Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Seat Leon Cupra – z piskiem opon do salonów

Meganews

W połowie tego roku do salonów Seata trafi najmocniejszy i najszybszy seryjny samochód marki. Po raz pierwszy będzie występował zarówno w wersji 5- i 3-drzwiowej.


Jego emocjonujący wygląd idzie w parze z codzienną funkcjonalnością. Masywne zderzaki dodają drapieżności, unikatowe felgi podkreślają sportowy charakter, a przednie reflektory LED sprawiają, że nie da się go pomylić z żadnym innym autem. Karoseria modelu jest bardzo lekka, a jednocześnie sztywna. To bardzo ważny czynnik wpływający na dynamiczną jazdę. Masa własna Leona Cupra SC wynosi nie więcej niż 1300 kg.

 

Pod maską Leona Cupra pracuje silnik 2.0 TSI z podwójnym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Oferuje on dwa warianty mocy – 260 KM lub 280 KM. W wersji SC najmocniejsza Cupra 280 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s z przekładnią DSG lub w 5,8 s ze skrzynią manualną. 265-konna wersja tego auta rozpędza się do „setki” w 5,8 s z przekładnią DSG lub w 5,9 s ze skrzynią manualną. Prędkość maksymalna w obydwu przypadkach wynosi 250 km/h, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5600 obr./min. Niezależnie od wariantu mocy, średnie zużycie paliwa w tym aucie wynosi 6,4 l/100 km z DSG i 6,6 l/100 km ze skrzynią manualną (dla wersji SC). Emisja CO2 odpowiednio na poziomie 149 i 154 g/100 km.

 

W czasie jazdy Leona Cupra wspiera najnowsza technologia. Adaptacyjne zawieszenie DCC dostosowuje charakterystykę podwozia do warunków na drodze w ciągu kilku milisekund – przednia blokada dyferencjału w skrajnych przypadkach może wysyłać do 100% mocy na jedno koło. Oprócz tego, Cupra Drive Profil daje wybór pomiędzy trybami Comfort, Sport i Cupra. Ten ostatni zaostrza zachowanie samochodu (m.in. reakcję przepustnicy czy pracę skrzyni DSG) i pozwala cieszyć się wyczynową jazdą. Za zatrzymanie auta odpowiada układ hamulcowy opracowany specjalnie dla tego modelu. Fani sportowej jazdy docenią też fakt, iż system ESP można całkowicie wyłączyć… jazda z piskiem opon gwarantowana!

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Dwa zbliżone rozmiarami, ale jakże różne charakterem, odmłodzone modele Subaru trafiły do sieci sprzedaży w Polsce przed końcem roku. Utytułowana i bardzo dobrze znana Impreza to siostra znacznie młodszego, ambitnego modelu XV, który aspiruje do walki w coraz bardziej tłocznym segmencie crossoverów.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Z powodu długiej i intensywnej, a czasami także nieprawidłowej eksploatacji łożyska mogą ulegać licznym uszkodzeniom takim jak blokowanie, rysy, złuszczenia, korozja, rdza czy ślady wytarcia. Jest ich bardzo wiele. Szczegółowej odpowiedzi udzielą nam specjaliści ze sklepu Akcesoria.cnc.info.pl

Komentarzy: 0 skomentuj »

Zima to okres szczególny – zarówno dla nas jak i dla aut, którymi poruszamy się na co dzień. Jak doskonale wiemy, aby możliwe było bezproblemowe poruszanie się nimi w sezonie charakteryzującym się niskimi temperaturami oraz okresowymi opadami deszczu i śniegu, niezbędna jest wymiana opon.

Komentarzy: 0 skomentuj »