Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Koenigsegg One:1 wiosna motoryzacji w Genewie

Meganews

Określenie „supersamochód” nie do końca pasuje do modelu, który firma Koenigsegg pokazała w Genewie. W tym przypadku mówimy o „megasamochodzie”.


Wszystko za sprawą ogromnej mocy 1341 KM, jaką generuje 5-litrowy silnik V8 twin-turbo pracujący pod maską auta. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że masa własna tego modelu wynosi dokładnie 1341 kilogramów, co oznacza, że stosunek mocy do masy to dokładnie 1:1 – stąd nazwa „One:1”.

Napęd trafia do tylnych kół za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej pracującej w parze z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. Przyspieszenie do 100 km/h? To nieważne, liczy się sprint od 0 do 400 km/h, który Koenigsegg One:1 zalicza w 20 sekund! Co ciekawe, wyhamowanie z tej prędkości do zera zajmuje dokładnie połowę tego czasu, czyli 10 sekund! Nic dziwnego – samochód został wyposażony w ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 397 mm z przodu i 380 mm z tyłu.

 

Firma Koenigsegg twierdzi, że najnowszy One:1 będzie najszybszym samochodem seryjnym na świecie, zdolnym rozpędzić się do ponad 440 km/h. Najwidoczniej Bugatti Veyron Super Sport World Record Edition (431 km/h w wersji ze zdjętym ogranicznikiem prędkości) będzie musiało uznać wyższość szwedzkiej konstrukcji.

Powstanie zaledwie sześć egzemplarzy tego modelu. Cena nie została jeszcze podana.

 

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Samochody elektryczne mają szereg zalet – są zeroemisyjne, zapewniają dobre przyspieszenie, a do tego znacznie obniżają koszty eksploatacji. Niestety, mają również kilka ograniczeń, z których główne dotyczy czasu ich ładowania. Ile tak właściwie zajmuje uzupełnianie zapasów energii w bateriach samochodu elektrycznego? W tym materiale znajdziecie odpowiedź na to pytanie. Technologia elektrycznego napędu funkcjonuje w świadomości […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Arteon to chyba jedyny model w gamie Volkswagena, który przyciąga wzrok przypadkowych przechodniów. Wszystko dzięki oryginalnej i dynamicznej stylistyce nadwozia. Można powiedzieć, że Arteon wygląda luksusowo, a nawet awangardowo, ale zaraz, zaraz… czy „samochód dla ludu” może być awangardowy? Piękny, agresywny grill z przodu, szyby bez ramek, opadająca linia nadwozia, tył przypominający sportowe coupe – […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Samochód autonomiczny posiada rozproszony „mózg” w postaci czujników, kamer, wspierany przez GPS oraz system satelitarny. Ale zebrane dane to tylko początek procesu, który ma doprowadzić pojazd do bezpiecznego poruszania się po drodze. Potrzebny jest układ decyzyjny, który zastąpi kierowcę.

Komentarzy: 0 skomentuj »