Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Naprawiamy tylną belkę skrętną – samodzielnie czy w serwisie?

Meganews

Tylna belka skrętna to rozwiązanie stosowane w pojazdach oferowanych przez francuski koncern motoryzacyjny Groupe PSA, czyli marki Peugeot i Citroën. Niestety jest to element, który ulega szybkiemu zepsuciu. Jak naprawić tylną belkę skrętną? Samodzielnie, czy w serwisie? Podpowiadamy, jak poradzić sobie z usterką.

Czym jest tylna belka skrętna?

Warto w ogóle wiedzieć, czym jest i jakie elementy ulegają w niej uszkodzeniu. Dzięki poznaniu mechanizmu jej działania łatwiej zrozumieć, dlaczego elementy tego podzespołu tak szybko ulegają zużyciu.

W przypadku samochodów marki Peugeot i Citroën, ale też Renault, producenci stosują zawieszenie półzależne o prostej i kompaktowej konstrukcji, opierającej się na sztywnej belce łączącej dwa koła. Do rury nośnej (poprzecznicy) prasowane są czopy i trawersy wraz z łożyskami igiełkowymi. Amortyzują cały układ i chronią nadwozie auta przed obijaniem się belki o karoserię. To do nich montowane są wahacze i czopy kół. Wahacze łączone są za pomocą drążków skrętnych. To elementy sprężyste wykonane w postaci prętów lub rur, zakończonych z obu stron wieloklinem, które pełnią funkcję sprężyn. Ich funkcją jest ograniczanie bocznych przechyłów nadwozia w czasie pokonywana zakrętów oraz zapobieganie kołysaniu pojazdu na nierównościach.

Po co montuje się tylną belkę skrętną? Rozwiązanie proponowane przez francuski koncern ma wiele zalet. Dzięki niemu osiągnięto dobrą przyczepność samochodów. Co więcej, dzięki niewielkim gabarytom, umożliwia zabudowę głębokiego bagażnika. Ma też niską masę. Niestety zostało zaprojektowane na drogi o dobrej nawierzchni. W polskich warunkach poszczególne elementy belki szybko się zużywają. Mimo to samochody marek Peugeot, Citroën i Renault cieszą się ogromną popularnością w naszym kraju.

Samodzielna naprawa tylnej belki skrętnej

Czy można samodzielnie naprawiać tylną belkę skrętną? Próbować można! Jednak jak to się skończy – tego nie wie nikt. Można jednak podejść do sprawy inaczej. Jak czytamy na stronie http://szmytek.pl – można przywieźć lub wysłać zdemontowaną tylną belkę skrętną do naprawy w serwisie. W ten sposób można niejako mieć poczucie, że bierze się udział w serwisowaniu.

Okazuje się, że jeśli zależy nam na tym, by widzieć, jak naprawiana jest belka, to można przyglądać się pracy serwisanta i zobaczyć, jak jest to robione. Podczas pracy mechanika można sprawdzić, jakich elementów używa, a także skorzystać z jego fachowej wiedzy i doświadczenia oraz poprosić o wskazówki, które pomogą wydłużyć żywotność podzespołów tylnej belki.

Naprawa tylnej belki skrętnej w serwisie

Nie ma co naprawiać tylnej belki skrętnej samodzielnie jeśli się nie ma wiedzy i doświadczenia. Zdecydowanie lepiej jest zlecić pracę wyspecjalizowanym serwisom i nie obawiać się o kondycję podzespołu. Jeśli zdarzy się, że nie będzie możliwe zregenerowanie elementów, zaoferowana zostanie wymiana. Co istotne, profesjonalne serwisy nie boją się odpowiedzialności za swoją pracę i dają na nią gwarancję. Dzięki temu nawet w przypadku szybszego zatarcia elementów, można liczyć na ich wymianę w ramach reklamacji.

Jeśli ma się samochód marki Peugeot lub Citroën, trzeba liczyć się z koniecznością regenerowania tylnej belki skrętnej. W przeciwnym wypadku może dojść do jej uszkodzenia. Jeśli więc jesteś posiadaczem „francuza”, korzystaj z pomocy fachowców i regularnie wymieniaj elementy ulegające zatarciu, by uniknąć stresu i cieszyć się komfortem jazdy.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Przedstawiamy jeden z najciekawszych modeli w klasie SUV. Outlander PHEV łączy w sobie rozwiązania techniczne, w których Mitsubishi zdobyło ogromne doświadczenie: inteligentne przeniesienie napędu 4×4, technologia EV i hybrydowe zespoły napędowe.

Komentarzy: 0 skomentuj »