Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Rodzaje płynów hamulcowych – cz. II

Meganews

Sprawny układ hamulcowy to jeden z podstawowych systemów każdego samochodu, odpowiedzialny za bezpieczną i komfortową jazdę. Aby utrzymać pełną sprawność działania całego układu, należy dobrać odpowiedni płyn hamulcowy do swojego auta. Oto druga część zestawienia dotyczącego rodzajów płynów hamulcowych dostępnych na rynku motoryzacyjnym oraz ich specyfikacji.

 

Płyn hamulcowy DOT 5,1

Płyn hamulcowy o specyfikacji DOT 5,1 to tak naprawdę płyn typu DOT 4, który spełnia wszelkie wymagania dotyczą specyfikacji płynu DOT 5. Płyn hamulcowy DOT 5,1 posiada lepszą gęstość, a także minimalny spadek temperatury wrzenia, która wynosi w tej specyfikacji powyżej 265 stopni Celsjusza. Takie parametry płynu DOT 5,1 sprawiają, że jest on najlepszą mieszanką do stosowania w samochodach sportowych, pojazdach o dużej mocy, pracujących w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych. Płyn hamulcowy DOT 5,1 spełnia wszelkie wymagania międzynarodowych norm: FMVSS 116 (DOT-5,1), ISO 4925, SAEJ1703 oraz PN-C-40005.

Płyn hamulcowy DOT 5,1 można z powodzeniem mieszać z płynami DOT 3 oraz DOT 4, ponieważ są one bardzo podobne pod względem właściwości fizyczno-chemicznych. Płyn hamulcowy w tej specyfikacji ma bardzo dobre właściwości smarujące oraz antykorozyjne, a także minimalizuje ryzyko pojawienia się zjawiska tzw. korka parowego” – przekonuje Tomasz Ostrowski, ekspert sklepu z częściami i płynami samochodowymi Ucando.pl.

Płyn hamulcowy DOT 5

Płyn hamulcowy klasyfikowany jako DOT 5 jest przeznaczony do stosowania wyłącznie w specjalnie przystosowanych systemach hamulcowych. Używa się go zarówno w samochodach osobowych, jak i w lekkich samochodach ciężarowych. Doskonale sprawdzi się również w hydraulicznych układach hamulcowych motocykli, ciężkich pojazdach specjalnego przeznaczenia oraz przyczepach.

Płyn o tej specyfikacji posiada bardzo dobre parametry odnośnie utrzymywania temperatury wrzenia, a także świetne właściwości antykorozyjne i konserwacyjne. Płyn hamulcowy DOT 5 nie jest płynem higroskopijnym (nie pochłania wilgoci). Powstaje on na bazie silikonu oraz oleju mineralnego, zapewniając efektywne działanie w temperaturach od – 60 do + 315 stopni Celsjusza. Temperatura wrzenia nowego płynu hamulcowego DOT 5 wynosi minimum 260 stopni Celsjusza, natomiast temperatura wrzenia płynu zawodnionego DOT 5 to minimum 180 stopni Celsjusza.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Układ chłodzenia w samochodzie jest niezwykle ważny. Jeśli ulegnie awarii możne prowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń silnika lub generalnego remontu naszego samochodu. Z czego się składa? Termostat, pompa wodna, chłodnica i nagrzewnica to podstawowe elementy tego układu. Ale co jeśli ten najważniejszy – termostat – ulegnie awarii? Jak zatem rozpoznać awarię termostatu i co można […]

Komentarzy: 0 skomentuj »