Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Laminowanie za pomocą folii ochronnej

Meganews

Oklejanie folią ochronną elementów albo całości samochodu cieszy się dużą popularnością wśród kierowców. Zapewnia niezawodną i trwałą ochronę auta przed kamieniami i żwirem, które z dużą siłą wypadają spod kół samochodów.

 

Oklejanie folią ochronną elementów albo całości samochodu cieszy się dużą popularnością wśród kierowców. Zapewnia niezawodną i trwałą ochronę auta przed kamieniami i żwirem, które z dużą siłą wypadają spod kół samochodów.

Agresywne środowisko, chemikalia i twarde środki do mycia, oferowane przez myjnie, wypadki, rysy, odpryski i inne – to wszystko powoduje uszkodzenie nadwozia i lakieru. W konsekwencji może to doprowadzić do korozji. Oprócz tego poważne uszkodzenia mogą powstać podczas jazdy po starych, wyboistych drogach.

Malowanie auta to sprawa dość kosztowna i już nie często stosowana. Dlatego optymalną opcją jest folia ochronna, która osłania elementy auta i przedłuża jego żywotność (bez naprawy) na wiele lat. I nawet kiedy ona odsłuży swój termin, to usuwanie folii z samochodu nie przyniesie żadnych skutków, a karoseria pozostanie w swoim fabrycznym stanie.

000120416_480_avtomobil_toyota_auris_s_tipom_kuzova_universal1

Przy zakupie nowego samochodu zawsze chcemy zachować oryginalny wygląd. Ale niestety wpływu czynników zewnętrznych (środowisko i chemikalia) nie można powstrzymać. Lakier stopniowo traci blask, blednie. Z czasem wszelkiego rodzaju zadrapania, odpryski i pęknięcia pokrywają coraz większą powierzchnię samochodu. Na szczęście, nowoczesne materiały pozwalają, jeśli nie całkowicie, to znacznie zmniejszyć ten wpływ. Jednym z najbardziej dostępnych rozwiązań jest folia ochronna. Jest przejrzysta i ma błyszczącą lub matową powierzchnię, wykonana jest z różnych materiałów.

Od momentu zakupu auta trzeba dbać o takie miejsca jak:

  • maska,
  • lusterka zewnętrzne,
  • przedni zderzak,
  • nadkola,
  • miejsca na klamki na drzwiach,
  • wewnętrzne progi.

 

audi-tt-coupe-2014-1920x1080-0111

Najbardziej narażone są przednie lampy oraz zderzak, ponieważ żwir pozostawia silne odpryski i zadrapania, które w niektórych przypadkach dochodzą do samego metalu. Tylny zderzak, wewnętrzne progi, maska i klamki szybko się niszczą przez długotrwałą eksploatację (obcasy i gruba podeszwa pozostawiają rysy na wewnętrznych progach, korzystanie z bagażnika powoduje powstawanie uszkodzeń mechanicznych, a powierzchnia pod uchwytami zaciera się od wielokrotnego otwierania i zamykania).

Takie oklejanie folią karoserii samochodu chroni samochód przed uszkodzeniami mechanicznymi niczym pancerz, ponieważ amortyzuje uderzenia i rozkłada nacisk na większą powierzchnię. Przy uderzeniu powstaje wgniecenie bez naruszenia warstwy farby, które łatwiej jest naprawić, niż odzyskać warstwę lakieru. Dzięki folii twarde gałęzie krzewów i drzew oraz kamienie lecące spod kół, nie będą Ci już przeszkadzać. Folia chroni też samochód przed szkodliwym promieniowaniem UV oraz blaknięciem. Samochodowa folia ochronna nie wchodzi w reakcję chemiczną z warstwami lakieru, ocynku karoserii, elementami poszycia z tworzyw, ani nie reaguje na chemikalia. Można ją także wykorzystać w celu nadania połysku już zatartej powierzchni.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Łożysko to najczęściej wykorzystywany element w maszynach i wszelkiego rodzaju mechanizmach. Jego rodzaje zależą od funkcji do których są przeznaczone, dlatego każde z nich ma inną budowę oraz działanie. Niektóre z łożysk doskonale przenoszą obciążenia promieniowe, aa zaś kolejne łatwo pracują z obciążeniem osiowym. Takich zastosowań można wymieniać wiele, dlatego warto wspomnieć, że właściwy dobór […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Coraz popularniejsze stają się wyjazdy zagraniczne organizowane samodzielnie, bez udziału biura podróży. Tego rodzaju wakacje to niesamowita przygoda, która pozwala na pełną swobodę – nie jesteśmy uzależnieni od innych uczestników wycieczek fakultatywnych czy programu przygotowanego przez organizatora wyjazdu. Wszystko odbywa się, jak chcemy i kiedy chcemy – nie mamy żadnych ograniczeń. Musimy jedynie pamiętać o […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Mówiąc o silnikach doładowanych w odróżnieniu od wolnossących, mamy zwykle na myśli jednostki turbodoładowane. Nie jest to jednak dokładnie to samo – w nowej Toyocie Yaris GRMN zastosowano sprężarkę z napędem mechanicznym. Czym się ona różni od turbosprężarki i jakie ma w stosunku do niej zalety?

Komentarzy: 0 skomentuj »