW/240 KM. System Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania należą do wyposażenia standardowego. 150-konne silniki TSI i TDI Volkswagen oferuje z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Wszystkie mocniejsze jednostki napędowe są seryjnie łączone z dwusprzęgłową przekładnią 6-biegową DSG.

 

Nowy Alltrack jest standardowo wyposażany w napęd na cztery koła 4MOTION. Jego główny element to sprzęgło typu Haldex piątej generacji. System jest aktywny jeszcze zanim wystąpi poślizg któregokolwiek koła, dzięki temu utrata trakcji jest prawie niemożliwa. W zwykłych warunkach napęd jest przekazywany jedynie na przednią oś, co pozwala oszczędzić paliwo. Jeśli jednak pojawi się niebezpieczeństwo utraty przyczepności w ułamku sekundy płynnie dołącza się napęd tylnej osi.

 

Całość w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Mieszkaniec Blockley w angielskim hrabstwie Gloucestershire sprawił sobie na setne urodziny nie lada prezent – superluksusową limuzynę Lexus LS 600h L. Ze względu na tak wyjątkową okazję, brytyjski oddział przygotował drobną niespodziankę, by szczególnie uhonorować swego stałego klienta.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Do tego kociaka mamy specjalny sentyment. Jeśli jest się przy narodzinach, człowiek czuje się jak ojciec chrzestny modelu, a ja byłem przy narodzinach Kugi w 2008, byłem na egzaminie dojrzałości w 2015, stojąc przy linii produkcyjnej w Walencji, kiedy wjeżdżała do Europy druga generacja modelu.

Komentarzy: 0 skomentuj »