Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Kia GT4 Stinger – europejski debiut w Genewie

Meganews

Na  Salon International de l’Automobile 2014 w Genewie Kia pokazała agresywny koncept o nazwie GT4 Stinger.


Pod maską GT4 Stinger znajduje się podrasowana wersja turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego 2.0 T-GDI o mocy 315 KM. Napęd trafia do tylnych kół za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni manualnej o krótkich przełożeniach.

 

Odpowiednią przyczepność zapewniają tylne koła o średnicy 20 cali z ogumieniem 275/35 R20 Pirelli P-Zero typu Performance. Na kołach przednich zamontowano nieco węższe opony 235/35 R20 tej samej serii. Zaprojektowanie specjalnie dla GT4 Stinger felgi z lekkiego stopu wyposażone są w inserty z włókna węglowego i mieszczą wentylowane/nawiercane tarcze hamulcowe Brembo Gran Turismo współpracujące z czterotłoczkowymi zaciskami. „Szybkie” przełożenie układu kierowniczego zapewnia idealne wyczucie nawierzchni i precyzyjną kontrolę kierunku jazdy.

 

Auto zostało też wyposażone w niezależne zwieszenie kół przednich i tylnych na podwójnych wahaczach. Dzięki krótszemu niż w Kia cee’d rozstawowi osi (2619 mm) oraz zwiększonej szerokości (1890 mm) przy niezmienionej długości (4310 mm) oraz 1250-milimetrowej wysokości, GT4 Stinger jest najbardziej radykalnym samochodem koncepcyjnym, jaki dotąd powstał w pracowniach projektowych Kia.

 

Jego masa własna to zaledwie 1310 kg, a rozkład obciążenia osi przedniej/tylnej jest niemal perfekcyjny – 52/48 procent. Stosunek mocy do masy wynosi 242 KM/tonę, co zapewnia przyspieszenie 0-100 km/h w czasie około pięciu sekund.

 

GT4 pozostaje na razie w sferze czysto koncepcyjnej, jednak niewykluczone, że w przyszłości firma Kia wprowadzi do sprzedaży sportowe auto inspirowane wyglądem prezentowanego w Genewie Stingera.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Skąd pochodzi prąd, zasilający silniki samochodu z napędem elektrycznym? Najprostsza odpowiedź brzmi – z akumulatora. W ogromnej większości przypadków jest to prawda, aczkolwiek zazwyczaj niecała. Układy zasilania i napędu aut z silnikami elektrycznymi są zwykle bardziej skomplikowane, ale dzięki temu bardziej funkcjonalne.

Komentarzy: 0 skomentuj »

Od dłuższego czasu długoterminowy i krótkoterminowy wynajem samochodów bije rekordy popularności – zarówno w Europie Zachodniej, jak i w Stanach Zjednoczonych. Wzrost zainteresowania wynajmem można zaobserwować również w Polsce. Rozwijająca się oferta wypożyczalni aut to nie tylko atrakcyjna okazja dla osób chcących wynająć samochód krótkoterminowo, ale także dla klientów poszukujących pojazdu na własność.

Komentarzy: 0 skomentuj »