Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Lexus Climate Concierge: w oazie spokoju

Meganews

Wśród wielu zaawansowanych technologii umieszczonych na pokładzie flagowego Lexusa LS znajduje się tzw. Climate Concierge, czyli innowacyjny system sterowania temperaturą wewnątrz.
Climate Concierge łączy zalety wielostrefowej klimatyzacji automatycznej z możliwością sterowania podgrzewaniem i chłodzeniem siedzeń oraz podgrzewaniem koła kierownicy. Ten nowoczesny system pozwala wydzielić w samochodzie cztery niezależne strefy, umożliwiając nie tylko osobne ustawienie temperatury powietrza, ale również ilości powietrza i liczby otworów wylotowych, którymi będzie ono dostarczane. We flagowym modelu LS600hL system klimatyzacji zawiera również moduł sterujący wykorzystujący informacje przekazywane przez czujniki mierzące temperaturę ludzkiego ciała.

 

Znakomitą wydajność systemu zapewnia ponad dwadzieścia otworów wentylacyjnych rozlokowanych w całej kabinie. Wśród nich znalazły się na przykład specjalne dyfuzory umieszczone na suficie w tylnej części kabiny, które gwarantują utrzymanie zadanej temperatury w okolicy szyi i głów pasażerów podróżujących na tylnych fotelach. Ponadto, system zawiera czujniki temperatury powietrza wylotowego dla wszystkich stref, czujniki temperatury powietrza kierowanego na twarz, czujnik temperatury zewnętrznej, czujniki nasłonecznienia dla wszystkich siedzeń oraz oddzielne czujniki parowania dla przedniej i tylnej części kabiny. Czterostrefowy układ klimatyzacji wyposażony jest też w dodatkowy czujnik, który po wykryciu przekroczenia dopuszczalnego poziomu zanieczyszczeń przełącza system w tryb recyrkulacji powietrza. Pozwala to na oczyszczenie kabiny samochodu z alergenów z 97-procentową skutecznością.

 

Na uwagę zasługuje również fakt, iż Climate Concierge mierzy temperaturę ciała każdego z podróżnych i ocenia komfort każdego z nich, dobierając odpowiednie ustawienia w każdej ze stref. Jeśli do samochodu wsiądzie pasażer przebywający wcześniej w ciepłym otoczeniu, system automatycznie dopasuje sposób sterowania klimatyzacją w jego strefie, utrzymując temperaturę powietrza poniżej zadanego poziomu do momentu, w którym temperatura ciała pasażera wróci do normy. Podobnie rzecz się ma w przypadku, w którym do samochodu wsiądzie zziębnięta osoba. Wtedy system automatycznie włączy ogrzewanie odpowiedniej strefy aż do momentu, w którym czujnik podczerwieni zarejestruje właściwy poziom temperatury jej ciała.

 

Wydajność Climate Concierge potwierdza niecodzienny test przeprowadzony przez Lexusa. Specjaliści z japońskiej firmy umieścili na pokładzie modelu LS pięćdziesiąt trudnych w uprawie orchidei, którym system kontroli temperatury, wilgotności i nasłonecznienia zapewnił idealne warunki do rozwoju:

 

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Samochody elektryczne mają szereg zalet – są zeroemisyjne, zapewniają dobre przyspieszenie, a do tego znacznie obniżają koszty eksploatacji. Niestety, mają również kilka ograniczeń, z których główne dotyczy czasu ich ładowania. Ile tak właściwie zajmuje uzupełnianie zapasów energii w bateriach samochodu elektrycznego? W tym materiale znajdziecie odpowiedź na to pytanie. Technologia elektrycznego napędu funkcjonuje w świadomości […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Arteon to chyba jedyny model w gamie Volkswagena, który przyciąga wzrok przypadkowych przechodniów. Wszystko dzięki oryginalnej i dynamicznej stylistyce nadwozia. Można powiedzieć, że Arteon wygląda luksusowo, a nawet awangardowo, ale zaraz, zaraz… czy „samochód dla ludu” może być awangardowy? Piękny, agresywny grill z przodu, szyby bez ramek, opadająca linia nadwozia, tył przypominający sportowe coupe – […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Samochód autonomiczny posiada rozproszony „mózg” w postaci czujników, kamer, wspierany przez GPS oraz system satelitarny. Ale zebrane dane to tylko początek procesu, który ma doprowadzić pojazd do bezpiecznego poruszania się po drodze. Potrzebny jest układ decyzyjny, który zastąpi kierowcę.

Komentarzy: 0 skomentuj »