Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Nissan GT-R Nismo – gotowy do europejskiego debiutu

Meganews

Nissan GT-R Nismo zadebiutuje w Europie 4 marca podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie.


Flagowy GT-R to supersamochód po fabrycznym tuningu zaprojektowany z myślą o ściganiu się, w czym ma pomóc udoskonalona aerodynamika i wyższa precyzja układu jezdnego.

 

Przedni zderzak, dolna osłona komory silnika oraz tylny spojler z włókna węglowego obniżają środek ciężkości i zwiększają siłę dociskającą o 100 kg (przy 300 km/h) w porównaniu ze zmodernizowanym niedawno GT-R z roku modelowego 2014. Poszerzony przedni zderzak oraz wydłużony i zwężający się tylny zderzak zapewniły utrzymanie współczynnika oporu czołowego na takim samym poziomie, jak w standardowym Nissanie GT-R, czyli 0,26.

 

Wewnątrz umieszczono wyprofilowane fotele Recaro z regulowanym oparciem z włókna węglowego. W oczy rzuca się również trójramienna kierownica pokryta Alcantarą. Dodatkowo, kokpit ozdabiają dyskretne czerwone przeszycia na fotelach, konsoli centralnej oraz panelach drzwi.

 

Moc silnika 3.8 V6 zwiększono do 600 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 652 Nm. Samochód otrzymał również skonstruowane specjalnie dla tego modelu sprężyny i amortyzatory Bilstein DampTronic. Dostrojono je tak, aby zapewnić dużą przyczepność oraz progresywne reakcje w dynamicznych sytuacjach. Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy zawieszenia: Comfort, Normal i R – do jazdy torowej.

 

 

Nissan GT-R Nismo jest już dostępny w Japonii, a w Europie jego sprzedaż rozpocznie się we wrześniu. Zakorzeniony w tradycji japońskich wyścigów, flagowy GT-R ma też silne związki z Europą, gdzie był udoskonalany i testowany na słynnej Północnej Pętli toru Nürburgring w Niemczech.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Samochody elektryczne mają szereg zalet – są zeroemisyjne, zapewniają dobre przyspieszenie, a do tego znacznie obniżają koszty eksploatacji. Niestety, mają również kilka ograniczeń, z których główne dotyczy czasu ich ładowania. Ile tak właściwie zajmuje uzupełnianie zapasów energii w bateriach samochodu elektrycznego? W tym materiale znajdziecie odpowiedź na to pytanie. Technologia elektrycznego napędu funkcjonuje w świadomości […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Arteon to chyba jedyny model w gamie Volkswagena, który przyciąga wzrok przypadkowych przechodniów. Wszystko dzięki oryginalnej i dynamicznej stylistyce nadwozia. Można powiedzieć, że Arteon wygląda luksusowo, a nawet awangardowo, ale zaraz, zaraz… czy „samochód dla ludu” może być awangardowy? Piękny, agresywny grill z przodu, szyby bez ramek, opadająca linia nadwozia, tył przypominający sportowe coupe – […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Samochód autonomiczny posiada rozproszony „mózg” w postaci czujników, kamer, wspierany przez GPS oraz system satelitarny. Ale zebrane dane to tylko początek procesu, który ma doprowadzić pojazd do bezpiecznego poruszania się po drodze. Potrzebny jest układ decyzyjny, który zastąpi kierowcę.

Komentarzy: 0 skomentuj »