Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Piękne mieszczuchy

Meganews

 Jednego dnia Peugeot i Renault przedstawiły konkurencyjne modele miejskie. Peugeota 108 i nowe Twingo poznamy w pełni dopiero w Genewie, tam producenci pokażą nam np wnętrza. Od dziś znamy nadwozia.

Trudno oprzeć się wrażeniu, że ta piątkowa odsłona musiała być uzgadniana. Jakże różne modele, ale jak podobne wejście na rynek. Obydwa np zaprezentowane jednocześnie w nadwoziach hatchback 3- i 5-drzwiowych oraz wersjach z otwieranym miękkim dachem. Auta zgodnie z najnowszymi trendami obszerne, oszczędne i kompatybilne z aplikacjami smartfonów. Na tym podobieństwa się kończą.

O Peugeot 108 przeczytacie więcej tutaj:

Peugeot108c


Renault_54812_global_en

Zaś o Renault Twingo piszemy szerzej poniżej:

 

Czy nowa wizja Twingo przyczyni się do zrewolucjonizowania segmentu małych samochodów, podobnie jak uczyniła to pierwsza generacja modelu 20 lat temu?
Nowe Twingo to raczej stylistyczna wariacja na temat Renault 5, kolejny sentymentalny powrót do źródeł. Miejskie autko nie jest jednak pozbawione szans na wygraną w wyścigu o rynek. Skoro Fiat 500 i Mini odniosły tak niebywały sukces, także Renault zleciło stylistom wariacje na temat kształtów modelu sprzed 40 lat, do dziś budzcego u wielu kierowców mocniejsze bicie serca. W 2008 roku konstruktorzy i designerzy z Renault podjęli decyzję stworzenia następcy Twingo, które także odbierane było na wielu rynkach jako rewolucyjny model, z niezwykłą w latach 90 przestrzenią w kabinie. Celem było zaprojektowanie małego auta o jeszcze większej przestronności i miejskiej zwinności na miarę potrzeb współczesnych kierowców. Stąd pomysł stworzenia konstrukcji z silnikiem z tyłu, jednocześnie auto – jak kultowy sportowy model Renault 5 Turbo – napędzane jest na tylną oś. Aby ograniczyć koszty prac badawczych, skorzystano z doświadczeń Daimlera, który pracował już nad następną generacją tylnonapędowego,  smarta ForFour. W 2010 roku podpisano porozumienie o strategicznej współpracy obydwu firm nad modelami Twingo i Smart.

Przeniesienie silnika na tył pojazdu pozwoliło zwiększyć rozstaw osi, więc wydłużyć przedział pasażerski, ale także obniżyło obciążenie przedniej osi i zwiększyło promień skrętu kół. W efekcie otrzymano zaskakująco zwrotne, przestronne auto o krótkiej masce – idealne do manewrowania w mieście.

Samochód sprawia radosne wrażenie, podobnie jak zaprezentowane w 2013 roku koncepty Twin’Z i Twin’Run, których geny wyraźnie widać w wielu detalach Twingo. Twingo zwracało w latach 90 uwagę nietypową paletą barw. Tym razem jest oszczędniej, ale bardzo jaskrawo – gama lakierów składa się z jasnoniebieskiego, białego, żółtego i czerwonego. Nowe Twingo po raz pierwszy jest dostępne w wersji 5-drzwiowej. Do wnętrza samochodu jego twórcy pozwolą nam zajrzeć dopiero 4 marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

 

 

 

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale: