Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Autonomiczny ciągnik – żegnajcie traktorzyści

motostork

„Jedzie chłop po polu, jedzie na traktorze, Bronkę wiezie z sobą, pole sobie orze” – śpiewał Rudi Schubert z zespołem Wały Jagiellońskie. I był to łabędzi śpiew, bo za kilkanaście lat traktorzyści mogą przejść na zasiłek, zastąpieni przez tablety. A jeszcze nie tak dawno, z braku facetów zapraszano na traktory dziewczyny.

 

Srebrnym medalem na francuskich targach urządzeń rolniczych SIMA nagrodzono koncept autonomicznego ciągnika Case IH do uprawy rzędowej, który może autonomicznie współpracować z szeroką gamą narzędzi.

Firma Case IH oparła swój autonomiczny pojazd koncepcyjny na istniejącym ciągniku Case IH Magnum. Pojazd współpracuje z interaktywnym interfejsem, który umożliwia zdalne monitorowanie zaprogramowanych operacji. System pokładowy automatycznie oblicza najbardziej efektywne ścieżki przejazdu dla danej szerokości narzędzia i parceli, w zależności od ukształtowania terenu, przeszkód oraz innych maszyn użytkowanych na tym samym polu. Operator może na tablecie nadzorować działania wielu maszyn, podczas gdy zajmuje się wykonaniem innych zadań lub nawet obsługuje inny pojazd. Dzięki temu wiele autonomicznych ciągników może pracować jako jedna flota. Jeden ciągnik może ciągnąć pług, a za nim może podążać kolejny, pracujący jako siewnik.

Dzięki wykorzystaniu telemetrii, GPS, Lidaru oraz kamer, pojazd wykrywa statyczne lub poruszające się przeszkody, przekazuje dźwiękowe i wzrokowe komunikaty alarmowe do komputera operatora i czeka na wyznaczenie nowej ścieżki.

 

 

Ciągnik jest na razie konceptem, jednak firma poinformowała, że w oparciu o tę samą technologię będą działały również kombajny oraz pozostały sprzęt rolniczy.

Tablety w spracowane rolnicze dłonie i do roboty razem z Bronką:

„Bo co to za gospodarz, co swoje zagony
Nie przeczesze nieraz przy pomocy brony”

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

źródło: MotoTarget

motostork

motostork

Artykułów: 40

W motoryzacji od 1997 roku. Tworzę, zmieniam, poprawiam media. Najpierw papierowe "Auto dziś i jutro", które zatrzęsło kioskami i klubami fanów marek na przełomie wieków, potem "Auto Moto", dojrzalsze, sprzedawane nawet w 130-tysięcznych nakładach. Po drodze, już w XXI wieku, kilkadziesiąt wydań pism dla kierowców Hond, Subaru, Jeepów, Dodge’ów i Kii. W końcu portale i media elektroniczne. Wszystko wokół czterech kółek.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Łożysko to najczęściej wykorzystywany element w maszynach i wszelkiego rodzaju mechanizmach. Jego rodzaje zależą od funkcji do których są przeznaczone, dlatego każde z nich ma inną budowę oraz działanie. Niektóre z łożysk doskonale przenoszą obciążenia promieniowe, aa zaś kolejne łatwo pracują z obciążeniem osiowym. Takich zastosowań można wymieniać wiele, dlatego warto wspomnieć, że właściwy dobór […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Coraz popularniejsze stają się wyjazdy zagraniczne organizowane samodzielnie, bez udziału biura podróży. Tego rodzaju wakacje to niesamowita przygoda, która pozwala na pełną swobodę – nie jesteśmy uzależnieni od innych uczestników wycieczek fakultatywnych czy programu przygotowanego przez organizatora wyjazdu. Wszystko odbywa się, jak chcemy i kiedy chcemy – nie mamy żadnych ograniczeń. Musimy jedynie pamiętać o […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Mówiąc o silnikach doładowanych w odróżnieniu od wolnossących, mamy zwykle na myśli jednostki turbodoładowane. Nie jest to jednak dokładnie to samo – w nowej Toyocie Yaris GRMN zastosowano sprężarkę z napędem mechanicznym. Czym się ona różni od turbosprężarki i jakie ma w stosunku do niej zalety?

Komentarzy: 0 skomentuj »