Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Mercedes AMG GT oficjalnie

Meganews

Ma wszystko, czego można oczekiwać od autentycznego samochodu sportowego – od zadziornej stylizacji i technologii ze świata motorsportu, aż po wzorowy rozkład mas oraz mocny silnik.


Dwuosobowe coupe ma proporcje typowe dla aut tylnonapędowych – z długą maską z dodatkowymi wybrzuszeniami, przesuniętą do tyłu kabiną, dużymi kołami oraz szerokim tylnym pasem. Duża tylna klapa zapewnia wygodny dostęp do praktycznej przestrzeni bagażowej o pojemności 350 litrów.

 

Charakterystycznym elementem sportowego wnętrza jest konsola AMG DRIVE UNIT: ułożenie przycisków przywodzi na myśl układu cylindrów w silniku V8, a najważniejszy z nich, służący do uruchamiania jednostki napędowej, został usytuowany z lewej strony i otrzymał czerwone podświetlenie. Na szczycie deski rozdzielczej znajduje się ekran systemu multimedialnego o średnicy 7 lub 8,4 cala.

 

 

Źródłem napędu jest 4-litrowy motor V8 biturbo, który powstał specjalnie z myślą o nowym modelu Mercedes-AMG. V-ósemka ma pojemność 3982 cm3 i jest konstrukcyjnie zbliżona do 2-litrowej jednostki turbo AMG. Sprint do „setki” trwa 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h. Motor spełnia jednocześnie normę emisji spalin Euro 6. 4-litrowy silnik AMG V8 biturbo powstaje w Affalterbach zgodnie z zasadą „jeden człowiek, jeden silnik”. Każdy egzemplarz zdobi podpis technika odpowiedzialnego za montaż.

 

Nowy Mercedes-AMG GT S jest standardowo wyposażony w sportowy układ wydechowy AMG z aktywnymi klapami (opcja dla wersji GT). Pozwalają one zmieniać brzmienie wydechu zależnie trybu jazdy – od komfortowego i zrelaksowanego, do głębokiego i przeszywającego.

 

W kwestii przeniesienia napędu Mercedes-AMG polega na koncepcji skrzyni biegów (7-stopniowa AMG SPEEDSHIFT DCT) zamontowanej przy tylnej osi. Efektem jest korzystny rozkład mas – 47 proc. przypada na oś przednią, a 53 proc. na tylną.

 

Kierowca może dostosować charakter GT do swoich upodobań, korzystając z AMG DYNAMIC SELECT. Do wyboru jest do pięciu trybów jazdy: „C” (Controlled Efficiency), „S” (Sport), „S+” (Sport Plus), nowy „I” (Individual) oraz zarezerwowany dla modelu GT S program „Race”, skonfigurowany do jazdy typowo torowej. Naciskając przycisk „M”, kierowca może przejść do ręcznej zmiany biegów niezależnie od aktualnie wybranego trybu jazdy.

 

Mercedes-AMG GT jest standardowo wyposażony w mechaniczną blokadę dyferencjału tylnej osi. Model GT S otrzymuje natomiast blokadę sterowaną elektronicznie – szybszą i bardziej czułą niż układ mechaniczny.

 

Skuteczne wytracanie prędkości niezależnie od liczby hamowań to zasługa kompozytowego układu hamulcowego. Auto jest zaopatrzone w komplet wewnętrznie wentylowanych, perforowanych tarcz o średnicy 360 mm (390 mm w odmianie GT S). Na życzenie obie wersje są oferowane z ceramiczno-kompozytowym układem hamulcowym. Wykorzystuje on ceramiczne tarcze o średnicy 402 mm z przodu i 360 mm z tyłu.

 

Standardowo model GT przemieszcza się na 10-ramiennych felgach z lekkich stopów o wymiarach 9 x 19 cali z przodu (opony w rozmiarze 255/35) i 11 x 19 cali z tyłu (odpowiednio, 295/35). Wariant GT S ma obręcze w rozmiarze 9 x 19 cali i ogumienie 265/35 na osi przedniej oraz 11 x 20 cali i 295/30 na tylnej.

 

Mercedes-AMG GT jest wytwarzany w zakładach Mercedes-Benz w Sindelfingen, a jego 4-litrowy silnik V8 biturbo powstaje w manufakturze Mercedes-AMG w Affalterbach.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

W jakiej kondycji jest polska motoryzacja i czy w ogóle jeszcze istnieje? Wbrew dosyć powszechnym, pesymistycznym opiniom – ma się całkiem nieźle. O inwestycjach, poczynionych w ostatnich latach można napisać książkę. Prężnie działają fabryki samochodów Fiata, Opla i Volkswagena. Za dwa lata ruszy produkcja silników w nowej fabryce Mercedesa. Rok wcześniej w fabryce Toyoty w […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Wiele osób mieszkających w dużym mieście nie decyduje się na posiadanie samochodu. Wygodna  komunikacja miejska umożliwia przemieszczanie się po centrum bez większego problemu, a do tego omija nas męczące stanie w korkach oraz wszystkie wydatki związane z posiadaniem własnego auta. Jednak od czasu do czasu, samochód jest niezastąpionym środkiem transportu. Wyjazd służbowy, wakacje czy przeprowadzka […]

Komentarzy: 0 skomentuj »