Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Nowe modele Porsche w Genewie

Meganews

Podczas targów w Genewie swoją premierę świętuje nowe Porsche 919 Hybrid w topowej serii 2014 World Endurance Championships (WEC). Do hybrydowego prototypu dołączyło Porsche 911 RSR oraz Macan S Diesel i seksowne 911 Targa.

 

Bolid 919 Hybrid stanie do walki w światowych mistrzostwach wyścigów długodystansowych World Endurance Championship, obejmujących 24-godzinny wyścig Le Mans. Jest to najbardziej skomplikowany samochód wyścigowy Porsche, jaki kiedykolwiek zbudowano. Korzysta on z rozwiązań stosowanych w modelu 918 Spyder oraz hybrydowych odmianach Panamery i Cayenne, a jednocześnie jest swoistym laboratorium na kołach – zastosowane tu innowacje mają decydujące znaczenie dla przyszłości aut sportowych.

 

Równolegle do projektu LMP1, Porsche rywalizuje w wyścigu Le Mans oraz w mistrzostwach WEC również w klasach GTE. Po raz kolejny do walki stanie fabryczny zespół GT z dwoma samochodami wyścigowymi 911 RSR o mocy 470 KM. Tylnonapędowe 911 RSR bazuje na modelu 911 Carrera siódmej generacji. Samochód wyróżnia się lekką konstrukcją i wyrafinowaną aerodynamiką.

 

Po światowej premierze w Detroit, Porsche prezentuje w Genewie nowe 911 Targa. Kluczowym elementem najnowszej wersji 911 jest stały słupek Targa, którego charakterystyczna forma – z panoramiczną tylną szybą – nawiązuje do designu oryginalnego modelu z roku 1965. Nie mniej atrakcyjny od designu jest sposób, w jaki dach w pełni automatycznie składa się lub rozkłada. Miękkie poszycie znika pod unoszoną, szklaną kopułą. Cały proces zajmuje jedynie 19 sekund – w każdym z kierunków.

 

Kolejną nowością prezentowaną w halach Palexpo w Genewie jest Macan – pierwszy samochód sportowy wśród kompaktowych SUV-ów. Swoją globalną premierę świętuje tu Macan S Diesel z wysokoprężną jednostką o imponującym maksymalnym momencie obrotowym 580 Nm i mocy 258 KM oraz średnim zużyciem paliwa 6,1-6,3 l/100 km (159-164 g CO2/km).

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Skąd pochodzi prąd, zasilający silniki samochodu z napędem elektrycznym? Najprostsza odpowiedź brzmi – z akumulatora. W ogromnej większości przypadków jest to prawda, aczkolwiek zazwyczaj niecała. Układy zasilania i napędu aut z silnikami elektrycznymi są zwykle bardziej skomplikowane, ale dzięki temu bardziej funkcjonalne.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Od dłuższego czasu długoterminowy i krótkoterminowy wynajem samochodów bije rekordy popularności – zarówno w Europie Zachodniej, jak i w Stanach Zjednoczonych. Wzrost zainteresowania wynajmem można zaobserwować również w Polsce. Rozwijająca się oferta wypożyczalni aut to nie tylko atrakcyjna okazja dla osób chcących wynająć samochód krótkoterminowo, ale także dla klientów poszukujących pojazdu na własność.

Komentarzy: 0 skomentuj »