Nasz profil na Facebook.com - polub nas

SuperVolvo! Czyli S60 T8 Polestar Engineered w pełnej krasie [ZDJĘCIA]

Łukasz Makowski

405 KM, przyspieszenie do 100 km/h w 4,4 s., zawieszenie Öhlins, wzmocnione hamulce firmy Brembo, trzy silniki (dwa elektryczne i jeden spalinowy) – tak w skrócie można opisać Volvo S60 T8 Polestar Engineered.

 

  • 405 koni mechanicznych i 4,4 sekundy do setki
  • 45 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym
  • Regulowane zawieszenie Öhlins oraz hamulce Brembo
  • Cena od 290 tysięcy złotych

Na pierwszy rzut oka S60 T8 Polestar Engineered niewiele różni się od bazowej wersji T5 – nie jest wulgarne i nie krzyczy: „Jestem najmocniejszym Volvo w całej gamie”. T8 Polestar Engineered jest jednak piekielnie szybki oraz ma wiele smaczków, które odróżniają go od zwykłego Volvo, np. takich jak żółte pasy bezpieczeństwa czy piękne felgi z dedykowanymi zaciskami hamulcowymi firmy Brembo. Zadbano nawet o taki detal jak złoty kolor zakrętek wentyli, który idealnie współgra z kolorem zacisków hamulcowych.

Super szybkie Volvo to mistrz elegancki i dobrego szyku, a także praktyczne auto za rozsądną (jak na tę klasę samochodu) cenę. S60 T8 Polestar Engineered jest najszybszym seryjnie produkowanym Volvo w historii marki, ale jeśli będziemy nim podróżować na krótkich dystansach, to okaże się też bardzo ekonomicznym sportowcem, bo S60 T8 Polestar Engineered jest hybrydą plug-in, która pokona nawet 45 kilometrów nie zużywając ani jednej kropli benzyny!

Tylko kilkanaście sztuk Volvo S60 T8 Polestar Engineered trafi na polski rynek, więc można zaryzykować stwierdzenie, że S60 T8 Polestar Engineered będzie klasykiem za życia. Zamówienia na ten model już są przyjmowane i trzeba się spieszyć, bo z pewnością ta wyjątkowa wersja S60-tki zostanie szybko wyprzedana.

Biorąc pod uwagę ceny konkurencyjnych modeli, 290 tysięcy zł za niemal kompletnie wyposażone S60 T8 Polestar Engineered – nie jest według mnie wygórowaną wartością.

Więcej można zobaczyć na dole, w naszej galerii zdjęć.

ŁM.

 

ŁM.

Łukasz Makowski

Łukasz Makowski

Artykułów: 6

Redaktor w agencji informacyjnej Moto Target. Młody adept dziennikarstwa, który już od dziecka fascynuje się motoryzacją. Miłośnik silników typu bokser. W motoryzacji (jak i w życiu) docenia odwagę, innowacyjność oraz oryginalność. Swoim prywatnym samochodem nigdy nie jeździ dłużej niż rok. Ani razu nie kupił powtórnie auta tej samej marki - dlatego, że na własnej skórze chce poznać motoryzację od A do Z. Najchętniej, codziennie jeździłby innym samochodem, bo praktycznie w każdym aucie dostrzega coś ciekawego oraz wartego uwagi. Kontakt: Lukasz_Makowski@mototarget.pl/Instagram: makuu_official

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Volvo Car AB i Geely Automobile Holdings Limited (Hongkong 0175) rozważają połączenie w celu stworzenia silnej globalnej grupy, w ramach której lepiej wykorzystałyby synergie finansowe i technologiczne między tymi firmami. Byłoby to połączenie dwóch bardzo silnych graczy na rynku motoryzacyjnym.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Dosłownie kilka dni temu na stołeczne ulice wyjechały dwa elektryczne Nissany LEAF, które pełnią ważną rolę w utrzymaniu dyscypliny w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego. Samochody wykorzystywane są w innowacyjnym systemie e‑kontroli ZDM – automatycznego wykrywania samochodów, których kierowcy nie zapłacili za parkowanie.

Komentarzy: 0 skomentuj »

W drugiej edycji plebiscytu Moto Awards, zorganizowanego przez redakcję tygodnika „Auto Świat”, Audi e-tron – w pełni elektryczny SUV spod znaku czterech pierścieni – zajął pierwsze miejsce w kategorii „Wyznaczają ekotrendy”. O tym, które z aut zdobędą nagrody w poszczególnych kategoriach decydowali czytelnicy. Nagrody wręczono wczoraj, podczas uroczystej gali.

Komentarzy: 0 skomentuj »