Nasz profil na Facebook.com - polub nas

McLaren 650S szybszy od legendarnego F1

Meganews

McLaren opublikował dane techniczne modelu 650S informując jednocześnie, że pierwsze egzemplarze tego auta już zjechały z taśmy produkcyjnej w Woking.


3,8-litrowa jednostka V8 z układem twin-turbo generuje 650 KM i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 3 sekundy. Jeszcze większe wrażenie wywołuje sprint ze startu zatrzymanego do 200 km/h, który zajmuje temu drogowemu bolidowi zaledwie 8,4 sekundy. To o sekundę szybciej, niż w przypadku kultowego F1. Na osiągnięcie 300 km/h trzeba poczekać nieco dłużej – 25,4 sekundy… 650S jest też szybszy od F1 w wyścigu na 400 metrów, który „zalicza” w 10,5 sekundy, podczas gdy F1 potrzebuje na pokonanie tego dystansu 11,1 sekundy. Najnowszy McLaren potrafi się też rozpędzić maksymalnie do 333 km/h, a w awaryjnej sytuacji wyhamować z prędkości 100 km/h do 0 na odcinku 30,5 metra. Producent informuje jednocześnie, że średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 11,7 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 275 g/km. Auto doskonałe?

Tak, gdyby nie cena. 650S Coupe w kosztuje w Wielkiej Brytanii przynajmniej 195 250 funtów. Z kolei wersja Spider została wyceniona na 215 250 funtów. Samochód zostanie oficjalnie pokazany podczas targów w Genewie.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Cupra od zawsze fanom motoryzacji kojarzyła się z najbardziej sportowymi wersjami Seatów. Teraz Cupra jest już oddzielną marką, ale jej pierwszy model powstał na bazie Seata Ateki. Specjaliści od  tworzenia hot hatchów debiutują na rynku, wypuszczając SUV-a, który gra w swojej lidze i nie ma jak na razie konkurencji… Czemu SUV Cupry nie ma konkurencji? […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

W przeciągu dwóch lat SEAT nawiązał współpracę z ponad 200 izraelskimi start-upami skupionymi wokół centrum technologicznego w Tel Awiwie. Producent obecnie testuje takie przełomowe rozwiązania, jak obserwacja ruchu gałek ocznych kierowcy, wykrywanie potencjalnych niebezpieczeństw oraz kontrola natężenia światła poprzez elektrycznie sterowane przyciemnianie szyb. Co roku SEAT inwestuje w co najmniej 10 eksperymentalnych technologii.

Komentarzy: 0 skomentuj »