Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Pół miliona złotych za bycie „eko”?

Meganews

Do salonów Mercedesa wjeżdża S 500 PLUG-IN HYBRID – pierwsza luksusowa limuzyna zużywająca poniżej 3 l paliwa na 100 km. Ceny modelu startują od 499 000 PLN.

 


Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID dysponuje mocą 442 KM oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu zaledwie 5,2 s i może pokonać dystans do 33 km bez udziału jednostki spalinowej. Homologowane zużycie paliwa wynosi 2,8 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 65 g/km.

 

Hybrydowy napęd korzysta z benzynowego silnika V6 biturbo o pojemności 3 litrów (333 KM), motoru elektrycznego rozwijającego moc 115 KM, a także akumulatora litowo-jonowego, który można ładować z zewnętrznego źródła prądu.

 

Na co dzień prowadzenie S 500 PLUG-IN HYBRID nie różni się od jazdy każdym innym samochodem z automatyczną przekładnią. Za wybór idealnej strategii wykorzystania napędu odpowiada automatyczny system zarządzania energią, który bierze pod uwagę nie tylko stan naładowania akumulatora, ale i aktualne warunki drogowe oraz zaplanowaną trasę. Kierowca może także samodzielnie dobrać ustawienia napędu hybrydowego, korzystając z czterech dostępnych trybów jazdy i trzech programów skrzyni biegów. Tak zwany dotykowy pedał gazu informuje go o włączeniu jednostki spalinowej lub poprzez podwójny impuls wskazuje, kiedy warto zdjąć nogę z pedału, by aktywować tryb żeglowania lub rekuperacji. Przepływ energii na bieżąco można śledzić na panelu wskaźników oraz na ekranie centralnym.

 

Wyposażenie standardowe S 500 PLUG-IN HYBRID obejmuje rozbudowaną funkcję wstępnej wentylacji. Pozwala ona z wyprzedzeniem zaprogramować pożądaną temperaturę powietrza w kabinie, na przykład za pośrednictwem aplikacji Mercedes connect me. Za wentylację odpowiada napędzany elektrycznie kompresor chłodniczy oraz elektryczne ogrzewanie. Swoim działaniem funkcja obejmuje nie tylko regulację temperatury we wnętrzu, ale i uruchomienie podgrzewania foteli, kierownicy oraz podłokietników w drzwiach lub wentylacji siedzeń (zależnie od wyposażenia danego egzemplarza).

 

S 500 PLUG-IN HYBRID jest dostępny wyłącznie z długim rozstawem osi.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Samochody elektryczne mają szereg zalet – są zeroemisyjne, zapewniają dobre przyspieszenie, a do tego znacznie obniżają koszty eksploatacji. Niestety, mają również kilka ograniczeń, z których główne dotyczy czasu ich ładowania. Ile tak właściwie zajmuje uzupełnianie zapasów energii w bateriach samochodu elektrycznego? W tym materiale znajdziecie odpowiedź na to pytanie. Technologia elektrycznego napędu funkcjonuje w świadomości […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Arteon to chyba jedyny model w gamie Volkswagena, który przyciąga wzrok przypadkowych przechodniów. Wszystko dzięki oryginalnej i dynamicznej stylistyce nadwozia. Można powiedzieć, że Arteon wygląda luksusowo, a nawet awangardowo, ale zaraz, zaraz… czy „samochód dla ludu” może być awangardowy? Piękny, agresywny grill z przodu, szyby bez ramek, opadająca linia nadwozia, tył przypominający sportowe coupe – […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Samochód autonomiczny posiada rozproszony „mózg” w postaci czujników, kamer, wspierany przez GPS oraz system satelitarny. Ale zebrane dane to tylko początek procesu, który ma doprowadzić pojazd do bezpiecznego poruszania się po drodze. Potrzebny jest układ decyzyjny, który zastąpi kierowcę.

Komentarzy: 0 skomentuj »