Nasz profil na Facebook.com - polub nas

SEAT Ateca na fińskich bezdrożach

Meganews

…czyli jak radzi sobie ognisty Hiszpan w krainie lodu. Letnia fala upałów nie odpuszcza – także w Polsce. W poszukiwaniu ochłody SEAT postanowił wybrać się swoim SUV-em w okolice koła biegunowego. Jak Ateca radzi sobie na zamarzniętych fińskich jeziorach, sprawdził mistrz rajdowy Juha Kankkunen.
Jezioro Pikku-Nissi jest jednym z 188 000 fińskich zbiorników wodnych. Zimą (a ta w Finlandii trwa aż sześć miesięcy!) temperatura powietrza spada do -20° Celsjusza, a jezioro zamarza, tworząc warstwę lodu o grubości 90 cm. Po takiej pokrywie można bezpiecznie jechać samochodem, co wykorzystał Kankkunen.

Także inżynierowie SEAT-a dobrze znają to miejsce – to właśnie na północy Finlandii przeprowadzają serie ekstremalnych testów prototypów. Auta pozostają tam poddane działaniom żywiołów. W ten sposób producent sprawdza działanie np. układu hamulcowego, który powinien bezawaryjnie spisywać się nawet w polarnych warunkach.

Lodowisko pod kontrolą

Kierowca rajdowy Juha Kankkunen, znany również pod pseudonimem KKK, imponuje swoimi sportowymi osiągnięciami. Ma na swoim koncie cztery mistrzostwa świata, 23 zwycięstwa, a do tego aż 75 razy stawał na podium. Poza doświadczeniem kierowcy, podczas jazdy po śniegu lub lodzie SUV-em Ateca, szczególnie pomocny był układ 4Drive, a także opony zimowe wyposażone w specjalne kolce. –  Pojazdy wyposażone w napęd 4Drive są idealne dla tych warunków. Ateca to solidny, kompaktowy samochód, który był łatwy i przyjemny w prowadzeniu  – mówi Kankkunen.  Ważne jest także umiejętne operowanie pedałami oraz kierownicą, powolne przyspieszanie oraz – w miarę możliwości – jazda na wysokim biegu  – dodaje kierowca Jordi Gené, inny uczestnik testów przeprowadzanych w Finlandii.

Zapraszamy do obejrzenia  materiału video  z tej niecodziennej wyprawy.

Zapisz

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Nie chcemy tutaj generalizować, ale z własnego doświadczenia wiemy, że nie każdy mechanik okazuje się równie uczciwy i rzetelny. Zdarzają się różne przypadki niedokończonych napraw albo jednoczesnego popsucia innych elementów, dlatego przestrzegamy Was i uświadamiamy w jaki sposób należy serwisować wał napędowy.

Komentarzy: 0 skomentuj »