Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Megamos Crypto złamane, czyli jak uruchomić VW bez kluczyka

Meganews

Posiadacze produktów koncernu VW, a przede wszystkim luksusowych modeli Audi, Bentley, Lamborghini czy Porsche, powinni w najbliższym czasie w szczególny sposób zadbać o bezpieczeństwo swoich aut.
Trzech naukowców z uniwersytetu w Birmingham odkryło bowiem algorytm (Megamos Crypto) wykorzystywany w modelach niemieckiej marki do rozpoznawania oryginalnego kluczyka. Flavio Garcia wraz z dwoma kolegami z Holandii zdołał złamać zabezpieczenia wprowadzone przez producenta, co umożliwiło zdalne uruchomienie auta bez potrzeby identyfikowania kluczyka w stacyjce.

 

Naukowcy planowali podzielić się ze światem wynikami swoich prac podczas zbliżającego się sympozjum Usenix Security Symposium w Waszyngtonie, jednak Volkswagen zdołał uzyskać sądowy zakaz publikacji odkrycia w obawie o bezpieczeństwo swoich produktów.

 

Przed podjęciem tak drastycznych kroków przedstawiciele niemieckiej firmy zasugerowali autorom ocenzurowanie „newralgicznych” fragmentów raportu , jednak ci odmówili twierdząc, że opinia publiczna ma prawo poznać słabe punkty volkswagenowskiego systemu zabezpieczeń aut.

 

Niezależnie od dalszego rozwoju wypadków Volkswagen już teraz musi się liczyć z konsekwencjami odkrycia, a w ostateczności koniecznością zorganizowania jednej z największych akcji przywoławczych w historii motoryzacji.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Cupra od zawsze fanom motoryzacji kojarzyła się z najbardziej sportowymi wersjami Seatów. Teraz Cupra jest już oddzielną marką, ale jej pierwszy model powstał na bazie Seata Ateki. Specjaliści od  tworzenia hot hatchów debiutują na rynku, wypuszczając SUV-a, który gra w swojej lidze i nie ma jak na razie konkurencji… Czemu SUV Cupry nie ma konkurencji? […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

W przeciągu dwóch lat SEAT nawiązał współpracę z ponad 200 izraelskimi start-upami skupionymi wokół centrum technologicznego w Tel Awiwie. Producent obecnie testuje takie przełomowe rozwiązania, jak obserwacja ruchu gałek ocznych kierowcy, wykrywanie potencjalnych niebezpieczeństw oraz kontrola natężenia światła poprzez elektrycznie sterowane przyciemnianie szyb. Co roku SEAT inwestuje w co najmniej 10 eksperymentalnych technologii.

Komentarzy: 0 skomentuj »