Nasz profil na Facebook.com - polub nas

Jak dobrać bagażnik rowerowy?

Meganews

Jaki jest najlepszy bagażnik rowerowy? Czym się kierować wybierając odpowiedni dla siebie uchwyt? Oto kilka praktycznych porad, które warto wziąć pod uwagę, by znaleźć optymalne rozwiązanie.

 

Warto zwrócić uwagę, by bagażnik był wygodny oraz szybki w montażu, nie powodował żadnych uszkodzeń rowerów, a nade wszystko by był on bezpieczny.

Kilka istotnych kwestii przed zakupem

Zanim dojdzie do zakupu, warto najpierw dobrze przemyśleć tę kwestię. W pierwszej kolejności odpowiedzcie sobie na pytania, ile rowerów będziecie przewozić, jakim pojazdem samochodowym się poruszacie, czy też dystans w jakim przewożone będą rowery. To bardzo istotne kwestie, które pomogą wam dobrać bagażniki rowerowe.

Rodzaje bagażników, czyli który uchwyt najlepszy?

Najłatwiejszym sposobem na dokonanie podziału bagażników na rodzaje jest zróżnicowanie ich pod kątem miejsca montażu. Wyróżniamy zatem:

  • bagażniki montowane na dachu,
  • na tylnej klapie,
  • na kole zapasowym na drzwiach tylnych,
  • na haku (czyli tzw. bagażniki platformowe).

Bagażniki na dach

Są one jednymi z najtańszych bagażników. Aby zamontować rower, konieczne jest posiadanie w samochodzie specjalnie przeznaczonej do tego celu belki bazowej na dachu do której instalowany jest odpowiedni rowerowy uchwyt.

Sam sposób przewożenia rowerów jest bardzo wygodny, a nade wszystko rowery nie ograniczają w żaden sposób widoczności, jednak mankamentem jest trudność w zamieszczeniu na dachu rowerów.

Uchwyt na tylnej klapie

Dobre rozwiązanie dla właścicieli SUV-ów oraz aut klasy kompaktowej to uchwyty na tylnej klapie. Powodów jest kilka. Po pierwsze mocowanie jest niezwykle proste i łatwe, po drugie istnieje bardzo prosty dostęp do rowerów. Mankamentem tego rodzaju przewozu jest duże zanieczyszczenie rowerów po transporcie. Konieczne jest również, by zabezpieczyć samochód dodatkowo pasami.

Ten rodzaj mocowania nie nadaje się na dalekie podróże, zatem jeśli wybieracie się w dalszą trasę konieczne będzie znalezienie innego uchwytu. Pamiętać należy również, by sprawdzić kompatybilność danego modelu bagażnika z posiadanym samochodem.

Bagażnik na kole zapasowym

Jest to typ bagażnika przeznaczony do wybranych samochodów, czyli tych posiadających koło zapasowe na tylnych drzwiach. Nadaje się do przewozu maksymalnie 3 rowerów. Rowery mocuje się za ramę, istnieje też sposób mocowania ich w rynienkach przeznaczonych specjalnie do tego celu.

To wygodny sposób przewożenia, bowiem nie wymaga instalowania żadnych akcesoriów, a drzwi z zainstalowanymi rowerami otwiera się bez najmniejszych kłopotów. Mankament to ograniczenie pola widoczności z tyłu pojazdu.

Na haku

Jeśli wybieracie się w długą podróż, idealnym sposobem przewożenia roweru będzie zamontowanie go na hak. Choć są to bardzo bezpieczne i wygodne bagażniki, mają swoje mankamenty. Po pierwsze wymagają zakupu haka oraz złącza instalacji elektrycznej do przyczepy. Pole widzenia jest dość mocno ograniczone w szybie tylnej, zaś cena jest dość wysoka. Plusy to możliwość przewiezienia aż 4 rowerów oraz odbycie długiej drogi w ten właśnie sposób.

3284-0-full-cykell-with-batribikes-reduced-113

(fot. bagażnik na rower na hak – Cykell T3)

Na jakie parametry zwrócić uwagę?

Rodzaj bagażnika to nie wszystko. Koniecznie przy zakupie zwróćcie uwagę na poniższe parametry:
– udźwig
– ilość rowerów jakie można zamocować
– masa
– dopuszczalna średnica obręczy koła roweru
– dopuszczalna średnica ramy

Komentarze:

Inne artykuły w tym dziale: