Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Pół miliona złotych za bycie „eko”?

Meganews

Do salonów Mercedesa wjeżdża S 500 PLUG-IN HYBRID – pierwsza luksusowa limuzyna zużywająca poniżej 3 l paliwa na 100 km. Ceny modelu startują od 499 000 PLN.

 


Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID dysponuje mocą 442 KM oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu zaledwie 5,2 s i może pokonać dystans do 33 km bez udziału jednostki spalinowej. Homologowane zużycie paliwa wynosi 2,8 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 65 g/km.

 

Hybrydowy napęd korzysta z benzynowego silnika V6 biturbo o pojemności 3 litrów (333 KM), motoru elektrycznego rozwijającego moc 115 KM, a także akumulatora litowo-jonowego, który można ładować z zewnętrznego źródła prądu.

 

Na co dzień prowadzenie S 500 PLUG-IN HYBRID nie różni się od jazdy każdym innym samochodem z automatyczną przekładnią. Za wybór idealnej strategii wykorzystania napędu odpowiada automatyczny system zarządzania energią, który bierze pod uwagę nie tylko stan naładowania akumulatora, ale i aktualne warunki drogowe oraz zaplanowaną trasę. Kierowca może także samodzielnie dobrać ustawienia napędu hybrydowego, korzystając z czterech dostępnych trybów jazdy i trzech programów skrzyni biegów. Tak zwany dotykowy pedał gazu informuje go o włączeniu jednostki spalinowej lub poprzez podwójny impuls wskazuje, kiedy warto zdjąć nogę z pedału, by aktywować tryb żeglowania lub rekuperacji. Przepływ energii na bieżąco można śledzić na panelu wskaźników oraz na ekranie centralnym.

 

Wyposażenie standardowe S 500 PLUG-IN HYBRID obejmuje rozbudowaną funkcję wstępnej wentylacji. Pozwala ona z wyprzedzeniem zaprogramować pożądaną temperaturę powietrza w kabinie, na przykład za pośrednictwem aplikacji Mercedes connect me. Za wentylację odpowiada napędzany elektrycznie kompresor chłodniczy oraz elektryczne ogrzewanie. Swoim działaniem funkcja obejmuje nie tylko regulację temperatury we wnętrzu, ale i uruchomienie podgrzewania foteli, kierownicy oraz podłokietników w drzwiach lub wentylacji siedzeń (zależnie od wyposażenia danego egzemplarza).

 

S 500 PLUG-IN HYBRID jest dostępny wyłącznie z długim rozstawem osi.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale: