Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Nowy Hyundai Tucson: polska premiera

Meganews

Na rynku debiutuje nowy Hyundai Tucson. Kompaktowy SUV będzie jednym z najważniejszych modeli koreańskiej firmy w walce o względy klientów z Europy.


Atutem nowego Tucsona jest nowoczesna stylizacja nadwozia, trafiająca w gusta klientów ze Starego Kontynentu. Wyrazistą tożsamość samochodu tworzy heksagonalna osłona chłodnicy, która płynnie łączy się z zadziornymi reflektorami LED. Wzrok przykuwa także przedni zderzak ze zintegrowany światłami do jazdy dziennej LED. Tył pozostaje prosty i elegancki, z poprzecznymi liniami wychodzącymi od tylnych nadkoli i wąskimi lampami. Nowy Tucson dostępny jest w Europie w gamie 11 eleganckich kolorów nadwozia.

W kabinie dominują miękkie w dotyku materiały wysokiej jakości. Przednie siedzenia są dostępne z automatyczną regulacją, ogrzewaniem i wentylacją. Oferowane są także podgrzewane tylne siedzenia z odchylanym oparciem. Europejscy nabywcy będą mogli wybrać spośród trzech eleganckich kolorów wnętrza: Oceandis Black, Chai Beige i Red Wine. Tucson został zbudowany na całkowicie nowej platformie, dzięki czemu powiększyła się przestrzeń wewnątrz samochodu. Pojemność bagażnika wynosi 513 litrów przy wszystkich siedzeniach w pozycji pionowej. Wśród nowych elementów zwiększających komfort codziennego użytkowania znalazły się: inteligentnie otwierana klapa tylna, elektryczny hamulec postojowy oraz inteligentny system wspomagający parkowanie (SPAS) z funkcją parkowania równoległego i prostopadłego.

Konsola środkowa została wyposażona w 8-calowy ekran, będący częścią nowego systemu nawigacji. Nawigacja objęta jest darmowym, 7-letnim programem aktualizacji MapCare. Posiada ona również dostęp do serwisu TomTom LIVE. Ponadto, łączność zapewniają wejścia USB i AUX na konsoli środkowej.

 

 

 

Nabywcy docenią również pełną gamę nowoczesnych rozwiązań technicznych czuwających nad bezpieczeństwem podróżujących. W skład systemów oferowanych w tym modelu wchodzą: system automatycznego hamowania (AEB), system utrzymywania pasa ruchu (LKAS), system ostrzegający o ruchu poprzecznym (RCTA), system monitorowania martwego pola (BSD) i funkcja informowania o ograniczeniu prędkości monitoruje znaki (SLIF).

W nowym Hyundaiu oferowane są dwa silniki benzynowe: 1.6 litrowy GDI 132 KM lub 1.6 litrowy T-GDI 177 KM – oraz trzy jednostki Diesla: 1.7 litrowy 115 KM, 2.0 litrowy 136 KM lub 185 KM. Nowy 1.6 litrowy silnik benzynowy T-GDI z turbodoładowaniem o mocy 177 KM dostępny jest z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Silnik Diesla o mocy 115 KM dostępny jest wyłącznie z sześciobiegową skrzynią i napędem 2WD.

Benzynowy silnik o pojemności 1.6 litra T-GDI oraz 2-litrowy silnik wysokoprężny mogą być połączone z systemem 4WD, co pozwala na uzyskanie 100% momentu obrotowego dla kół przednich przy normalnych warunkach jazdy i do 40% dla kół tylnych, w zależności od warunków jazdy. Ręcznie wybierany ‘Tryb Blokady’ rozdziela moment obrotowy w proporcjach 50/50%.

Zawieszenie modelu Tucson opracowano specjalnie dla europejskich klientów, przykładając szczególną uwagę do komfortu jazdy bez negatywnego wpływu na jej dynamikę. Reakcje nowego, zębatkowego układu kierowniczego są precyzyjne i bezpośrednie, a zawieszenie i amortyzatory zapewniają wysoki poziom komfortu podczas jazdy.

Ponadto, w modelach z automatyczną skrzynią biegów dostępna jest nowa funkcja Drive Mode Select, DMS, która pozwala na wybór jednego z dwóch trybów – Normalny i Sportowy – o różnej sile wspomagania, ustawieniach przepustnicy, silnika i przekładni zmiany biegów.

Nowy Tucson produkowany jest w czeskich Nosovicach, gdzie znajduje się jedna z dwóch europejskich fabryk Hyundaia. Pierwsze egzemplarze nowego Hyundaia Tucson oferowane w Polsce tworzą limitowaną edycję Tour de Pologne, oferującą niemal pełne wyposażenie, na czele ze skórzaną tapicerką, pełnym oświetleniem LED czy nawigacją satelitarną. Cena wersji 1.6 T-GDI 7DCT 4WD (177 KM) wynosi 149 900 zł. Auto z silnikiem 2.0 CRDI (185 KM), przekładnią manualną i napędem 4WD kosztuje 154 900 zł, a model z tą samą jednostką i 6-biegową skrzynią automatyczną został wyceniony na 159 900 zł.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Samochody elektryczne mają szereg zalet – są zeroemisyjne, zapewniają dobre przyspieszenie, a do tego znacznie obniżają koszty eksploatacji. Niestety, mają również kilka ograniczeń, z których główne dotyczy czasu ich ładowania. Ile tak właściwie zajmuje uzupełnianie zapasów energii w bateriach samochodu elektrycznego? W tym materiale znajdziecie odpowiedź na to pytanie. Technologia elektrycznego napędu funkcjonuje w świadomości […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Arteon to chyba jedyny model w gamie Volkswagena, który przyciąga wzrok przypadkowych przechodniów. Wszystko dzięki oryginalnej i dynamicznej stylistyce nadwozia. Można powiedzieć, że Arteon wygląda luksusowo, a nawet awangardowo, ale zaraz, zaraz… czy „samochód dla ludu” może być awangardowy? Piękny, agresywny grill z przodu, szyby bez ramek, opadająca linia nadwozia, tył przypominający sportowe coupe – […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Samochód autonomiczny posiada rozproszony „mózg” w postaci czujników, kamer, wspierany przez GPS oraz system satelitarny. Ale zebrane dane to tylko początek procesu, który ma doprowadzić pojazd do bezpiecznego poruszania się po drodze. Potrzebny jest układ decyzyjny, który zastąpi kierowcę.

Komentarzy: 0 skomentuj »