Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Mercedes AMG GT – zapowiedź

Meganews

Jesienią tego roku Mercedes pokaże całkowicie nowy samochód o sportowych osiągach, który ma wypełnić lukę po wycofanym z produkcji modelu SLS AMG.


„Nowy model podkreśla nasze wysokie aspiracje, jeśli chodzi o osiągi, zwinność i dynamikę jazdy”, mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH. „Po globalnym sukcesie SLS-a AMG budujemy drugi samochód, za który w pełni odpowiadają inżynierowie Mercedes-AMG. Pierwsze spojrzenie na design jego wnętrza zdradza, co czeka naszych klientów jesienią. GT to sportowy wóz w najczystszej formie”.

 

Na razie firma opublikowała dwa zdjęcia wnętrza nowego Mercedesa-AMG GT. Wizytówką kokpitu jest tzw. „stylizacja lotnicza”, której przykładem jest szeroka deska rozdzielcza wyglądająca, jak masywne skrzydło samolotu. Efekt ten jest potęgowany przez cztery centralne i dwa boczne otwory wentylacyjne. Dominująca konsola środkowa reprezentuje równie dynamiczny charakter. Jej kształt przywodzi na myśl wlot powietrza typu NACA, materiały wykończeniowe nawiązują do tych stosowanych w świecie motorsportu, a układ instrumentów na konsoli AMG DRIVE UNIT przypomina układ cylindrów w jednostce V8.

 

Właśnie taki silnik prawdopodobnie znajdzie się pod maską tego modelu. Będzie miał 4 litry pojemności i około 520 KM. W gamie pojawi się również słabszy wariant produkujący 480 KM oraz ekstremalna wersja Black Series rozwijająca blisko 600 KM.

 

Mercedes-AMG GT zostanie oficjalnie zaprezentowany podczas wrześniowego salonu w Paryżu.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Choć płyn hamulcowy jest jedną z najważniejszych cieczy wykorzystywanych przez nasze samochody, w większości przypadków nie poświęcamy mu zbyt wiele uwagi. Dobrze jest, jeśli pamiętamy, że należy go regularnie wymieniać i że najpopularniejszym jego rodzajem jest obecnie DOT-4. Czy jednak oznaczenie to mówi nam cokolwiek? I czym różni się DOT-4 od popularnego niegdyś płynu DOT-3?

Komentarzy: 0 skomentuj »

Efektywność systemu hamowania większości kierowców kojarzy się z parametrami takimi, jak żywotność komponentów układu, ich odporność na wysoką temperaturę pracy czy długość drogi hamowania. O wiele rzadziej w tym kontekście mówi się jednak o modulacji siły hamowania. Jak jednak pokazuje praktyka, by uzyskać pożądaną skuteczność funkcjonowania klocków hamulców seryjnych, często wystarczy jedynie poprawić ich informatywność.

Komentarzy: 0 skomentuj »