Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Peugeot 508 – polska premiera

Manders

Na polskim rynku debiutuje nowy Peugeot 508. Samochód przeszedł ewolucję stylistyczną i technologiczną, a także otrzymał nowe jednostki napędowe.

 


Zmiany generacyjne widoczne są przede wszystkim w przednim pasie nadwozia, w którym znalazła się nowa, bardziej pionowa osłona chłodnicy. Podobna stylizacja przedniej części nadwozia znajdzie swoją kontynuację w przyszłych modelach marki. W wyższych wersjach wyposażeniowych przednie reflektory, w tym światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i światła przeciwmgielne, wykonane są w całości w technologii LED. W wersji sedan tył zwraca uwagę bardziej uporządkowaną bryłą, a zmieniony tylny zderzak wyraźnie odróżnia się od bagażnika. Równocześnie nowy Peugeot 508 zyskał 38 mm długości, z czego 16 mm przypadło na zwis przedni (to samo dotyczy wersji SW), a 22 mm na zwis tylny.

 

 

Także wnętrze nowego Peugeot 508 uległo zmianie. Już od wersji Active deska rozdzielcza wyposażona jest w standardzie w zintegrowany, 7-calowy ekran dotykowy obsługujący większość funkcji. Przyciski skrótów do głównych opcji menu – nawigacji, klimatyzacji, radia, multimediów, itp. – są bezpośrednio dostępne pod dotykowym ekranem na desce rozdzielczej. Wbudowany ekran dotykowy i umieszczone na nim przyciski pozwoliły zmniejszyć liczbę przełączników na centralnej konsoli deski rozdzielczej i wygospodarować w niej miejsce na nowy zamykany schowek.

W wyposażeniu znalazły się dwa nowe elementy: system kontroli martwego pola w lusterkach i kamera cofania, z której kolorowy obraz jest wyświetlany na ekranie dotykowym. Nowy Peugeot 508 posiada także większe możliwości dostępu do usług mobilnych.

 

 

Nowością w gamie jednostek napędowych jest konstrukcja 1.6 THP o mocy 165 KM. Silnik spełnia wymogi normy Euro 6 i współpracuje z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub z nową, automatyczną skrzynią 6-biegową. Ofertę silników benzynowych uzupełnia motor 1.6 VTi współpracujący ze zautomatyzowaną przekładnią 6-biegową.

Dodatkowo, nowy Peugeot 508 może być wyposażony w następujące silniki wysokoprężne:

– 1.6 e-HDi 115, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub ze zautomatyzowaną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.

– 2.0 HDi 140, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.

– 2.0 HDi 160, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.

 

Technologia BlueHDi (Euro6) została zastosowana w dwóch jednostkach napędowych, dostępnych od momentu wprowadzenia na rynek nowego modelu Peugeot 508:

– Silnik 2.0 BlueHDi 150 z manualną przekładnią 6-biegową charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie 105 g/km.

– Nowa wersja 2.0 BlueHDi 180 w odmianie sedan gwarantuje emisję CO2 na poziomie 111 g /km, co stanowi jeden z najlepszych kompromisów jeżeli chodzi stosunek mocy do zużycia paliwa w tym segmencie.

Z okazji Polskiej premiery nowego Peugeot 508 / 508 SW samochód zadebiutuje w specjalnej ofercie z 5-letnią gwarancją i limitem do 100 tysięcy kilometrów. Ceny nowego modelu rozpoczynają się od 81 000 zł.

źródło: MotoTarget

Manders

Manders

Artykułów: 2

Od 2005 redaktor, tłumacz, fotografik motoryzacyjny. Dzień w dzień na posterunku. Tu może pozwolić sobie na odrobinę dystansu do wszystkiego, co jeździ po naszych drogach.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Układ chłodzenia w samochodzie jest niezwykle ważny. Jeśli ulegnie awarii możne prowadzić do bardzo poważnych uszkodzeń silnika lub generalnego remontu naszego samochodu. Z czego się składa? Termostat, pompa wodna, chłodnica i nagrzewnica to podstawowe elementy tego układu. Ale co jeśli ten najważniejszy – termostat – ulegnie awarii? Jak zatem rozpoznać awarię termostatu i co można […]

Komentarzy: 0 skomentuj »