Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Vanquish i Rapide S z nową przekładnią Touchtronic III

Meganews

Aston Martin zaprezentował modele Vanquish i Rapide S w wersji na rok 2015.

 


Jedną z nowości jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna Touchtronic III, która znajdzie się w wyposażeniu obu modeli. Nowa skrzynia jest o 3 procenty lżejsza i bardziej kompaktowa od konstrukcji stosowanej dotychczas, a mimo to zapewnia lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa.

 

Dzięki niej nowe modele Vanquish i Rapide S przyspieszają od 0 do 100 km/h o 0,5 sekundy szybciej, niż wcześniej (Vanquish w 3,8 sekundy, a Rapide S w 4,4 sekundy). Wydłużenie ostatniego przełożenia pozwoliło również zwiększyć prędkość maksymalną obu aut do ponad 322 km/h.

 

Lepsze osiągi są po części zasługą sprawniejszej jednostki napędowej o obniżonym ciśnieniu spalin. Silnik V12 pracujący pod maską modelu Vanquish produkuje teraz 576 KM (o 3 KM więcej), a w modelu Rapide S 560 KM (o 2 KM więcej). W obu przypadkach zwiększył się też maksymalny moment obrotowy, który wynosi teraz 630 Nm (o 10 Nm więcej).

 

Sportowe Astony 2015 są nie tylko szybsze, ale również bardziej wydajne. Producentowi udało się obniżyć emisję CO2 średnio o 10 procent (Vanquish – 298 g/km, Rapide S – 300 g/km) i zredukować zużycie paliwa o 11 procent (9,1 litra na 100 km w obu przypadkach).

 

Dostawy modeli Aston Martin Vanquish i Rapide S 2015 rozpoczną się w trzecim kwartale tego roku.

 

 

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Cupra od zawsze fanom motoryzacji kojarzyła się z najbardziej sportowymi wersjami Seatów. Teraz Cupra jest już oddzielną marką, ale jej pierwszy model powstał na bazie Seata Ateki. Specjaliści od  tworzenia hot hatchów debiutują na rynku, wypuszczając SUV-a, który gra w swojej lidze i nie ma jak na razie konkurencji… Czemu SUV Cupry nie ma konkurencji? […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

W przeciągu dwóch lat SEAT nawiązał współpracę z ponad 200 izraelskimi start-upami skupionymi wokół centrum technologicznego w Tel Awiwie. Producent obecnie testuje takie przełomowe rozwiązania, jak obserwacja ruchu gałek ocznych kierowcy, wykrywanie potencjalnych niebezpieczeństw oraz kontrola natężenia światła poprzez elektrycznie sterowane przyciemnianie szyb. Co roku SEAT inwestuje w co najmniej 10 eksperymentalnych technologii.

Komentarzy: 0 skomentuj »