Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Ranking bezawaryjności GTU – kilka wniosków

Meganews

Przedstawiony przez niemieckich specjalistów ranking bezawaryjności to  niezależna prognoza na sezon 2014/2015. Jakie wnioski można wyciągnąć, poza oczywiście najbardziej listą najbardziej niezawodnych samochodów, z badania niemieckiego stowarzyszenia GTU? Oto kilka rzeczy, na które powinno zwrócić się uwagę przy okazji przeglądania wyników rankingu.

 

 

Wszystkie auta się starzeją

Jest to wniosek najbardziej oczywisty, ale również taki, który może najłatwiej umknąć komuś, kto chce nabyć auto na rynku wtórnym. Zawsze – mimo dobrych wyników m.in. aut Toyoty w kategoriach 6-7 oraz 8-9 – najbezpieczniej będzie kupić auto młodsze, mniej wyeksploatowane. Być może jest to truizm, jednak kto z nas nie myślał kiedyś, by w zamian za niższą cenę zdecydować się na auto ze starszego rocznika? No właśnie.

 

141899300856436600

Niektóre auta są ponadczasowe… niestety

Jak widać w rankingu, niektóre samochody przekraczają wartości swoich kategorii wiekowych, co nie świadczy o nich zbyt dobrze. Dwuletnie Renault Megane może być bardziej awaryjne niż pięcioletnie Audi A3, Toyota Prius i Mazda 3. A to tylko jeden przykład, by nie wspomnieć o bardzo słabych wynikach Peugeota 307. Jeżeli decydujesz się na poszukiwanie niezawodnego samochodu wśród aut używanych, warto zapoznać się z podobnymi raportami i na wstępie pożegnać się z sentymentem do konkretnej marki. Czasem warto zmienić przyzwyczajenia lub stereotypy, aby na tym zyskać. Nie chcesz przecież, by rok, w którym kupiłeś auto, był ostatnim rokiem jego funkcjonowania…

Żeby nie popełnić złego wyboru zapoznaj się z poniższą infografiką, gdzie w przejrzysty, graficzny sposób przedstawiliśmy częściowe wyniki raportu dla samochodów kompaktowych. Przy zakupie nowego samochodu, warto mieć w głowie te dane i nie dać się zwieść pachnącym nowością modelom, które mogą Cię potem nieprzyjemnie zaskoczyć.

 

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Nie chcemy tutaj generalizować, ale z własnego doświadczenia wiemy, że nie każdy mechanik okazuje się równie uczciwy i rzetelny. Zdarzają się różne przypadki niedokończonych napraw albo jednoczesnego popsucia innych elementów, dlatego przestrzegamy Was i uświadamiamy w jaki sposób należy serwisować wał napędowy.

Komentarzy: 0 skomentuj »