Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Najszybszy diesel świata już w sprzedaży

Meganews

By go mieć trzeba tylko uzbierać przynajmniej 96 000 funtów.


Tyle będzie kosztowała podstawowa wersja modelu Iceni Magna stworzonego przez brytyjską firmę Trident. Klient może też wybrać w pełni „wypasioną” odmianę, ale wówczas cena wzrośnie do 126 000 funtów.

 

Za co trzeba aż tyle zapłacić? Przede wszystkim za wysokoprężny silnik V8 o pojemności 6,6 litra, któremu Iceni Magna zawdzięcza tytuł „najszybszego na świecie sportowego auta z silnikiem Diesla”. Jednostka produkuje 395 KM mocy i 948 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkości 306 km/h.

 

Klienci, którzy szukają mocniejszych wrażeń mogą dokupić opcjonalny pakiet „performance”, który powoduje wzrost mocy silnika do 430 KM i maksymalnego momentu obrotowego do 1286 Nm. Jest jeszcze pakiet „track performance” – po jego zainstalowaniu auto przeobraża się w prawdziwą bestię, generującą 660 KM i aż 1422 Nm momentu…

 

To jednak nie wszystko. Po zatankowaniu do pełna dieslem mineralnym lub biodieslem samochód przejedzie ponad 3200 kilometrów (sic!), zużywając średnio 4,1 litra na 100 kilometrów. Gdyby nie ta cena…

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Cupra od zawsze fanom motoryzacji kojarzyła się z najbardziej sportowymi wersjami Seatów. Teraz Cupra jest już oddzielną marką, ale jej pierwszy model powstał na bazie Seata Ateki. Specjaliści od  tworzenia hot hatchów debiutują na rynku, wypuszczając SUV-a, który gra w swojej lidze i nie ma jak na razie konkurencji… Czemu SUV Cupry nie ma konkurencji? […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

W przeciągu dwóch lat SEAT nawiązał współpracę z ponad 200 izraelskimi start-upami skupionymi wokół centrum technologicznego w Tel Awiwie. Producent obecnie testuje takie przełomowe rozwiązania, jak obserwacja ruchu gałek ocznych kierowcy, wykrywanie potencjalnych niebezpieczeństw oraz kontrola natężenia światła poprzez elektrycznie sterowane przyciemnianie szyb. Co roku SEAT inwestuje w co najmniej 10 eksperymentalnych technologii.

Komentarzy: 0 skomentuj »