Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Nowy Golf R – 300 KM pod maską, już z zawieszeniem KW

Meganews

Volkswagen rozpoczyna rok 2014 wprowadzeniem na rynek jednego z najbardziej sportowych samochodów kompaktowych na świecie: nowego Golfa R.


Czwarta generacja tego sportowego auta napędzana jest nowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 221 kW/300 KM, mocniejszym o 30 KM i jednocześnie oszczędniejszym o 18 procent, w porównaniu z jego poprzednikiem. Jak we wszystkich trzech poprzednich generacjach Golfa R, także w nowym modelu moc silnika jest przenoszona na drogę przez stały napęd na wszystkie koła. W tym przypadku jest to najnowsza wersja systemu 4MOTION ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. O doskonałą dynamikę Golfa R dba zmodyfikowane sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm), nowy progresywny układ kierowniczy oraz funkcja ESC Sport – po raz pierwszy z możliwością całkowitej dezaktywacji, na przykład na torze wyścigowym. Opcjonalne elementy wyposażenia to udoskonalona adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem Race.

2_4854Golf R z manualną skrzynią biegów potrzebuje na przyspieszenie do 100 km/h zaledwie 5,1 sekundy (poprzednik: 5,7 s), z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG ten klasyczny sprint zajmuje nowemu Golfowi R tylko 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Mimo doskonałych osiągów jezdnych i mocy zwiększonej o 30 KM, udało się zmniejszyć zużycie paliwa z 8,5 litra (u poprzednika), do 7,1 l/100 km.

Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km. Jeszcze oszczędniejszy jest Golf R, jeżeli zamontowana jest w nim opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG – w tym przypadku znormalizowane spalanie wynosi 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km (18 procent). Obie wersje tego sportowego auta spełniają wymagania klasy emisji spalin Euro 6.

Nowy Golf R jest wyposażony w całą gamę rozwiązań zaprojektowanych specjalnie dla niego. Obok charakterystycznych zderzaków, progów i 18-calowych obręczy kół ze stopu metali lekkich (z oponami 225/40), Golfa R wyróżniają takie elementy, jak seryjne reflektory bi-ksenonowe z nowymi, diodowymi światłami dziennymi (w formie podwójnego „U”), ciemnoczerwone światła tylne i układ wy-dechowy z czterema chromowanymi końcówkami. We wnętrzu Golfa R znajdziemy sportowe siedzenia pokryte tapicerką z tkaniny i Alcantary, trójramienną, sportową kierownicę obszytą skórą, oświetlenie Ambient, automatyczną klimatyzację oraz radio z odtwarzaczem CD i ekranem dotykowym.

Niemieckie firmy tuningowe nie czekają z założonymi rękami. Zanim Golf R pojawił się w salonach, KW Automotive opracowało zestaw poprawek zawieszenia, które mają auto uczynić bardziej stabilnym. Mają tego dokonać dedykowane sprężyny i tuleje dystansowe z gamy ST Suspensions.

Specjalne tuleje montuje się pomiędzy piastą koła i felgą – dzięki rozwiązaniu zaproponowanemu przez niemieckiego tunera można zamontować większe, 19-calowe obręcze, które lepiej wypełniają nadkola. Wymiernym efektem zastosowania tego elementu jest też zwiększenie rozstawu kół o 20, 30 lub 40 mm w zależności od rodzaju „dystansów”.

 

Z kolei sprężyny ST stanowią doskonałe uzupełnienie systemu sterowania zawieszeniem DCC montowanego w Golfie R. Producent informuje, że opracowany przez niego zestaw lepiej współpracuje z seryjnymi amortyzatorami, zapewniając bardziej precyzyjne prowadzenie auta. Sportowy hothatch Volkswagena z zamontowanymi sprężynami ST wygląda też bardziej agresywnie – po prostu podwozie auta „siedzi” o 20 mm bliżej nawierzchni. A to tygrysy lubią najbardziej.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale: