Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Jeep i Mopar na Moab Easter Jeep Safari 2014

Meganews

Na odbywającym się już po raz czterdziesty ósmy sportowo-wyczynowej imprezie Easter Jeep Safari w Moab, marki Jeep i Mopar zaprezentują pełną gamę samochodów koncepcyjnych.


Wszystkie modele otrzymały akcesoria Mopar oraz komponenty Jeep Performance Parts, których głównym zadaniem jest przekształcenie seryjnych samochodów Jeep w pojazdy zdolne do przetrwania w ekstremalnych warunkach off-roadowych:

 

Jeep Wrangler Level Red
Wrangler Level Red, którego nazwa nawiązuje do najwyższego stopnia trudności w jeździe off-roadowej wyposażony jest w zestaw zwiększający wysokość zawieszenia o 51 mm, przedni i tylny most napędowy Dana 44 o przełożeniu przekładni głównej 4:10 oraz skrzynkę rozdzielczą Rock-Trac o przełożeniu reduktora terenowego 4:1 – elementy firmowane przez Jeep Performance Parts. Z myślą o podniesieniu osiągów 3,6-litrowego silnika benzynowego, (który współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów) zastosowano zewnętrzny chwyt powietrza dolotowego oraz układ wydechowy typu Cat-Back (o obniżonych oporach przepływu spalin). Układ napędowy Wranglera Level Red charakteryzuje się wyjątkowo niskim przełożeniem pełzania w układzie przeniesienia napędu, równym 73:1.

 

Jeep Wrangler MOJO
Jeep Wrangler MOJO („OJ” oznacza „Orange Jeep”) adresowany jest do entuzjastów off-roadu poszukujących pojazdu zdolnego pokonywać ekstremalne szlaki przeprawowe. Podniesione o 2 cale zawieszenie, przedni i tylny most napędowy Dana 44 z blokadą mechanizmów różnicowych oraz skrzynka rozdzielcza Rock-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 4:1 to niezaprzeczalne argumenty na pustynnych skałach Moab i nie tylko. Przełożenie pełzania wynosi 59:1. Osiągi 3,6-litrowego silnika benzynowego wspomaga   zewnętrzny chwyt powietrza dolotowego oraz układ wydechowy typu Cat-Back.

 

Jeep Wrangler Maximum Performance
Jeep Wrangler Maximum Performance dotrze tam, gdzie inni dawno dali za wygraną. Wrangler Maximum Performance „uzbrojony” jest w mosty napędowe Dana 60 z przekładnią główną 4,88 i elektroniczną blokadą mechanizmów różnicowych z katalogu Jeep Performance Parts oraz skrzynkę rozdzielczą Rock-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 4:1. Off-roadową sprawność Wranglera Maximum Performance wspomaga zwiększona o cztery cale (102 mm) wysokość zawieszenia oraz przełożenie pełzania w układzie przeniesienia napędu 70:1.

 

Jeep Cherokee Adventurer
Jeep Cherokee Adventurer oferuje charakterystyczną dla modelu Trailhawk dzielność napędu 4×4 (przełożenie pełzania 48:1) – w parze z funkcjonalnością ładunkową do przewozu sprzętu podczas wypraw plenerowych. Atrakcyjności wyglądu dodaje szereg akcesoriów Jeep Performance Parts z katalogu Mopar.

 

Jeep Cherokee Dakar
Jeep Cherokee Dakar to najbardziej ekstremalny pod względem osiągów i wyglądu Cherokee w historii. „Bojowego” wyglądu nadaje mu zestaw zwiększający wysokość zawieszenia od Jeep Performance Partsw komplecie z dodatkowymi modyfikacjami zawieszenia. Ze względu na większy rozstaw kół i nadwymiarowe opony poszerzono także błotniki przy pomocy nitowanych paneli. Nowy kształt zderzaka tylnego pozwolił zwiększyć kąt zejścia i lepiej wykorzystać zwiększoną wysokość zawieszenia. Kąty najazdu i zejścia Cherokee Dakara sięgają odpowiednio 32 i 39 stopni. Przełożenie pełzania w układzie przeniesienia napędu wynosi 48:1.

 

Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior
Oznaczony plakietką „Trail Rated” Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior to zaawansowana wersja najczęściej nagradzanego pojazdu typu SUV w historii. Zastosowanie  komponentów Jeep Performance Parts i akcesoriów z katalogu Mopar okazało się kluczem do jeszcze większej sprawności off-roadowej i funkcjonalności. Pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift umożliwia manualną lub automatyczną regulację prześwitu pojazdu. Nadwozie w kolorze piaskowym Mojave Sand kontrastuje z matową czernią osłony chłodnicy, insertu w pokrywie silnika, pasa pod zderzakiem, zewnętrznych klamek drzwi, obudowy lusterek bocznych i krawędzi nadkoli. W matowej czerni utrzymane jest także markowe logo.

źródło: MotoTarget

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale:

Samochody elektryczne mają szereg zalet – są zeroemisyjne, zapewniają dobre przyspieszenie, a do tego znacznie obniżają koszty eksploatacji. Niestety, mają również kilka ograniczeń, z których główne dotyczy czasu ich ładowania. Ile tak właściwie zajmuje uzupełnianie zapasów energii w bateriach samochodu elektrycznego? W tym materiale znajdziecie odpowiedź na to pytanie. Technologia elektrycznego napędu funkcjonuje w świadomości […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Arteon to chyba jedyny model w gamie Volkswagena, który przyciąga wzrok przypadkowych przechodniów. Wszystko dzięki oryginalnej i dynamicznej stylistyce nadwozia. Można powiedzieć, że Arteon wygląda luksusowo, a nawet awangardowo, ale zaraz, zaraz… czy „samochód dla ludu” może być awangardowy? Piękny, agresywny grill z przodu, szyby bez ramek, opadająca linia nadwozia, tył przypominający sportowe coupe – […]

Komentarzy: 0 skomentuj »

Samochód autonomiczny posiada rozproszony „mózg” w postaci czujników, kamer, wspierany przez GPS oraz system satelitarny. Ale zebrane dane to tylko początek procesu, który ma doprowadzić pojazd do bezpiecznego poruszania się po drodze. Potrzebny jest układ decyzyjny, który zastąpi kierowcę.

Komentarzy: 0 skomentuj »