Hyundai wygrywa z zombie!
To był strzał w dziesiątkę. Firma Hyundai Motor America zdecydowała o podjęciu współpracy z twórcami serialu telewizyjnego „The Walking Dead” – teraz odcina kupony od popularności.
„Początkowo wydawało nam się, że czas żywych trupów już przeminął, ale gdy otrzymałem propozycję wzięcia udziału w projekcie zakładającym stworzenie serialu o apokalipsie zombie, od razu się zgodziłem,” mówi Steve Shannon, wiceprezes ds. marketingu w amerykańskim oddziale Hyundaia. „Pomyślałem, że to dobra okazja do wypromowania marki w mediach społecznościowych.”
Shannon nie pomylił się. Show notuje obecnie rekordy popularności w Stanach Zjednoczonych, bijąc na głowę inne produkcje pod względem liczby widzów. Nie dziwi więc fakt, iż Hyundai wykorzystuje każdą nadarzającą się okazję, aby zareklamować swoje produkty.
W listopadzie ubiegłego roku firma pokazała model Tucson w specjalnej wersji „The Walking Dead” oferowanej wraz z zestawem przetrwania obejmującym apteczkę, pastę do zębów, zapas wody oraz inne przedmioty niezbędne podczas ataku umarlaków.
Firma zaangażowała też użytkowników mediów społecznościowych w różnego rodzaju akcje. Fani marki mogli na przykład zaprojektować własnego Hyundaia przeznaczonego do walki z zombie. Jeden z takich projektów – model Santa Fe wyposażony w ostrza, kuszę, karabiny maszynowe i miotacz ognia – został nawet odtworzony w rzeczywistości przez specjalistyczny warsztat Galpin Auto Sports z Kalifornii.
Dużą popularnością wśród internautów cieszyła się również zombie-aplikacja, którą można było pobrać wyłącznie ze strony Hyundaia. Dzięki tej usłudze koreański producent zanotował ponad pół miliona wejść na swoją witrynę.
Nic nie trwa jednak wiecznie. W ostatnim odcinku najnowszego sezonu grupa ocalałych opuszcza więzienie, które do tej pory pełniło funkcję schronu, pozostawiając za sobą niezawodnego Hyundaia…
„Zostaliśmy wypisani z serialu,” przyznaje Shannon. „Teraz szukamy kolejnego projektu.”
źródło: MotoTarget