Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Nieinwazyjne „przemalowanie” auta

Meganews

Tradycyjne lakierowanie pojazdów jest z reguły bardzo kosztowne i również nieodwracalne. Na szczęście zastosowanie nowatorskich technik umożliwia zmianę koloru samochodu w sposób bez porównania tańszy, a przy tym bez szkody dla pierwotnego lakieru i bez ingerencji w elementy nadwozia.

 

Folie carbon

Oklejanie auta tzw. carbonem to nowoczesna technika nakładania cienkiej warstwy folii o strukturze imitującej włókno węglowe na najgładsze lub/i polakierowane fragmenty nadwozia oraz wnętrza pojazdu. Ze względu na ograniczoną rozciągliwość folii, duże elementy o nieco bardziej skomplikowanych kształtach dość często okleja się nawet kilkoma pojedynczymi kawałkami.

Do oklejania wykorzystywane są najczęściej termoplastyczne folie wylewane oraz polimerowe folie na lakier. Struktura chemiczna takiej folii pozwala ją modelować w niemal nieograniczony sposób, również na obłych i przetłoczonych powierzchniach. Dodatkowo stosowanie specjalnej chemii do oczyszczania powierzchni oklejanych gwarantuje mocne i trwałe przyleganie folii do podłoża bez obaw o jej odklejanie.

Wyjątkowość folii carbon polega m.in. także na trójwymiarowym wzorze tworzywa. Struktura skrzyżowanych włókien carbonowych jest wyraźnie wyczuwalna w dotyku oraz w efektowny sposób załamuje promienie światła. Folie na lakier są rekomendowane m.in. do tuningu samochodów. W elegancki sposób potrafią podkreślić indywidualny charakter samochodu dodając mu jednocześnie świeżości i sportowego zacięcia. Prawidłowo nałożone folie carbon są odporne na działanie paliw, wszelkiego rodzaju smarów oraz niesprzyjających warunków atmosferycznych.

Dlaczego warto wybrać folię zamiast ponownego malowania?

Istnieje mnóstwo powodów, dla których warto zaufać nowoczesnym technologiom i zmienić wygląd swojego auta w prosty i niedrogi sposób. Folie carbonowe cechuje niezwykle łatwy montaż jak i demontaż. Zdejmowanie folii nie powoduje uszkodzeń pierwotnego lakieru, ani nie zostawia widocznych śladów. Dzięki odpowiedniej strukturze, folia chroni podstawowy lakier nadwozia przed szkodliwymi czynnikami atmosferycznymi, uszkodzeniami mechanicznymi oraz promieniowaniem UV, a przy tym jej pielęgnacja jest łatwa i mało kosztowna. Folie na lakier mają długą żywotność od 5 do 7 lat.

Oklejanie pojazdów folią to niewątpliwie coraz popularniejsza w naszym kraju forma zmiany koloru auta. Ten nietypowy sposób tuningu przyszedł miał swój początek na Zachodzie, gdzie stosunkowo szybko zrozumiano, że jest to najłatwiejszy, najszybszy i najtańszy sposób na całkowitą odmianę samochodu.

Zapisz

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Łożysko to najczęściej wykorzystywany element w maszynach i wszelkiego rodzaju mechanizmach. Jego rodzaje zależą od funkcji do których są przeznaczone, dlatego każde z nich ma inną budowę oraz działanie. Niektóre z łożysk doskonale przenoszą obciążenia promieniowe, aa zaś kolejne łatwo pracują z obciążeniem osiowym. Takich zastosowań można wymieniać wiele, dlatego warto wspomnieć, że właściwy dobór […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Coraz popularniejsze stają się wyjazdy zagraniczne organizowane samodzielnie, bez udziału biura podróży. Tego rodzaju wakacje to niesamowita przygoda, która pozwala na pełną swobodę – nie jesteśmy uzależnieni od innych uczestników wycieczek fakultatywnych czy programu przygotowanego przez organizatora wyjazdu. Wszystko odbywa się, jak chcemy i kiedy chcemy – nie mamy żadnych ograniczeń. Musimy jedynie pamiętać o […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Mówiąc o silnikach doładowanych w odróżnieniu od wolnossących, mamy zwykle na myśli jednostki turbodoładowane. Nie jest to jednak dokładnie to samo – w nowej Toyocie Yaris GRMN zastosowano sprężarkę z napędem mechanicznym. Czym się ona różni od turbosprężarki i jakie ma w stosunku do niej zalety?

Komentarzy: 0 skomentuj »