Nasz profil na Facebook.com - polub nas

V8 biturbo od specjalistów z Mercedes-AMG

Meganews

Firma Mercedes-AMG zaprezentowała swój pierwszy silnik, który trafi pod maskę oczekiwanego modelu Mercedes-AMG GT.


Jednostka V8 o pojemności 4 litrów waży 209 kilogramów i generuje 510 KM przy 6250 obr./min. oraz 650 Nm w przedziale od 1750 do 4750 obr./min. Silnik oznaczony wewnętrznym kodem M178 spełnia jednocześnie normę emisji spalin Euro 6, co w głównej mierze jest zasługą zastosowania standardowej funkcji start/stop.

 

Turbosprężarki wspomagające nową konstrukcję V8 generują maksymalne ciśnienie doładowania na poziomie 1,2 bara i kręcą się z prędkością dochodzącą do 186 000 obrotów na minutę. Inżynierowie Mercedes-AMG zastosowali również aluminiową skrzynię korbową i aluminiowe tłoki.

 

Najnowszy agregat niemieckiej firmy początkowo posłuży do napędu modelu Mercedes-AMG GT, który zadebiutuje 9 września tego roku. W późniejszym terminie będzie również instalowany w nowej odmianie Mercedesa C 63 AMG.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

W jakiej kondycji jest polska motoryzacja i czy w ogóle jeszcze istnieje? Wbrew dosyć powszechnym, pesymistycznym opiniom – ma się całkiem nieźle. O inwestycjach, poczynionych w ostatnich latach można napisać książkę. Prężnie działają fabryki samochodów Fiata, Opla i Volkswagena. Za dwa lata ruszy produkcja silników w nowej fabryce Mercedesa. Rok wcześniej w fabryce Toyoty w […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Wiele osób mieszkających w dużym mieście nie decyduje się na posiadanie samochodu. Wygodna  komunikacja miejska umożliwia przemieszczanie się po centrum bez większego problemu, a do tego omija nas męczące stanie w korkach oraz wszystkie wydatki związane z posiadaniem własnego auta. Jednak od czasu do czasu, samochód jest niezastąpionym środkiem transportu. Wyjazd służbowy, wakacje czy przeprowadzka […]

Komentarzy: 0 skomentuj »