Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Kosiarką 130 km/h w zakręcie Eau Rouge

Meganews

W zeszłym tygodniu Tiago Monteiro, kierowca zespołu Castrol Honda World Touring Car Team, przesiadł się z dość komfortowej i wyrafinowanej Hondy Civic WTCC na agresywną i surową kosiarkę do trawy, aby pokonać legendarny zakręt „Eau Rouge” i słynny podjazd na torze Spa Francorchamps.


Zbliżając się do najsłynniejszego zakrętu w świecie sportów motorowych, pomimo bardzo śliskiej, mokrej nawierzchni, były kierowca Formuły 1 zdołał rozpędzić kosiarkę Mean Mower z silnikiem o pojemności 1000 cm3 i mocy 109 KM do 130 km/h. Ponadto, w celu sprawdzenia wydajności maszyny w jej naturalnym środowisku, Tiago skosił trawę rosnącą na jednym z odcinków toru, a następnie – ku uciesze gapiów – wykonał kilka efektownych „bączków”.

Tiago, który doskonale się przy tym bawił, skomentował: „ścigałem się na torze w Spa wieloma różnymi samochodami, ale tym razem wrażenia były zupełnie inne! Ta kosiarka jest bardzo szybka i bardzo czuła na ruchy kierownicą, co utrudnia jazdę z dużą prędkością. Z uwagi na ogromną moc zapewniającą nieziemskie przyspieszenie, pokonanie zakrętu Eau Rouge wymaga dużego skupienia, szczególnie na mokrej nawierzchni”.

Niedawno kosiarka Mean Mower oficjalnie ustanowiła nowy REKORD GUINNESSA dla najszybszej na świecie kosiarki do trawy, osiągając prędkość 187,6 km/h i tym samym pobijając poprzedni rekord o blisko 45 km/h. Zakończona sukcesem próba bicia REKORDU GUINNESSA miała miejsce w sobotę, 8 marca 2014 roku, na terenie ośrodka technicznego IDIADA* w Tarragonie w Hiszpanii, pod czujnym okiem arbitra z ramienia KSIĘGI REKORDÓW GUINNESSA. Poprzedni rekord prędkości zanotowany na odcinku North Straight o długości 2 kilometrów to 141,35 km/h.

Projekt Mean Mower miał zademonstrować ducha innowacji Hondy i jej sportowe dziedzictwo, a także przypomnieć, że japońska firma produkuje nie tylko samochody. Kosiarka Mean Mower została zaprojektowana i zbudowana w Wielkiej Brytanii przez Team Dynamics – partnera brytyjskiego oddziału Hondy w serii wyścigów BTCC (British Touring Car Championship). Zespół całkowicie przerobił standardową kosiarkę HF2620, dodając nowe podwozie wykonane z niskowęglowego stopu stali Cro-mo 4130, które tworzy lekką, ale niezwykle wytrzymałą i bezpieczną platformę. Eksperci zastosowali również silnik o pojemności 1000 cm3 z modelu VTR Firestorm, a także dedykowane zawieszenie i koła z ATV**.

W rezultacie powstała kosiarka do trawy o wadze zaledwie 140 kg, zdolna do rozpędzenia się do ponad 209 km/h. Jej silnik generuje 96 Nm momentu obrotowego, a stosunek mocy do masy wynosi 532 KM na 1 tonę. Szacuje się, że pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 4 sekund.

 

Zobacz Tiago Monteiro pokonującego zakręt Eau Rouge (i koszącego trawę):

 

Zobacz film z zakończonej sukcesem próby bicia REKORDU GUINNESSA:

 

Śledź na bieżąco wszystkie wydarzenia z udziałem zespołu Castrol Honda World Touring Car Team:

 

Twitter

Facebook

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Łożysko to najczęściej wykorzystywany element w maszynach i wszelkiego rodzaju mechanizmach. Jego rodzaje zależą od funkcji do których są przeznaczone, dlatego każde z nich ma inną budowę oraz działanie. Niektóre z łożysk doskonale przenoszą obciążenia promieniowe, aa zaś kolejne łatwo pracują z obciążeniem osiowym. Takich zastosowań można wymieniać wiele, dlatego warto wspomnieć, że właściwy dobór […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Coraz popularniejsze stają się wyjazdy zagraniczne organizowane samodzielnie, bez udziału biura podróży. Tego rodzaju wakacje to niesamowita przygoda, która pozwala na pełną swobodę – nie jesteśmy uzależnieni od innych uczestników wycieczek fakultatywnych czy programu przygotowanego przez organizatora wyjazdu. Wszystko odbywa się, jak chcemy i kiedy chcemy – nie mamy żadnych ograniczeń. Musimy jedynie pamiętać o […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Mówiąc o silnikach doładowanych w odróżnieniu od wolnossących, mamy zwykle na myśli jednostki turbodoładowane. Nie jest to jednak dokładnie to samo – w nowej Toyocie Yaris GRMN zastosowano sprężarkę z napędem mechanicznym. Czym się ona różni od turbosprężarki i jakie ma w stosunku do niej zalety?

Komentarzy: 0 skomentuj »