Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Mercedes AMG GT oficjalnie

Meganews

Ma wszystko, czego można oczekiwać od autentycznego samochodu sportowego – od zadziornej stylizacji i technologii ze świata motorsportu, aż po wzorowy rozkład mas oraz mocny silnik.


Dwuosobowe coupe ma proporcje typowe dla aut tylnonapędowych – z długą maską z dodatkowymi wybrzuszeniami, przesuniętą do tyłu kabiną, dużymi kołami oraz szerokim tylnym pasem. Duża tylna klapa zapewnia wygodny dostęp do praktycznej przestrzeni bagażowej o pojemności 350 litrów.

 

Charakterystycznym elementem sportowego wnętrza jest konsola AMG DRIVE UNIT: ułożenie przycisków przywodzi na myśl układu cylindrów w silniku V8, a najważniejszy z nich, służący do uruchamiania jednostki napędowej, został usytuowany z lewej strony i otrzymał czerwone podświetlenie. Na szczycie deski rozdzielczej znajduje się ekran systemu multimedialnego o średnicy 7 lub 8,4 cala.

 

 

Źródłem napędu jest 4-litrowy motor V8 biturbo, który powstał specjalnie z myślą o nowym modelu Mercedes-AMG. V-ósemka ma pojemność 3982 cm3 i jest konstrukcyjnie zbliżona do 2-litrowej jednostki turbo AMG. Sprint do „setki” trwa 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Motor spełnia jednocześnie normę emisji spalin Euro 6. 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo powstaje w Affalterbach zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Każdy egzemplarz zdobi podpis technika odpowiedzialnego za montaż.

 

Nowy Mercedes-AMG GT S jest standardowo wyposażony w sportowy układ wydechowy AMG z aktywnymi klapami (opcja dla wersji GT). Pozwalają one zmieniać brzmienie wydechu zależnie trybu jazdy – od komfortowego i zrelaksowanego, do głębokiego i przeszywającego.

 

W kwestii przeniesienia napędu Mercedes-AMG polega na koncepcji skrzyni biegów (7-stopniowa AMG SPEEDSHIFT DCT) zamontowanej przy tylnej osi. Efektem jest korzystny rozkład mas – 47 proc. przypada na oś przednią, a 53 proc. na tylną.

 

Kierowca może dostosować charakter GT do swoich upodobań, korzystając z AMG DYNAMIC SELECT. Do wyboru jest do pięciu trybów jazdy: „C” (Controlled Efficiency), „S” (Sport), „S+” (Sport Plus), nowy „I” (Individual) oraz zarezerwowany dla modelu GT S program „Race”, skonfigurowany do jazdy typowo torowej. Naciskając przycisk „M”, kierowca może przejść do ręcznej zmiany biegów niezależnie od aktualnie wybranego trybu jazdy.

 

Mercedes-AMG GT jest standardowo wyposażony w mechaniczną blokadę dyferencjału tylnej osi. Model GT S otrzymuje natomiast blokadę sterowaną elektronicznie – szybszą i bardziej czułą niż układ mechaniczny.

 

Skuteczne wytracanie prędkości niezależnie od liczby hamowań to zasługa kompozytowego układu hamulcowego. Auto jest zaopatrzone w komplet wewnętrznie wentylowanych, perforowanych tarcz o średnicy 360 mm (390 mm w odmianie GT S). Na życzenie obie wersje są oferowane z ceramiczno-kompozytowym układem hamulcowym. Wykorzystuje on ceramiczne tarcze o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu.

 

Standardowo model GT przemieszcza się na 10-ramiennych felgach z lekkich stopów o wymiarach 9 x 19 cali z przodu (opony w rozmiarze 255/35) i 11 x 19 cali z tyłu (odpowiednio, 295/35). Wariant GT S ma obręcze w rozmiarze 9 x 19 cali i ogumienie 265/35 na osi przedniej oraz 11 x 20 cali i 295/30 na tylnej.

 

Mercedes-AMG GT jest wytwarzany w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, a jego 4-litrowy silnik V8 biturbo powstaje w manufakturze Mercedes-AMG w Affalterbach.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Dwa zbliżone rozmiarami, ale jakże różne charakterem, odmłodzone modele Subaru trafiły do sieci sprzedaży w Polsce przed końcem roku. Utytułowana i bardzo dobrze znana Impreza to siostra znacznie młodszego, ambitnego modelu XV, który aspiruje do walki w coraz bardziej tłocznym segmencie crossoverów.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Z powodu długiej i intensywnej, a czasami także nieprawidłowej eksploatacji łożyska mogą ulegać licznym uszkodzeniom takim jak blokowanie, rysy, złuszczenia, korozja, rdza czy ślady wytarcia. Jest ich bardzo wiele. Szczegółowej odpowiedzi udzielą nam specjaliści ze sklepu Akcesoria.cnc.info.pl

Komentarzy: 0 skomentuj »

Zima to okres szczególny – zarówno dla nas jak i dla aut, którymi poruszamy się na co dzień. Jak doskonale wiemy, aby możliwe było bezproblemowe poruszanie się nimi w sezonie charakteryzującym się niskimi temperaturami oraz okresowymi opadami deszczu i śniegu, niezbędna jest wymiana opon.

Komentarzy: 0 skomentuj »