Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Kociak sterowany głosem – technologie jutra w Jaguarze XE

Meganews

Nowy Jaguar XE zostanie wyposażony w zaawansowane technologie pokładowe, dzięki którym sprosta potrzebom nowoczesnego użytkownika, zapewniając mu stały kontakt z wirtualnym światem.


Jedną z nowości będzie system InControl Infotainment z 8-calowym ekranem dotykowym. System zarządza wszystkimi funkcjami samochodu przez bardzo prosty, intuicyjny interfejs oraz posiada możliwość sterowania głosem. Z kolei Jaguar InControl Remote umożliwia użytkownikom telefonów z systemem iOS oraz Android pozostawać w stałym kontakcie z samochodem niezależnie od jego aktualnej pozycji. Rozwiązanie to umożliwi zdalne sterowanie wieloma funkcjami pokładowymi m.in. systemem klimatyzacji czy też otwieraniem i zamykaniem drzwi, a nawet zdalnym uruchamianiem silnika.

 

Kolejne rozwiązanie to technologia Jaguar InControl Apps dająca możliwość kontrolowania aplikacji zainstalowanych na smartfonie wprost z wbudowanego systemu InControl. Kierowca może zarezerwować hotel czy znaleźć miejsce parkingowe. Wszystko zależy od tego, jakie aplikacje zainstaluje na swoim smartfonie. XE posiada również wbudowany Wi-Fi hotspot umożliwiający podłączenie wielu urządzeń jednocześnie.

 

System InControl połączony jest z całym zestawem rozwiązań ułatwiających kierowcy prowadzenie pojazdu. Jednym z nich jest laserowy system head-up display odpowiadający za wyświetlanie kolorowych informacji – takich jak wskazówki nawigacyjne czy informację o prędkości – wprost na szybie przed oczami kierowcy.

 

Światowa premiera XE będzie mieć miejsce 8 września w Londynie.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Choć płyn hamulcowy jest jedną z najważniejszych cieczy wykorzystywanych przez nasze samochody, w większości przypadków nie poświęcamy mu zbyt wiele uwagi. Dobrze jest, jeśli pamiętamy, że należy go regularnie wymieniać i że najpopularniejszym jego rodzajem jest obecnie DOT-4. Czy jednak oznaczenie to mówi nam cokolwiek? I czym różni się DOT-4 od popularnego niegdyś płynu DOT-3?

Komentarzy: 0 skomentuj »

Efektywność systemu hamowania większości kierowców kojarzy się z parametrami takimi, jak żywotność komponentów układu, ich odporność na wysoką temperaturę pracy czy długość drogi hamowania. O wiele rzadziej w tym kontekście mówi się jednak o modulacji siły hamowania. Jak jednak pokazuje praktyka, by uzyskać pożądaną skuteczność funkcjonowania klocków hamulców seryjnych, często wystarczy jedynie poprawić ich informatywność.

Komentarzy: 0 skomentuj »