Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Honda HR-V – reaktywacja?

motostork

Dziś pokazano zdjęcia następcy Hondy HR-V. Małego trzydrzwiowego SUV-a, który ma konkurować z takimi modelami jak np Nissan Juke.

 

Pamiętacie Hondę HR-V pokazaną w roku 1999? Budziła zastrzeżenia, ale i zachwyty. Odbiegała od stereotypu auta  SUV i obiecywała rozwój zupełnie nowego segmentu. Uważa się, że była protoplastą tzw. crossoverów. Skrót HR-V tłumaczono jako Hybrid Recreation Vehicle – wielozadaniowy samochód rekreacyjny. Z pewnością HR-V nie była nudnym autem. Niektórzy zakochali się w kolorowym, przestronnym i jasnym wnętrzu, a podniesiony prześwit pozwalał na wypady poza asfaltowe szlaki, w mniej wymagający teren, bo dysponowała też znanym z CR-V automatycznie dołączanym napędem na obie osie. To udane auto produkowano do roku 2006 w wersji 3- i 5- drzwiowej, a nawet ze skrzynią bezstopniową CVT. Do dziś kupienie dobrze utrzymanej pięciodrzwiówki to gratka, a samochód pozostawił po sobie nieutulonych w żalu fanów.

Następca, HR-V II, nie jest zaskoczeniem. Od roku jeździ po Japonii jako Honda Vezel i jest tam bardzo dobrze oceniany przez użytkowników. Wcześniej pokazywany był jako Honda Urban SUV Concept, o którym mówiło się od co najmniej dwóch lat. Samochód w Europie wpisuje się w trend maSUVki, czyli rozmnażaniu małych modeli SUV, opartych na konstrukcjach aut miejskich z segmentów B i C, np Opla Mokki, BMW X1, Nissana Juke, Renault Captura, Suzuki SX4. Za chwilę wszystkie marki będą dysponować w gamie samochodami tego segmentu.

 

Oczywiście oficjalna premiera Hondy HR-V odbędzie się w Paryżu na początku października, jednak kształty małego SUV-a nie powinny zaskoczyć ani ekspertów, znających japoński odpowiednik, ani zwykłych kierowców zainteresowanych marką, bowiem HR-V jest dość podobna do większej „ceerfałki”. Czy chłopaki z biura badawczo-rozwojowego Hondy mogą wpisać na Facebooku „Mamo, zmniejszyłem CR-V”? Chyba nie, choć przód auta wyraźnie nawiązuje do „family look”, znanego z większego SUV-a. Odnajdziemy też centralnie umieszczony zbiornik paliwa, bez którego i w CR-V, i w HR-V nie udałoby się zastosować doskonałego systemu składania siedzeń Magic Seats. Pewnie wnętrze, które poznamy później, również ujawni podobieństwa do starszej i większej siostry. Jeśli jednak spojrzymy na auto z tyłu, różnica jest spora, bo znajdziemy tam lekko opadający dach coupé. Ciekawe, jak wpłynęło to na przestrzeń nad głowami pasażerów kanapy.

Przypuszczam, że podstawowy model gamy HR-V będzie dysponował napędem na przednią oś. Na razie zapowiadany jest silnik o pojemności 1,5 l z serii napędów Earth Dreams i bezstopniowa skrzynia biegów. W japońskiej gamie znajduje się już Vezel z napędem hybrydowym Sport Hybrid i-DCD nowej generacji, przenoszonym na cztery koła przez najnowszy system Real Time All-Wheel-Drive (AWD). Być może tak wypasiona Honda HR-V znajdzie się również w europejskiej ofercie. Musimy poczekać na oficjalne informacje co najmniej do października.

Auto przedstawiono na razie jako prototyp. Podoba się nam muskularna bryła, chociaż tak różne mogą być wrażenia po obejrzeniu fotografii i samochodu na żywo. Postanowiliśmy jednak pokazać, jak ten model widzą styliści z firmy Mugen, stworzonej przez Hirotoshi’ego Hondę, syna założyciela Honda Motor Company, Soichiro Hondy. Smakowita Honda Vezel a’la Mugen już od stycznia znajduje się w japońskiej ofercie. Przy obecnych cenach jena, może opłaca się zamówić akcesoria.

motostork

motostork

Artykułów: 35

W motoryzacji od 1997 roku. Tworzę, zmieniam, poprawiam media. Najpierw papierowe "Auto dziś i jutro", które zatrzęsło kioskami i klubami fanów marek na przełomie wieków, potem "Auto Moto", dojrzalsze, sprzedawane nawet w 130-tysięcznych nakładach. Po drodze, już w XXI wieku, kilkadziesiąt wydań pism dla kierowców Hond, Subaru, Jeepów, Dodge’ów i Kii. W końcu portale i media elektroniczne. Wszystko wokół czterech kółek.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Skąd pochodzi prąd, zasilający silniki samochodu z napędem elektrycznym? Najprostsza odpowiedź brzmi – z akumulatora. W ogromnej większości przypadków jest to prawda, aczkolwiek zazwyczaj niecała. Układy zasilania i napędu aut z silnikami elektrycznymi są zwykle bardziej skomplikowane, ale dzięki temu bardziej funkcjonalne.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Od dłuższego czasu długoterminowy i krótkoterminowy wynajem samochodów bije rekordy popularności – zarówno w Europie Zachodniej, jak i w Stanach Zjednoczonych. Wzrost zainteresowania wynajmem można zaobserwować również w Polsce. Rozwijająca się oferta wypożyczalni aut to nie tylko atrakcyjna okazja dla osób chcących wynająć samochód krótkoterminowo, ale także dla klientów poszukujących pojazdu na własność.

Komentarzy: 0 skomentuj »