Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Volkswagen rozpoczyna w USA produkcję swojego elektrycznego bestsellera – modelu ID.4

Meganews

Volkswagen rozpoczął produkcję w pełni elektrycznego modelu ID.4 w zakładzie w Chattanooga w stanie Tennessee. To pierwszy samochód z takim napędem, który będzie zjeżdżać z taśmy fabryki Volkswagena w Stanach Zjednoczonych.

ID.4 to najpopularniejsze auto elektryczne Grupy Volkswagen – od debiutu w 2021 roku do klientów na całym świecie dostarczono już ponad 190 tysięcy egzemplarzy. W tym roku z taśmy w fabryce w Chattanooga ma zjeżdżać do 7000 aut miesięcznie, a w przyszłym roku moce produkcyjne będą zwiększone. Pierwsze wyprodukowane w USA egzemplarze ID.4 trafią do klientów na początku października. Początkowo w Chattanooga będzie produkowana wersja z napędem na tylną oś lub 4×4 z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh. Jeszcze w tym roku dołączy do niej odmiana z mniejszym akumulatorem – o pojemności 58 kWh. Oczywiście będzie ona nieco tańsza.

 

„Właśnie zaczęliśmy pisać nowy rozdział w historii Volkswagena w Ameryce i ta historia jest bardzo amerykańska” – powiedział Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen. „Gdy obiecaliśmy, że elektryczne Volkswageny będą dostępne dla milionów, braliśmy pod uwagę także klientów w USA. Jesteśmy dumni widząc, że ta wizja została właśnie zrealizowana, gdy nasz bestsellerowy model ID.4 zjeżdża z linii produkcyjnej. Jest to kolejny krok w ambitnej strategii elektryfikacji Volkswagena na rynku amerykańskim i globalnym” – dodał Schäfer.

 

Początek produkcji modelu ID.4 w USA był możliwy dzięki inwestycjom, sięgającym 800 mln dolarów. Dzięki nim można było przeprowadzić elektryfikację zakładu w Chattanooga. W ten sposób liczba fabryk, w których produkowane są elektryczne Volkswageny zwiększyła się do sześciu na świecie.

 

Produkowany w Chattanooga ID.4 będzie składał się głównie z części od lokalnych dostawców, głównie z USA. Na przykład stal będzie pochodzić z hut w Alabamie i Ohio, elementy wnętrza z Indiany i Południowej Karoliny, komponenty elektroniczne z Kentucky i Północnej Karoliny. Akumulatory dostarczy firma SK z Georgii. W ramach przygotowań do uruchomienia produkcji podzespołów do ID.4 kooperanci z Ameryki Północnej zainwestowali 2,7 mld dolarów. Przy tej okazji powstało ponad 3000 nowych miejsc pracy.

 

„Dzięki wysiłkowi tysięcy pracowników Volkswagena w Chattanooga udało się przekuć marzenia w rzeczywistość” – powiedział Chris Glover, prezes fabryki Volkswagena w Chattanooga. „Chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym, a także mieszkańcom Chattanooga za wsparcie, jakiego nam udzielili. Dzięki nim dziś rozpoczynamy produkcję modelu ID.4 na rynek amerykański” – dodał Glover.

 

Volkswagen Chattanooga zatrudnia ponad 4000 pracowników, a rekrutacja kolejnego 1000 trwa. Zwiększenie zatrudnienia pozwoli zaspokoić popyt na ID.4 i modele z rodziny Atlas. By przestawić się na produkcję aut elektrycznych w fabryce przeprowadzono szkolenia, które trwały łącznie ponad 75 000 godzin.

 

Volkswagen zainwestuje w ciągu najbliższych pięciu lat 7,1 mld dolarów w zakłady w Ameryce Północnej. Te nakłady pozwolą poszerzyć portfolio produktów, rozwinąć badania i rozwój, a także zwiększyć moce produkcyjne. Marka poszerzy gamę oferowanych na tamtejszym roku aut elektrycznych do 2030 roku o limuzynę, mikrobus ID. Buzz, a także SUVy (od 2026 roku). Volkswagen chce, by do 2030 roku samochody z napędem elektrycznym stanowiły 55 procent ogólnej sprzedaży w USA. ID.4 to najpopularniejsze auto elektryczne Grupy Volkswagen – od debiutu w 2021 roku do klientów na całym świecie dostarczono już ponad 190 tysięcy egzemplarzy. W tym roku z taśmy w fabryce w Chattanooga ma zjeżdżać do 7000 aut miesięcznie, a w przyszłym roku moce produkcyjne będą zwiększone. Pierwsze wyprodukowane w USA egzemplarze ID.4 trafią do klientów na początku października. Początkowo w Chattanooga będzie produkowana wersja z napędem na tylną oś lub 4×4 z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh. Jeszcze w tym roku dołączy do niej odmiana z mniejszym akumulatorem – o pojemności 58 kWh. Oczywiście będzie ona nieco tańsza.

 

„Właśnie zaczęliśmy pisać nowy rozdział w historii Volkswagena w Ameryce i ta historia jest bardzo amerykańska” – powiedział Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen. „Gdy obiecaliśmy, że elektryczne Volkswageny będą dostępne dla milionów, braliśmy pod uwagę także klientów w USA. Jesteśmy dumni widząc, że ta wizja została właśnie zrealizowana, gdy nasz bestsellerowy model ID.4 zjeżdża z linii produkcyjnej. Jest to kolejny krok w ambitnej strategii elektryfikacji Volkswagena na rynku amerykańskim i globalnym” – dodał Schäfer.

 

Początek produkcji modelu ID.4 w USA był możliwy dzięki inwestycjom, sięgającym 800 mln dolarów. Dzięki nim można było przeprowadzić elektryfikację zakładu w Chattanooga. W ten sposób liczba fabryk, w których produkowane są elektryczne Volkswageny zwiększyła się do sześciu na świecie.

 

Produkowany w Chattanooga ID.4 będzie składał się głównie z części od lokalnych dostawców, głównie z USA. Na przykład stal będzie pochodzić z hut w Alabamie i Ohio, elementy wnętrza z Indiany i Południowej Karoliny, komponenty elektroniczne z Kentucky i Północnej Karoliny. Akumulatory dostarczy firma SK z Georgii. W ramach przygotowań do uruchomienia produkcji podzespołów do ID.4 kooperanci z Ameryki Północnej zainwestowali 2,7 mld dolarów. Przy tej okazji powstało ponad 3000 nowych miejsc pracy.

 

„Dzięki wysiłkowi tysięcy pracowników Volkswagena w Chattanooga udało się przekuć marzenia w rzeczywistość” – powiedział Chris Glover, prezes fabryki Volkswagena w Chattanooga. „Chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym, a także mieszkańcom Chattanooga za wsparcie, jakiego nam udzielili. Dzięki nim dziś rozpoczynamy produkcję modelu ID.4 na rynek amerykański” – dodał Glover.

 

Volkswagen Chattanooga zatrudnia ponad 4000 pracowników, a rekrutacja kolejnego 1000 trwa. Zwiększenie zatrudnienia pozwoli zaspokoić popyt na ID.4 i modele z rodziny Atlas. By przestawić się na produkcję aut elektrycznych w fabryce przeprowadzono szkolenia, które trwały łącznie ponad 75 000 godzin.

 

Volkswagen zainwestuje w ciągu najbliższych pięciu lat 7,1 mld dolarów w zakłady w Ameryce Północnej. Te nakłady pozwolą poszerzyć portfolio produktów, rozwinąć badania i rozwój, a także zwiększyć moce produkcyjne. Marka poszerzy gamę oferowanych na tamtejszym roku aut elektrycznych do 2030 roku o limuzynę, mikrobus ID. Buzz, a także SUVy (od 2026 roku). Volkswagen chce, by do 2030 roku samochody z napędem elektrycznym stanowiły 55 procent ogólnej sprzedaży w USA.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Leasing od lat pozostaje najpopularniejszą formą finansowania samochodu w naszym kraju. Według statystyk aż 8 na 10 nowych aut w Polsce kupują przedsiębiorstwa, z których większość posiłkuje się właśnie leasingiem. Jeśli także przymierzasz się do uzupełnienia floty pojazdów lub szukasz nowego auta do jednoosobowej działalności gospodarczej, to rozważ leasing samochodu dla firmy. W naszym poradniku […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Prawo jazdy często staje się przepustką do realizacji marzeń lub budowania kariery zawodowej. Zainteresowanie nabyciem prawa do prowadzenia pojazdów samochodowych jest na tyle ogromne, iż słusznym wydaje się rozpowszechnienie wiedzy o tym, jak zdobyć upragnione prawo jazdy kat. B?

Komentarzy: 0 skomentuj »

Nie wszyscy podzielają zachwyt nad SUV-ami. Wiele osób szuka znacznie mniejszego samochodu, który oferowałby porównywalną funkcjonalność, a dzięki zwiększonemu prześwitowi nadawałby się również do jazdy w trudniejszych warunkach drogowych. Na tę potrzebę odpowiada Suzuki. Japoński producent ma w swojej ofercie bardzo interesujący i doskonale znany model, czyli Suzuki Ignis Hybrid. To znakomita alternatywa dla SUV-ów […]

Komentarzy: 0 skomentuj »