Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Kupno samochodu poprzez kredyt gotówkowy – czy się opłaca?

Meganews

Ładne, nowe, a co najważniejsze bezawaryjne auto to marzenie wielu osób, jednak ceny nowych samochodów prosto od dealera, często przerastają możliwości finansowe naszych rodaków. Dlatego też coraz więcej osób decyduje się na zakup samochodu na kredyt. Problem pojawia się jednak, kiedy przychodzi do decyzji, jaki konkretnie kredyt chcemy zaciągnąć. Banki oferują nam bowiem wiele produktów finansowych, każdy opatrzony inną marżą czy odsetkami – jak więc wybrać ten, który będzie dla nas najlepszy, a  co za tym idzie najtańszy? Jedną z możliwości jest szybki kredyt gotówkowy, jednak czy warto zaciągać takie zobowiązanie by sfinansować wymarzone auto?

Kredyt gotówkowy – co musisz wiedzieć?

W najprostszym tłumaczeniu jest to kredyt, który zaciągamy w banku na dowolny cel – warunki jego otrzymania oraz spłaty ustalamy oczywiście z instytucją, w której podpisujemy takową umowę. To ile pieniędzy możemy otrzymać, w największej mierze uzależnione jest od naszych dochodów i zdolności kredytowej. To najlepsze rozwiązanie w sytuacji, w której gotówki potrzebujemy na już. Do zaciągnięcia takiego kredytu najczęściej wystarczy dowód osobisty i zaświadczenie o zarobkach. Do największych zalet kredytu gotówkowego, który zaciągamy na zakup samochodu to:

  • krótki czas potrzebny na pozyskanie środków,
  • minimum formalności,
  • po zakupie jesteśmy jedynym właścicielem auta (odwrotnie niż np. w leasingu),
  • pieniądze z kredytu możesz wykorzystać na dowolny inny cel.

Jak widać zaciągnięcie kredytu gotówkowego na samochód może w łatwy i szybki sposób pomóc nam w spełnieniu marzenia o idealnym aucie (sprawdź najlepsze kredyty gotówkowe). Niestety, przyjdzie nam za niego sporo zapłacić, największą wadą tej formy kredytowania jest wysokie oprocentowanie.

A może kredyt samochodowy?

Jest to kredyt, który otrzymujemy na konkretny cel – w tym przypadku będzie to kupno samochodu. Warto dodać, że wiążę się to z każdym pojazdem silnikowym, jak choćby ciągnik czy motocykl. Kwota takiego kredytu jest praktycznie nieograniczona, jednak do jego otrzymania niezbędne będzie zabezpieczenie w postaci depozytu karty pojazdu, weksla In blanco czy cesji polisy AC. To rozwiązanie opłaca się raczej osobom, które przymierzają się do kupna droższego pojazdu – np. maszyn rolnych. Mówiąc o zaletach tej formy kredytowania, trzeba wspomnieć o:

  • bardzo dużym wyborze kredytów samochodowych na rynku,
  • niskim oprocentowaniu.

Niestety te dwie zalety skutecznie przytłaczane są przez wady tej formy kredytowania, zaciągając kredyt samochodowy, musimy mieć świadomość:

  • długiego czasu, który trzeba będzie poświęcić na załatwienie formalności,
  • często niezbędnego wkładu własnego,
  • dodatkowych zabezpieczeń kredytu dla banku,
  • faktu, że jesteśmy tylko współwłaścicielami auta,
  • pieniądze z kredytu muszą w całości zostać przeznaczone na zakup auta.

Co więc opłaca się najbardziej?

Jeżeli szukacie samochodu dla siebie i rodziny czyli auta, które ma wam posłużyć przez kilka najbliższych lat, po czym będziecie mogli je sprzedać i kupić nowe – powinniście zdecydować się na kredyt gotówkowy. Pieniądze otrzymacie praktycznie od ręki, bez zbędnych formalności a auto będzie po prostu wasze. Jest to najlepsze i najszybsze rozwiązanie, trzeba jednak mieć świadomość, że nie należy ono do najtańszych, jednak system ratalny ma to do siebie, że nie odczuwamy tych opłat w zbyt dużym stopniu.

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Choć płyn hamulcowy jest jedną z najważniejszych cieczy wykorzystywanych przez nasze samochody, w większości przypadków nie poświęcamy mu zbyt wiele uwagi. Dobrze jest, jeśli pamiętamy, że należy go regularnie wymieniać i że najpopularniejszym jego rodzajem jest obecnie DOT-4. Czy jednak oznaczenie to mówi nam cokolwiek? I czym różni się DOT-4 od popularnego niegdyś płynu DOT-3?

Komentarzy: 0 skomentuj »

Efektywność systemu hamowania większości kierowców kojarzy się z parametrami takimi, jak żywotność komponentów układu, ich odporność na wysoką temperaturę pracy czy długość drogi hamowania. O wiele rzadziej w tym kontekście mówi się jednak o modulacji siły hamowania. Jak jednak pokazuje praktyka, by uzyskać pożądaną skuteczność funkcjonowania klocków hamulców seryjnych, często wystarczy jedynie poprawić ich informatywność.

Komentarzy: 0 skomentuj »