Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Jeep i Mopar na Moab Easter Jeep Safari 2014

Meganews

Na odbywającym się już po raz czterdziesty ósmy sportowo-wyczynowej imprezie Easter Jeep Safari w Moab, marki Jeep i Mopar zaprezentują pełną gamę samochodów koncepcyjnych.


Wszystkie modele otrzymały akcesoria Mopar oraz komponenty Jeep Performance Parts, których głównym zadaniem jest przekształcenie seryjnych samochodów Jeep w pojazdy zdolne do przetrwania w ekstremalnych warunkach off-roadowych:

 

Jeep Wrangler Level Red
Wrangler Level Red, którego nazwa nawiązuje do najwyższego stopnia trudności w jeździe off-roadowej wyposażony jest w zestaw zwiększający wysokość zawieszenia o 51 mm, przedni i tylny most napędowy Dana 44 o przełożeniu przekładni głównej 4:10 oraz skrzynkę rozdzielczą Rock-Trac o przełożeniu reduktora terenowego 4:1 – elementy firmowane przez Jeep Performance Parts. Z myślą o podniesieniu osiągów 3,6-litrowego silnika benzynowego, (który współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów) zastosowano zewnętrzny chwyt powietrza dolotowego oraz układ wydechowy typu Cat-Back (o obniżonych oporach przepływu spalin). Układ napędowy Wranglera Level Red charakteryzuje się wyjątkowo niskim przełożeniem pełzania w układzie przeniesienia napędu, równym 73:1.

 

Jeep Wrangler MOJO
Jeep Wrangler MOJO („OJ” oznacza „Orange Jeep”) adresowany jest do entuzjastów off-roadu poszukujących pojazdu zdolnego pokonywać ekstremalne szlaki przeprawowe. Podniesione o 2 cale zawieszenie, przedni i tylny most napędowy Dana 44 z blokadą mechanizmów różnicowych oraz skrzynka rozdzielcza Rock-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 4:1 to niezaprzeczalne argumenty na pustynnych skałach Moab i nie tylko. Przełożenie pełzania wynosi 59:1. Osiągi 3,6-litrowego silnika benzynowego wspomaga   zewnętrzny chwyt powietrza dolotowego oraz układ wydechowy typu Cat-Back.

 

Jeep Wrangler Maximum Performance
Jeep Wrangler Maximum Performance dotrze tam, gdzie inni dawno dali za wygraną. Wrangler Maximum Performance „uzbrojony” jest w mosty napędowe Dana 60 z przekładnią główną 4,88 i elektroniczną blokadą mechanizmów różnicowych z katalogu Jeep Performance Parts oraz skrzynkę rozdzielczą Rock-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 4:1. Off-roadową sprawność Wranglera Maximum Performance wspomaga zwiększona o cztery cale (102 mm) wysokość zawieszenia oraz przełożenie pełzania w układzie przeniesienia napędu 70:1.

 

Jeep Cherokee Adventurer
Jeep Cherokee Adventurer oferuje charakterystyczną dla modelu Trailhawk dzielność napędu 4×4 (przełożenie pełzania 48:1) – w parze z funkcjonalnością ładunkową do przewozu sprzętu podczas wypraw plenerowych. Atrakcyjności wyglądu dodaje szereg akcesoriów Jeep Performance Parts z katalogu Mopar.

 

Jeep Cherokee Dakar
Jeep Cherokee Dakar to najbardziej ekstremalny pod względem osiągów i wyglądu Cherokee w historii. „Bojowego” wyglądu nadaje mu zestaw zwiększający wysokość zawieszenia od Jeep Performance Partsw komplecie z dodatkowymi modyfikacjami zawieszenia. Ze względu na większy rozstaw kół i nadwymiarowe opony poszerzono także błotniki przy pomocy nitowanych paneli. Nowy kształt zderzaka tylnego pozwolił zwiększyć kąt zejścia i lepiej wykorzystać zwiększoną wysokość zawieszenia. Kąty najazdu i zejścia Cherokee Dakara sięgają odpowiednio 32 i 39 stopni. Przełożenie pełzania w układzie przeniesienia napędu wynosi 48:1.

 

Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior
Oznaczony plakietką „Trail Rated” Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior to zaawansowana wersja najczęściej nagradzanego pojazdu typu SUV w historii. Zastosowanie  komponentów Jeep Performance Parts i akcesoriów z katalogu Mopar okazało się kluczem do jeszcze większej sprawności off-roadowej i funkcjonalności. Pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift umożliwia manualną lub automatyczną regulację prześwitu pojazdu. Nadwozie w kolorze piaskowym Mojave Sand kontrastuje z matową czernią osłony chłodnicy, insertu w pokrywie silnika, pasa pod zderzakiem, zewnętrznych klamek drzwi, obudowy lusterek bocznych i krawędzi nadkoli. W matowej czerni utrzymane jest także markowe logo.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Nowy Volkswagen ID.3 różni się od poprzednika nie tylko nadwoziem czy wnętrzem. Zmienione są również reflektory i tylne światła, a także oświetlenie wnętrza. Wszystko oparto na technologii LED. Opcjonalne reflektory matrycowe IQ.LIGHT nie tylko doskonale oświetlają drogę, lecz także potrafią „przywitać” kierowcę, który podchodzi do samochodu z kluczykiem w kieszeni. A to oczywiście nie wszystko, […]

Komentarzy: 0 skomentuj »