Nasz profil na Facebook.com - polub nas

695 biposto – Abarth z piekła rodem

Meganews

Marka Abarth wybrała salon w Genewie, jako miejsce premiery nowego Abartha 695: 190 KM mocy i 997 kg wagi sprawia, że 695 biposto oferuje najlepszy stosunek masy do mocy w swojej klasie. Efekt końcowy – to najmocniejszy Abarth 500, jaki kiedykolwiek powstał.


Wysoka moc silnika benzynowego 1,4 T-Jet w połączeniu z niską masą własną auta daje rewelacyjny stosunek masy do mocy wynoszący 5,2 kg/KM. Nic dziwnego, że ten nadpobudliwy „maluch” osiąga pierwsze 100 km/h w 5,2 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 230 km/h. Co ciekawe, samochód jest oferowany ze skrzynią biegów wyposażoną w pierścienie zapadkowe oraz wyścigowy, samoblokujący mechanizm różnicowy ze sprzęgłem płytkowym. Nowa skrzynia biegów skraca czas potrzebny na zmianę biegów w górę, umożliwiając doświadczonym kierowcom „wbijanie” kolejnych przełożeń bez użycia sprzęgła.

 

Wszystko w modelu Abarth 695 biposto świadczy o jego wyścigowym charakterze. Począwszy od chłodnicy powietrza doładowującego, poprzez obudowę filtra powietrza z wykończeniem z włókna węglowego firmy BMC, aż po dwustopniowy układ wydechowy z tytanowymi rurami wydechowymi firmy Akrapovic. Na uwagę zasługuje również wyścigowy układ hamulcowy Brembo z przednimi pływającymi, wentylowanymi i perforowanymi tarczami (305×28mm) i czterotłoczkowymi, jednoczęściowymi zaciskami (4×38 mm). Oprócz tego samochód został wyposażony w amortyzatory hydrauliczne z możliwością regulacji wysokości firmy Extreme Shox. Dopełnieniem wyścigowego charakteru są boczne szyby z przesuwanymi, poliwęglanowymi panelami oraz lżejsze, 18-calowe obręcze kół firmy OZ z oponami w rozmiarze 215/35 R18.

 

Wszystko to, w połączeniu z rasowym, sportowym designem nadwozia i bezkompromisowym wnętrzem przewidzianym tylko dla dwóch osób sprawia, że 695 biposto jest najbardziej „abarthowy” ze wszystkich Abarthów.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Układ chłodzenia w samochodzie jest niezwykle ważny. Jeśli ulegnie awarii możne prowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń silnika lub generalnego remontu naszego samochodu. Z czego się składa? Termostat, pompa wodna, chłodnica i nagrzewnica to podstawowe elementy tego układu. Ale co jeśli ten najważniejszy – termostat – ulegnie awarii? Jak zatem rozpoznać awarię termostatu i co można […]

Komentarzy: 0 skomentuj »