Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Jaki będzie Peugeot 108 – zdjęcia

motostork

Peugeot pokazał model 108, który będzie jednym z ciekawszych punktów pawilonu marki w Genewie.

Od razu przedstawiono dwa różne nadwozia: 108 Hatchback i 108 TOP! z chowanym dachem tkaniny. Hatchback będzie także dostępny w wersji trzy lub pięciodrzwiowej.

To kolejny krok w planie odnowy gamy modelowej. W ciągu zaledwie dwóch lat Peugeot odświeżył ofertę w segmentach A, B i C. Miejski hatch został całkiem zgrabnie zaprojektowany przez zespół stylistów Ivo Groena. Auto mierzy zaledwie 3,47 m długości i 1,62 m szerokości, co czyni z niego doskonały środek przemieszczania się w miejskich dżunglach. Krótkie zwisy i średnica zawracania zaledwie 9,6 m to dodatkowe atuty w walce o centymetry na parkingach. Któż może wiedzieć więcej na temat parkowania „na styk” niż paryżanie. Miejsce kierowcy, najczęściej wykorzystywane w każdym aucie, przesunięto w przód i przemyślano pod kątem architektury tak, aby zapewnić maksymalną widoczność w każdym kierunku.

Linie nawiązują do family look, znanego już z modeli 208 i 308. Przód zdominował śmiały grill i niższy wlot powietrza, podczas gdy przednie lampy sprawiają wrażenie wkomponowanych pewnie w karoserię. Nowocześnie prezentują się reflektory przeciwmgielne zintegrowane z dziennymi światłami LED, wykończone czarnymi i chromowanymi detalami, które dodają PEUGEOT 108 drapieżności.

Projektanci konsekwentnie realizują linię przodu nadającą autom Peugeota przyjazny wizerunek, sięgając do modnych obecnie w designie kształtów animizujących detale – reflektory zbliżone kształtem do oczu, uśmiechnięte wloty powietrza. Cóż – lwiątko patrzy wystarczająco drapieżnie i sympatycznie, aby polubić je od pierwszego spojrzenia.

Kokpit i zestaw przyrządów daje kierowcy poczucie panowania nad pojazdem. Panel zegarów jest umieszczony w obudowie kolumny kierownicy z regulacją wysokości. Auto oferuje duży 7-calowy ekran dotykowy usytuowany centralnie na desce rozdzielczej, dostępny w opcji w wersji Active i w standardzie w wersji Allure. Panel pełni rolę interfejsu radia, komputera pokładowego oraz umożliwia regulację parametrów samochodu. Pozwala także na połączenie funkcji dostępnych w samochodzie z aplikacjami smartfona.

Bagażnik jest niemały: 196 litrów z zestawem naprawczym do opon, 180 litrów z kołem zapasowym. Jefgo objętość można zwiększyć do 750 litrów po złożeniu oparć tylnej ławki, dzielonych w proporcji 50/50.

Samochód jest lekki (840 kg w najlżejszej wersji), więc powinien spontanicznie przyspieszać w każdej z czterech wersji silnikowych:

• 1.0 e-VTi 68 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,

• 1.0 VTi 68 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach,

• 1.0 VTi 68 ETG5,

• 1.2 VTi 82 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach (nowy silnik PureTech)

Cen jeszcze nie znamy, czekamy z niecierpliwością.

motostork

motostork

Artykułów: 62

W motoryzacji od 1997 roku. Tworzę, zmieniam, poprawiam media. Najpierw papierowe "Auto dziś i jutro", które zatrzęsło kioskami i klubami fanów marek na przełomie wieków, potem "Auto Moto", dojrzalsze, sprzedawane nawet w 130-tysięcznych nakładach. Po drodze, już w XXI wieku, kilkadziesiąt wydań pism dla kierowców Hond, Subaru, Jeepów, Dodge’ów i Kii. W końcu portale i media elektroniczne. Wszystko wokół czterech kółek.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Pod maską sportowego samochodu, zwracającego uwagę sylwetką klina, pracował innowacyjny, zwarty silnik z tłokiem obrotowym. Tak na początku lata 1978 roku wystartowała do wyjątkowego i bardzo długo, bo do dzisiaj trwającego sukcesu rynkowego, Mazda RX-7. To naprawdę nadzwyczajne zdarzenie w historii motoryzacji. Przez ponad 40 lat zostało sprzedanych prawie pół miliona pojazdów pierwszej generacji. Również […]

Komentarzy: 0 skomentuj »