Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Ford Fiesta 2012 a Ford Fiesta 2013. Co czyni Fiestę tak popularnym autem?

Meganews

Ford Fiesta 2012 i Ford Fiesta 2013 to jedne z najpopularniejszych aut osobowych w Polsce. Nic dziwnego – zarówno stylistyka, jak i parametry oraz wyposażenie aut czynią z nich naprawdę komfortowego towarzysza podróży. Czym powinniśmy się sugerować, wybierając właściwą dla nas wersję Forda Fiesty? Warto popatrzeć na typowe cechy tego auta i ocenić na czym najbardziej nam zależy.

Ford Fiesta 2012 a Ford Fiesta 2013 – co je charakteryzuje?

Ford Fiesta zaczął być produkowany w 1976 r. Oczywiście przez ponad 40 lat zmieniły się niektóre jego cechy – przede wszystkim parametry techniczne. Ford Fiesta miał być miejskim hatchbackiem z segmentu B i pierwszym autem tej klasy, jaki przygotowała ta amerykańska marka. Tym samym, miał zawojować europejską konkurencję – Renaulta 5 i Fiata 127. Co ciekawe, ten model Forda wcale… nie miał nazywać się Fiesta. Początkowo przygotowano dla niego nazwę Bobcat. Ford Fiesta stał się szybkim sukcesem marki – sprzedano go już w kilkunastu egzemplarzach, choć modelem globalnym jest dopiero od 2008 roku. Ford Fiesta 2012, a także Ford Fiesta 2013 to modele VI generacji. Do 2013 roku produkowany były w wersji Van i Hatchback 3d oraz 5d, a od 2012 roku do gry weszły wersje unowocześnione – Hatchback 3d Facelifting oraz 5d Facelitfing. Wtedy pojawił się też Hatchback 3d ST, produkowany do 2017 roku. Jak łatwo się domyślić, w nowszej wersji modele przeszły przede wszystkim zmianę wyglądu. Czym jednak charakteryzują się poszczególne wersje Forda Fiesta?

 

Ford Fiesta Hatchback 3d i 5d– co w nim ciekawego?

Produkowany między 2008 a 2013 rokiem Ford Fiesta Hatchback 3d oraz 5d opierał się nieco na modelu Verve, który powstał w roku 2007. Jak zauważają eksperci z serwisu Automoto, auto jest jednak większe, w myśl zasady kinetic design – w tym przypomina nieco takie modele jak Focus czy S Max. W polskiej rzeczywistości to duży plus – parametry auta są bowiem dla rodaków bardzo ważne. Ułatwiają też korzystanie z rosnącego trendu, jakim jest carpooling; w końcu samochodów w miastach jest coraz więcej, a nawet jeśli z nikim się dojazdem do pracy nie dzielimy, to większość rodzin wciąż korzysta wspólnie z jednego większego auta. W 2009 roku Fiesta otrzymała nagrodę Samochód Roku magazynu motoryzacyjnego What Car? Jej popularność była na tyle duża, że w 2012 r. pojawiła się nowocześniejsza wersja po face-lifitingu. Zmianie i podrasowaniu uległy między innymi atrapa chłodnicy, maska , a także reflektory. Te ostatnie zostały wyposażone w światła do jazdy dziennej oparte na technologii LED.

 

Stylistyka i wyposażenie VI generacji Forda Fiesta – duży plus auta

Na szczególną uwagę zasługuje stylistyka, w jakiej wykonane zostały modele szóstej generacji Forda Fiesta. Ekspertom spodobała się dynamiczna linia okien i lekko pociągły kształt lamp, a także mocno wyeksponowane przetłoczenia. W środku wszystko jest poprawnie zmontowane, a same modele chwalone są za ergonomiczność. Co znajdziemy w wyposażeniu samochodu? Na przykład bezkluczykowy system z przyciskiem Ford Power. Dzięki niemu, nie musimy już korzystać ze stacyjki. Jest też port USB, do którego możemy podłączyć odtwarzacz MP3. Ekran z wielofunkcyjnym menu, którym można sterować z poziomu kierownicy znajduje się zaś na środkowej konsoli. Ogromnym atutem Forda Fiesty VI generacji jest też pakowność bagażnika. Dla Polaków to ważne – według badań, to w szczególności na ten aspekt zwracają uwagę szukając rodzinnego auta. Stąd pojemność, jaką oferuje bagażnik, stanowi dla wielu nabywców miłe zaskoczenie.

 

Silnik – serce samochodu

Rzędowe jednostki cylindrowe – to pełna oferta silników Forda Fiesty VI generacji. Wczesne modele składają się z trzech silników benzynowych (1,25 l, 1,4 l oraz 1,6 l) oraz dwóch diesla (1,4 l i 1,6). Wybór motorów jest mniejszy niż chociażby w V generacji. A co w przypadku przekładni? Ford Fiesta ma ofercie trzy: 5-biegową, ręczną skrzynię biegów, a także dwa automaty – 4-biegowy oraz dwusprzęgłowy PowerShift z sześcioma przełożeniami. Jest więc w czym wybierać. Warto tutaj zwrócić uwagę na fakt, że modele Forda Fiesta 2012 czy 2013 r., podobnie jak poprzednie wersje, są wyjątkowo ekonomiczne na tle innych aut tego segmentu. Dowodem na to jest także wypuszczony w 2009 r. model ECOnetic, który śmiało może konkurować z autami hybrydowymi.

 

Sukces Forda Fiesty – zasługuje na to!

Po czterech latach od wejścia na rynek, sprzedano aż 940 000 modeli nowej generacji Forda Fiesty, a 86 proc. z nich, według serwisu Autokult, znalazło swoich nabywców w Europie. To dowodzi jak wielkim zaufaniem Europejczycy – w tym nasi rodacy – obdarzyli te modele Fiesty. Nic w tym dziwnego. Według badań najbardziej cenimy bezpieczeństwo, a podróże samochodowe są dla nas najlepsze, gdy są… krótkie i szybkie. Optymistycznym akcentem jest z pewnością to, ze Polacy sami zaczęli dokładnie sprawdzać specyfikacje techniczne kupowanych samochodów, zamiast opierać się na poleceniach rodziny i znajomych. Aby ocenić, który model Forda Fiesty pasowałby do nas najlepiej, warto więc zajrzeć do instrukcji od producentów.

Ford Fiesta 2012 i Ford Fiesta 2013 VI generacji opisane są w tym dokumencie.

 

Na co zwrócić uwagę, wybierając samochód?

Dla laików – nawet tych zainteresowanych motoryzacją – wybieranie samochodu może być nie takie proste, jak się wydaje… I nie ma tu znaczenia, że upatrzony model znajduje się w salonie – nie zawsze jesteśmy w stanie zrozumieć wszystko, o czym mówi ekspert. Niektórzy uważają, że kupowanie auta z salonu nie ma sensu – w końcu po przejechaniu pierwszych kilometrów traci ono na wartości. Nie ma to jednak większego znaczenia – z używanym dzieje się przecież to samo! Na co więc zwrócić uwagę, gdy zdecydujemy się na określony model – na przykład opisywanego wyżej Forda Fiesty – i… niewiele więcej wiemy? Ustalenie rodzaju czy silnika przed wizytą w salonie oszczędzi nam z pewnością wielu jazd próbnych, które w dużej ilości mogą zacząć nużyć. Tak czy inaczej, kiedy już zdecydujemy się na kilka określonych wersji, warto się nimi przejechać. Szczególnie po trudnym podłożu. Autorka bloga LifeManagerka zauważa, że na porządnej trasie każde auto się sprawdzi – dobrze więc ocenić je na przykład jadząc wiejską drogą, czy drogą z dziurami. To w takich warunkach samochód musi się wykazać! Przydadzą się też porobione przez nas notatki, by nie zapomnieć o żadnych nurtujących nas szczegółach. Oprócz tego, w sieci znajdziemy wiele interesujących nagrań z jazd testowych – je również warto obejrzeć. To wszystko pomoże nam podjąć właściwą decyzję przy zakupie naszego wymarzonego modelu.

 

Diabeł tkwi w szczegółach. Na co zwracać uwagę kupując samochód?

By nie popełnić głupstwa, przy wybieraniu samochodu warto być rozważnym. Na czym to polega? Kiedy już odbieramy nasz nowy samochód, warto zwrócić uwagę, czy… wyposażenie na pewno jest takie samo, jak to w aucie testowym. Warto też pamiętać, że różne salony tego samego producenta mogą mieć różne zapasy magazynowe, więc jeśli w danym salonie nie ma naszego ulubionego koloru danego auta, to nie znaczy, że nie ma go w innym. Trzeba jedynie zadzwonić i zapytać. Niekiedy na wymarzony model trzeba poczekać w kolejce nawet kilka miesięcy, jednak to lepsze niż decydowanie się na dostępny ekwiwalent. Mamy bowiem wtedy pewność, że na pewno wydaliśmy pieniądze na to, czego oczekiwaliśmy. A co kiedy już kupiliśmy auto? Trzeba je zarejestrować. Od dealera otrzymamy komplet dokumentów, czyli dowód rejestracyjny, świadectwo homologacji i kartę pojazdu. Wraz z wnioskiem rejestracyjnym, dowodem osobistym i prawem jazdy zawozimy to do wydziału komunikacji. Po rejestracji trzeba także obowiązkowo wykupić ubezpieczenie OC. Aby wybrać najkorzystniejsze, najlepiej chyba sięgnąć do porównywarek dostępnych w Internecie. Po dopełnieniu tych wszystkich formalności, wreszcie możemy cieszyć się swoim nowym czterokołowym nabytkiem. Szerokiej drogi!

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Seat wyszedł z założenia, że nie zawsze kto pierwszy, ten lepszy. Poczekał z wprowadzeniem crossovera, aby dobrze rozeznać się na rynku i uczyć się na błędach rywali. Udało się, bo inżynierowie hiszpańskiej marki stworzyli bardzo przemyślany oraz dopracowany samochód, który nie ma problemów wieku dziecięcego. Arona nigdy nie będzie pionierem segmentu miejskich „terenówek”, ale ma […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Czy wiesz, że szczególnie dużo wypadków ma miejsce w lipcu? Ponad 3 tysiące w 2018 roku. Komenda Główna Policji w raporcie opublikowanym na policja.pl tłumaczy to wzmożonym ruchem na drogach. W końcu jest to okres wakacyjny. Jeśli zatem zaplanowałeś wyjazd na wczasy w lipcu, w pierwszej kolejności powinieneś kupić ubezpieczenie samochodowe. Sprawdź, co warto wiedzieć […]

Komentarzy: 0 skomentuj »