Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Toyota GT86 Shooting Brake Concept

Meganews

Australijscy projektanci Toyoty zbudowali sportowe GT86 dla miłośników pleneru i aktywnego trybu życia.
Toyota Australia ujawniła nowy koncept oparty na sportowym coupe GT86. GT86 Shooting Brake Concept to sportowe, dwudrzwiowe auto z powiększonym bagażnikiem kombi. Od strony mechanicznej samochód niczym się nie różni od seryjnego GT86, z wolnossącym silnikiem typu boxer o mocy 200 KM. Auto zaprojektował australijski zespół Toyoty, natomiast prototyp został zbudowany ręcznie w Japonii pod okiem działu aut sportowych Toyoty. Auto zaprezentował światu Tetsuya Tada, projektant Toyoty GT86 i bliźniaczego Subaru BRZ.

W 2014 roku Tetsuya Tada odwiedził australijski zespół projektantów, którzy pokazali mu wykonany z gliny model własnego pomysłu, w skali 1:4. Japoński inżynier był pod wrażeniem pomysłu i zlecił wybranemu przez siebie inżynierowi wykonanie prototypu. Australijczycy uwielbiają aktywność na świeżym powietrzu, stąd pomysł, aby dać GT86 dłuższy dach, na którym zmieści się deska surfingowa oraz bagażnik, w którym można przewozić wszelkiego rodzaju sprzęt sportowy. Czy auto trafi do produkcji seryjnej – Toyota nie mówi „nie”, ale nie ujawnia konkretnych planów.

Nowy koncepty to nie pierwszy shooting brake zbudowany na modelu autorstwa Tetsuyi Tady. W 2013 roku podobną drogę objęło Subaru, które także zbudowało koncepcyjny shooting brake na swoim sportowym modelu. Cross Sport Design Concept został zaprezentowany na Tokyo Motor Show 2013.

Shooting brake to typ nadwozia, po który najczęściej sięgały marki luksusowe. Za kierownicą Astona Martina, Ferrari, czy Jaguara z przypominającym kombi sportowym nadwoziem arystokracja wybierała się na wycieczki czy polowania. Zresztą jak wskazuje nazwa, shooting brake ma historyczny związek z przewożeniem broni – w 19. wieku tak nazywano powozy o wzmocnionej konstrukcji, które oprócz wygodnych miejsc siedzących dla pasażerów miały przedział na składowanie strzelb i amunicji.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Nie chcemy tutaj generalizować, ale z własnego doświadczenia wiemy, że nie każdy mechanik okazuje się równie uczciwy i rzetelny. Zdarzają się różne przypadki niedokończonych napraw albo jednoczesnego popsucia innych elementów, dlatego przestrzegamy Was i uświadamiamy w jaki sposób należy serwisować wał napędowy.

Komentarzy: 0 skomentuj »