Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Nowe Audi RS 5 Coupe w Genewie

Meganews

Nowe Audi RS 5 Coupé jest pierwszym modelem ze stajni Audi Sport stworzonym w języku nowej stylistyki RS. Jego zupełnie nowy silnik 2.9 TFSI biturbo generuje 331 kW (450 KM) mocy i rozwija 600 Nm momentu obrotowego. Standardowy napęd na cztery koła quattro rozdziela moc jednostki napędowej na wszystkie cztery koła.
„Nowe Audi RS 5 Coupé to pierwsze granturismo w gamie modeli typu RS produkowanych przez Audi Sport. Wydajne Coupé łączy w sobie estetyczną elegancję i ogromne walory użytkowe. Silnik V6 biturbo to zupełnie nowa jednostka – jeszcze bardziej wydajna i bardziej oszczędna” – tak nowy model opisuje Stephan Winkelmann, szef Audi Sport GmbH.

Projektanci RS 5 Coupé czerpali inspirację z charakterystycznych, sportowych detali wyglądu modelu Audi 90 quattro IMSA GTO. W przodzie nowego Audi RS 5 Coupé dominują masywne wloty powietrza z typowymi dla modeli typu RS kratownicami o strukturze plastra miodu. Osłona chłodnicy Singleframe jest znacznie szersza i bardziej płaska niż w modelu bazowym. Obok reflektorów znajdują się dodatkowe, boczne wloty i wyloty powietrza. Opcjonalne reflektory diodowe Matrix odróżniają się od standardowych przyciemnioną ramką. Blistry quattro po bokach pojazdu podkreślają poszerzone o 15 mm nadkola.

Typowy dla aut typu RS dyfuzor, owalne końcówki rur układu wydechowego RS oraz spojler zamontowany na powierzchni klapy bagażnika, akcentują sportowe DNA modelu. Audi RS 5 Coupé standardowo wyposażone jest w 19-calowe felgi. Koła 20-calowe są opcjonalne. Pakiety optyczne – Lśniąca Czerń, Carbon i Matowe Aluminium – poszerzają ofertę indywidualizacji. Nowy model jest o 74 mm dłuższy niż poprzednik – mierzy 4723 mm.

Zupełnie nowa, opracowana przez Audi jednostka napędowa – 2.9 TFSI V6 biturbo, oferuje znacznie większą moc, wymierne oszczędności w spalaniu oraz nie dający się porównać z żadnym innym, głęboki dźwięk motoru RS. Silnik generuje 331 kW (450 KM) mocy, a maksymalny moment obrotowy 600 Nm (o 170 Nm więcej niż w poprzednim modelu), dostępny jest w szerokim przedziale od 1900 do 5000 obr./min. Topowy model rodziny A5 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a z opcjonalnym pakietem Dynamic, jego prędkość maksymalna podniesiona została do 280 km/h.

Dwie turbosprężarki zamontowano centralnie, pomiędzy rzędami cylindrów. By reakcja silnika była jeszcze bardziej spontaniczna, zasysane zarówno do danej turbosprężarki, jak i do komór spalania powietrze, doprowadzane jest tam dwoma osobnymi strumieniami. Nowy proces spalania z centralnym wtryskiem bezpośrednim, tzw. „B-cykle”, oznacza zupełnie nowy pułap oszczędności paliwa pośród modeli typu RS. Skrócona faza sprężania i długa faza rozprężania umożliwia uzyskanie większego stopnia sprężania, a więc lepszą sprawność i większą wydajność silnika. Wg. pomiarów w cyklu NECD, silnik V6 biturbo średnio na 100 km zużywa zaledwie 8,7 l paliwa (197 g CO2 na km). To w porównaniu do modelu poprzedniego wzrost oszczędności o 17 procent. Nowe RS 5 Coupé korzysta przy tym na znacznie zmniejszonej masie pojazdu. Ciężar własny auta wynosi 1655 kg – o 60 kilogramów mniej niż do tej pory. Na życzenie, dach może być zbudowany z tworzyw węglowych, z widoczną strukturą włókien.

Moc jednostki biturbo dociera do stałego napędu na cztery koła quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym, z wykorzystaniem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic o sportowym charakterze i ze zoptymalizowanymi momentami przełączania biegów. Siły napędowe są dostarczane do poszczególnych osi asymetrycznie – w stosunku 40:60. Dzięki temu, samochód prowadzi się wykorzystując optymalnie jego właściwości trakcyjne oraz zapewniając sobie maksymalne bezpieczeństwo. Na życzenie, Audi Sport montuje sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.

Oś przednia, to znacznie ulepszona konstrukcja pięciowahaczowa. Z tyłu zaś, również pięciowahaczowa konstrukcja zastąpiła oś z wahaczami trapezowymi montowaną w poprzednim modelu. Zmiana ta korzystnie wpływa na podkreślenie sportowych właściwości pojazdu i na jego zwrotność. Jednocześnie znacznie zwiększył się komfort prowadzenia. Nowe Audi RS 5 Coupé, standardowo wyposażone w sportowe zawieszenie typu RS, jest zawieszone znacznie niżej niż model seryjny. Audi Sport oferuje również sportowe zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC), hamulce ceramiczne i zestrojony specjalnie na potrzeby samochodu typu RS dynamiczny układ kierowniczy. Wykorzystując standardowy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca może ustawić swoje osobiste, bardziej dynamiczne, bardziej komfortowe lub zupełnie spersonalizowane preferencje dotyczące prowadzenia samochodu.

Skąpane w czerni wnętrze nowego Audi RS 5 Coupé jest niezwykle eleganckie i pełne sportowych akcentów. Wiele detali, np. sportowe fotele RS z opcjonalnym stebnowaniem skóry Feinnappa oraz spłaszczona u dołu, sportowa kierownica wielofunkcyjna RS, podkreślają charakter tego wyjątkowego Coupé. Symbole RS umieszczono na oparciach siedzeń, na kierownicy, na listwach progowych i na dźwigni zmiany biegów. Specjalne, dodatkowe ekrany w systemie Audi virtual cockpit informują o ciśnieniu w oponach, momencie obrotowym i o siłach przeciążenia. Przy dojściu do granicznej liczby obrotów, specjalny sygnał optyczny informuje kierowcę o konieczności przełączenia biegu na wyższy. Pakiet stylistyczny RS wprowadza kontrastujący kolor – sportową czerwień. Najbardziej rzucające się w oczy elementy tego pakietu to pokryte Alcantarą kierownica, dźwignia zmiany biegów oraz boki centralnej konsoli, a także pasy bezpieczeństwa z czerwonymi konturami i dywaniki z logo RS. Audi Sport oferuje też dla modelu RS 5 Coupé specjalny lakier: zieleń Sonoma metallic.

O dostarczenie kierowcy i pasażerom rozrywki z najwyższej półki, dba bogata oferta systemów infotainment. Dostępna na życzenie nawigacja MMI plus z panelem MMI touch zawiera moduł Audi connect łączący nowe RS 5 Coupé z internetem w standardzie szybkiego przesyłu danych LTE. Wykorzystując punkt dostępu do internetu Wi-Fi hotspot również zamontowany w pojeździe, pasażerowie mogą łączyć się z siecią za pomocą własnych, mobilnych urządzeń. Smartfonowa aplikacja „Audi smartphone interface”, wykorzystująca Apple Car Play lub Android Auto, pozwala wyświetlić wybrane aplikacje z osobistego smartfona w osobnym menu systemu MMI. Obsługa odbywa się bez wysiłku i intuicyjnie – dzięki sterowaniu głosowemu, wyszukiwaniu tekstowemu oraz z wykorzystaniem wielofunkcyjnej kierownicy. Panel dotykowy na konsoli środkowej umożliwia przewijanie, powiększanie i pomniejszanie map lub tekstu oraz służy do wprowadzania znaków. Inne rozwiązania techniczne z najwyższej półki, np. wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy head up display oraz nawet trzydzieści różnych systemów wsparcia kierowcy, zwiększają bezpieczeństwo, komfort jazdy i oszczędność. Inteligentne współdziałanie systemów, to kolejny krok na drodze ku autonomicznej jeździe.

 

Zapisz

Zapisz

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale: