Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Nowa Mazda MX-5 oficjalnie

Meganews

Mazda prezentuje czwartą generację modelu MX-5, który już od 25 lat jest doceniany przez entuzjastów jazdy w sportowym stylu.


Filozofia związana z konstrukcją Mazdy MX-5 nie zmieniła się od czasu wprowadzenia pierwszej generacji tego modelu. Celem było zbudowanie samochodu dostarczającego niezwykłej przyjemności z jazdy. W efekcie powstało auto z niedużym, odkrytym, dwumiejscowym nadwoziem, silnikiem umieszczonym w położeniu przednio-centralnym, napędem na tylne koła oraz rozkładem mas pomiędzy przednią i tylną osią w stosunku 50:50.

Najnowszy model jest lżejszy od poprzednika o ponad 100 kg, co jest zasługą zastosowania najnowszej technologii SKYACTIV oraz przyjęcia przez Mazdę strategii odciążania „co do grama”.

Źródłem napędu będą silniki benzynowe SKYACTIV-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Mazda nie podała ich dokładnej specyfikacji, jednak przypuszczalnie będzie to jednostka 1,5 litra o mocy 140 KM oraz motor 2-litrowy produkujący 200 KM.

Nowe zawieszenie również wykorzystuje atuty technologii SKYACTIV: z przodu zastosowano pary wahaczy poprzecznych, a z tyłu układ wielodrążkowy.

Ponadto, uwzględniając współczesne wymagania, inżynierowie Mazdy zastosowali najnowszą wersję interfejsu Mazda HMI (Human-Machine Interface) i system komunikacji MZD Connect łączący kierowcę, samochód i świat zewnętrzny.

Więcej szczegółów dotyczących nowej Mazdy MX-5 poznamy w momencie debiutu rynkowego tego modelu.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Cupra od zawsze fanom motoryzacji kojarzyła się z najbardziej sportowymi wersjami Seatów. Teraz Cupra jest już oddzielną marką, ale jej pierwszy model powstał na bazie Seata Ateki. Specjaliści od  tworzenia hot hatchów debiutują na rynku, wypuszczając SUV-a, który gra w swojej lidze i nie ma jak na razie konkurencji… Czemu SUV Cupry nie ma konkurencji? […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

W przeciągu dwóch lat SEAT nawiązał współpracę z ponad 200 izraelskimi start-upami skupionymi wokół centrum technologicznego w Tel Awiwie. Producent obecnie testuje takie przełomowe rozwiązania, jak obserwacja ruchu gałek ocznych kierowcy, wykrywanie potencjalnych niebezpieczeństw oraz kontrola natężenia światła poprzez elektrycznie sterowane przyciemnianie szyb. Co roku SEAT inwestuje w co najmniej 10 eksperymentalnych technologii.

Komentarzy: 0 skomentuj »